Gå til innhold

Post dine største tabber her ved OC!


Malvado

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok å støvsugde datan mens den sto på :thumbs: og kom nær min "tidliggere" høyt elsket titan 120x120mm med støvsugeren så 3 av vifte bladene føyk igjennom rommet i en enorm fart :cool: dette førte til at hele datan begynte å riste, den bråka som et ******* FLY!!!!

 

Temelig skummelt men igjen morsomt :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg tok å støvsugde datan mens den sto på :thumbs: og kom nær min "tidliggere" høyt elsket titan 120x120mm med støvsugeren så 3 av vifte bladene føyk igjennom rommet i en enorm fart :cool: dette førte til at hele datan begynte å riste, den bråka som et ******* FLY!!!!

 

Temelig skummelt men igjen morsomt :w00t:

hmm.... kansje ikke så lurt og støvsuge en pc mens den står på :no:

Lenke til kommentar

Jeg klarte å montere min p2.8ghz uten at alle pinnene traff hullene i socketen, syntes det var merkelig at kjøleren trengte så mye kraft for å nå ned til festepunktene. Skjønte noe var mektig galt når pc'en ikke startet, og oppdaget fort feilen når jeg undersøkte undersiden av cpuen; ca. 70% av pinnene var bøyd som en gjeng mislykkede limbo-dansere! :scared: Etter rundt 1t med pinsett, div. nåler og et par stødige hender under godt lys fikk jeg rettet ut såpass at den faktisk passet igjen, og funket. Phew, nærmere katastrofe har jeg aldri vært!

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
ca. 70% av pinnene var bøyd som en gjeng mislykkede limbo-dansere! :scared: Etter rundt 1t med pinsett, div. nåler og et par stødige hender under godt lys fikk jeg rettet ut såpass at den faktisk passet igjen, og funket.

Auda, kan tenke meg det var nervepirrende arbeid! Klarte det selv, dog kun 1pin som ble skjev. Husker jeg svetta litt da jeg skrudde på powerknappen etterpå :green:

Lenke til kommentar

jeg hadde koblet om masse ledninger fra PSU for å rydde opp i kablene, og en dårlig isolert 5V-ledning kom nær selve kabinettet. Uheldigvis var jordingen på den andre siden av kabinettet, så støtet passerte sannsynligvis gjennom HK..

 

Førte til oppgradering av PC'en :)

 

edit: ok, kanskje ikke en OC tabbe.. har ikke hatt noen av de enda.. det kommer nok :)

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar

hmm... jeg hadde intel pentium 4 2.6 ghz .

Hadde klart og bøye 2 pinner på den, skulle rette de opp da bøyde jeg den en etter den andre eller jeg skulle førts bare rette opp 2 men så komme jeg borti den ved sina og når jeg skulle rette op den så kom jeg bort i neste og sån fårtsatt det hellt til jeg gikk in på vertøy romet og henta en hammer og bare slo alt jeg hadde på cpuen sjekka pinne og det var likke flate som en panne kaka og trøkrt inni hverande hehe. har den her hjemme vis noen vil se og most den er! har kjøpt meg en intel pentium 4 2.8 prescott nå da og den er mye bedre ps har ikke knekt en pinne på den asss...... :thumbs:

Endret av Aadna
Lenke til kommentar

Jeg drev å monterte vannkjøling i et ganske lite midi-tower (Chenbro Gaming-Box), alt var skrudd på plass og så fint ut. Starta maskinen og alt virket kjempebra. Lot maskina stå på over natta. Når jeg våknet på morgenen så var skjermen svart og maskina var avslått.. Prøvde å slå på, men ingen fikk ingen signal til skjermen. Jeg var temmelig nervøs for midt nesten nye radeon9800pro og til all forskrekkelse var hele agp-sporet svidd når jeg tok det opp av agp-porten. Det som hadde skjedd var at kablene til radiator vifta var kommet i klem i agp-porten og var rett og slett revet av, noe jeg ikke hadde sett pga vanntank og slager som sto i veien. Prøvde å vaske kortet men ingenting hjalp. Prøvde med en annet skjermkort og da fungerte maskinen perfekt. Enden på visa var at jeg kjøpte meg et brukt r9700np som fungerte utmerket.. Nå for ca 14 dager siden skulle jeg bare prøve r9800 kortet for siste gang før skroting og til min store glede fungerte kortet perfekt og har gjort det siden :thumbup:

Endret av zaico
Lenke til kommentar
To HD er med 98 på samme IDE og begge på master. Den ene redda jeg med nød og neppe, men den største Ville ikke mer etterpå :(

Hæ?

 

Var dette en aprilspøk? I såfall var den ikke morsom.

 

Meen. Til topic.

 

I hine hårde dager, da gutta bak Max Payne laget Final Reality og menn var menn hvis de hadde stor snabel og kul bil, startet min karriere som geek og overklokker.

 

Det startet i det små, med overklokkinger på 24MHz. (En P75 som ble presset opp i 100MHz!) Underveis i disse prosjektene hendte det rett som det var at man gjorde småfeil, men hardware var liksom stødigere før i tiden.

 

Det var først da jeg fikk mitt første AMD Athlon oppsett at jeg klarte å drepe noe. Da hadde 3DMark 99 kommet, og her skulle det virkelig tynes maks ut av oppsettet. Underveis oppaget man at PCen ga bedre score jo mindre drivere jeg hadde installert, og derfra er jo veien kort til å dra den konklusjonen at hvis man fjerner kortene så vil man få enda bedre score.

 

Underveis i klokkingen var det litt inn og ut av forumet til Remedy.fi og lese seg til hva andre sa, og stjele litt fra dem. For å få til dette var jeg avhengig av mitt splinter nye Diamond Supra Xpress (Eller hva det nå het) gamer modem. I tillegg hadde jeg ett nettverkskort og et TV kort som jeg satte inn og tok ut litt som det passet seg.

 

En sen kveld etter en fuktig tur på byen fikk jeg det for meg at jeg skulle slå den gamle rekorden min, og satte i gang full av forhåpninger og iver. Alt fikk imidlertid en forholdsvis plutselig slutt i det jeg har løsnet skruen til modemet og røsker dette ut. Tjoff sier det i høyttalerne, og PCn slår seg av. Hadde kanskje vært lurere å bruke power knappen? I ettertid har jeg lært. Til tross for heftige klokkeprosjekter har jeg (bank i bordet) ikke ødelagt hardware på flere år.

 

Dette til tross for at jeg leste om og prøvde ut en del av det DigitalJesus og Macci skrev om på Madonion.com.... ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar
I hine hårde dager, da gutta bak Max Payne laget Final Reality og menn var menn hvis de hadde stor snabel og kul bil, startet min karriere som geek og overklokker.

:laugh: Back in the summer of 69, du fikk det til å høres så uendelig lenge siden.. Tiden før internett og kommersiell postgang, da vi måtte ro over sundet før å kjøpe hw.

 

Hele 6-7 år siden!

Endret av zaico
Lenke til kommentar
:laugh: Back in the summer of 69, du fikk det til å høres så uendelig lenge siden.. Tiden før internett og kommersiell postgang, da vi måtte ro over sundet før å kjøpe hw.

 

Hele 6-7 år siden!

"Før internett og kommersiell postgang"? Kongebra! :D

 

Det var ment som en kombinert mimrepost og en fortelling om en som har holdt på lenge uten å ødelegge så veldig mye, det til tross for at jeg bygger et par maskiner i måneden. :)

 

Du tok i alle fall humoren i det, og det er godt å se.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Det startet i det små, med overklokkinger på 24MHz. (En P75 som ble presset opp i 100MHz!)

:ermm:

 

Men flott innlegg ellers da. :)

Hva er det du reagerer på? :dontgetit:

 

-KJ

 

EDIT: Ah... Så ikke typoen først. Mente så klart 25MHz.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...