Gå til innhold

Post dine største tabber her ved OC!


Malvado

Anbefalte innlegg

SERIØST! Hva er det med strømmen som kommer fra inverteren til lyskatoden?!

 

Nå er det andre gang jeg får intenst gniststøt av å komme borti de metallpolene. Fikk svart prikk på fingeren som ikke går bort  :wow:

 

Den invertergreia er ikke helt trygg altså...

Det er godt over 1000v som kommer ut av den inverteren...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en gang skulle jeg bytte ata kabel i mutterns pc og da var selvfølgelig strømkabelen til diskettstasjon i veien. jeg ga f** i å ta den ut fordi da måtte jeg legge pc ned, noe jeg ikke gadd. ;)

men til slutt var den så plagsom at jeg dro kabelen ut med ett eterfulgt knekk. jeg skjønte ikke hva det var i all agresjon jeg hadde. nå fikk jeg ivertfall inn ata kabelen og satt strømkabelen til diskettstasjonen.

da jeg skulle starte maskinen var LEDène i fronten på men ingenting startet...

snart hørtes fresing med ett etterfulgt smell og transistor deler som fløy veggimellom inni kassen. og en blå/hvit røyk ble pumpet ut av viften og dekkte stua.

 

det viste seg til at strømkabelen til diskettstajon hadde blitt festet til opp/ned.

og det skjedde fordi festene på strømkabelen var knekt. :blush:

 

diskettstasjonen døde men måtte seff ta med seg strømforskyningen og og en hardisk som måtte dø en sakte død... (varte ett par dager etter uhellet. og jeg hadde tilfeldig vis en gammel strømmforskyning som midlertidlig bruk). :thumbs:

Lenke til kommentar
SERIØST! Hva er det med strømmen som kommer fra inverteren til lyskatoden?!

 

Nå er det andre gang jeg får intenst gniststøt av å komme borti de metallpolene. Fikk svart prikk på fingeren som ikke går bort   :wow:

 

Den invertergreia er ikke helt trygg altså...

Det er godt over 1000v som kommer ut av den inverteren...

På min er det 480......

 

Skummle saker :p

Lenke til kommentar

ooff..

 

hvor skal jeg begyne?

 

vel, i over i går kobla jeg opp den nyte vapo standalone'en min, men reset ledningene som trengs fordi chillcontrollen gjerne vil sette pc'n i kontinuelig reset til evaporatoren er kald nok, nei, den hadde vi ikke sett! :p

 

jeg gav max ****** på power knappen, men jeg begynte å lure litt på hvorfor maskina boota normalt.. "skal den ikke vente til vapoen får gjort seg klar?" tenkte jeg. og svaret må nok bli; ja. det skal den. egentlig.

 

hva skjedde så lurer du sikkert på..

 

voltregulatoren smelta(på moboet), cpu'n brant seg og en av ic'ne som skal justere volten ble sånn ca 180grader.. brant meg temmelig kraftig på den da jeg skulle, dum som jeg er, sjekke hva som skjedde med voltreguløatoren min.. :laugh:

 

det var faktisk litt morro når jeg tenker på det.. men nå er n xp 2200 i posten med et abit kd7 og aero7 light kjøler. vente til da med å prøve vapoen igjen jeg.. :p

 

men ellers har jeg tatt livet av:

 

2x xp 1700 en palminio og en t-bred

1x xp1800

2x athlon moboer

3x skjermkort inkludert et 9500 non pro i et forsøk på å enable de resterende 4 pipelinene..

 

har også smelt av en hel haug med gammalt dritt bare for morroskyld da seff.

men når jeg tenker over hvor mange kroner som har blitt kasta i dass, vel kanskje jeg kjøper min neste pc på elkjøp, og ALDRI åpner den? burde ha gjort det.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
ooff..

 

hvor skal jeg begyne?

 

vel, i over i går kobla jeg opp den nyte vapo standalone'en min, men reset ledningene som trengs fordi chillcontrollen gjerne vil sette pc'n i kontinuelig reset til evaporatoren er kald nok, nei, den hadde vi ikke sett! :p

 

jeg gav max ****** på power knappen, men jeg begynte å lure litt på hvorfor maskina boota normalt.. "skal den ikke vente til vapoen får gjort seg klar?" tenkte jeg. og svaret må nok bli; ja. det skal den. egentlig.

 

hva skjedde så lurer du sikkert på..

 

voltregulatoren smelta(på moboet), cpu'n brant seg og en av ic'ne som skal justere volten ble sånn ca 180grader.. brant meg temmelig kraftig på den da jeg skulle, dum som jeg er, sjekke hva som skjedde med voltreguløatoren min.. :laugh:

 

det var faktisk litt morro når jeg tenker på det.. men nå er n xp 2200 i posten med et abit kd7 og aero7 light kjøler. vente til da med å prøve vapoen igjen jeg.. :p

 

men ellers har jeg tatt livet av:

 

2x xp 1700 en palminio og en t-bred

1x xp1800

2x athlon moboer

3x skjermkort inkludert et 9500 non pro i et forsøk på å enable de resterende 4 pipelinene..

 

har også smelt av en hel haug med gammalt dritt bare for morroskyld da seff.

men når jeg tenker over hvor mange kroner som har blitt kasta i dass, vel kanskje jeg kjøper min neste pc på elkjøp, og ALDRI åpner den? burde ha gjort det.. :thumbdown:

:p arti kar...!

 

En ting, er du rik...? Ettersom du har "råd" til og smelle alle de tinga...!

 

Nei,,, IKKE kjøp pc på Elkjip....... :no:

 

Da kjøper du heller...... (er det lov og si det her på forumet???) Dell.... :wow:

 

Eller ikke..........

Lenke til kommentar

Jeg klokket mitt Raedon 9500np som fy, og fikk stor økning i både fps og 3dmark-score. Tabbe var det kanskje ikke, men uflaks at jeg nå får rød prikker (ligner døde pixler) som blinker ved sort grafikk. Tenk dere hvordan feks. Warcraft3 tåke ser ut :(. Jeg har selvfølgelig klokket ned, men ingen hjelp.

 

Det som er det store tabben, er at jeg mangler et feste til orginalkjøler. Kan derfor ikke få ny på garanti, og må leve med rød grafikk til jeg får penger til nytt.

Endret av It's me
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
det viste seg til at strømkabelen til diskettstajon hadde blitt festet til opp/ned.

og det skjedde fordi festene på strømkabelen var knekt. :blush:

 

Det kan ikke ha vært det som var grunnen til at det smalt.. Jeg brukte gamle pc'en i et halvt år med strømkabelen til diskettstasjonen oppned, før jeg fant ut hva som feilte den.. eneste som skjer da er at lyset på diskettstasjonen lyser hele tiden, og den ikke virker.. den drittkabelen passer forresten begge veier uansett.

Lenke til kommentar

Har ødelagt 2x486 pc som jeg fant på dyngen ved å se hva de tåler av "smelle rett i grusen fra 2 etasje"

 

Ødela mitt nye MSI KT4 Ultra ved å putte inn nettverkskabel PCen bare stoppa.

Heldigvis fikk jeg låne ett NF7 til TG03 som ble bytett til MSI et igjenn.(komplett garanti).Dette var før jeg viste hvor mye bedre NF7 et var nå drømer jeg bare om den gangen det satt ett NF7 i PCen :dribble:

Lenke til kommentar

Herpet et ABIT KV7 hovekort under montering, "sprengte" en psu da jeg satt volten til 115 :cry: , Korrupterte alt innholdet på hardisken min, Kjøpte en compaq, Svei en pc på skolen med v-core på 2.01 og så godt som ingen kjøling :devil:, Ødela et hk med jumper overklokking :wow: .

(Tingene skjedde ikke i den rekkefølgen)

Kommer ikke på mer.

Endret av GSM
Lenke til kommentar
det viste seg til at strømkabelen til diskettstajon hadde blitt festet til opp/ned.

og det skjedde fordi festene på strømkabelen var knekt. :blush:

 

Det kan ikke ha vært det som var grunnen til at det smalt.. Jeg brukte gamle pc'en i et halvt år med strømkabelen til diskettstasjonen oppned, før jeg fant ut hva som feilte den.. eneste som skjer da er at lyset på diskettstasjonen lyser hele tiden, og den ikke virker.. den drittkabelen passer forresten begge veier uansett.

Når diskettstasjonen lyser hele tida er det på grunn av at datakabelen (den flate) er satt feil vei, ikke strømkabelen... Ofte det ikke er spor på kabel er feste i diskettstasjon.

Lenke til kommentar

hmm hvor skal jeg begynne.

første duron 850 som ble spist opp av kjøleren.

xp2500 svidd pga vcore på 2.3

xp2500 døde uten grunn (uten noe form for overklokking)

xp2500 klokket til 2.7ghz døde av overklokking

 

Abit nf7-s pga overvolting (smelta mosfets)

Abit nf7-s pga metallstøv som kortslutta hovedkortet

 

G4 ti4600 pga overklokking

FX5900 pga modding (prøve å modde på vannkjøling)

 

En del Geil Golden Dragon brikker pga defekt minne slot

 

Sist nå var jeg litt ivrig med vannkjøling... 2-3 cm med vann i pc`n. Gikk bra tilslutt. ingenting ødelagt.

 

Tja slutt på listen der nå ja :)

Lenke til kommentar

En stor tabbe jeg gjorde var å la kompisen min bygge sin egen pc.. Han skrudde hk`et rett i veggen i kabinettet uten di skruene der du skal feste hk`et. Han ringte til meg og sa at psu`n has var død, så jeg lånte han en 400W så jeg ikke hadde pakka ut fra eska engang.. nå funker ikke den heller :( lurer på hvorfor :p

Lenke til kommentar
en gang skulle jeg bytte ata kabel i mutterns pc og da var selvfølgelig strømkabelen til diskettstasjon i veien. jeg ga f** i å ta den ut fordi da måtte jeg legge pc ned, noe jeg ikke gadd. ;)

men til slutt var den så plagsom at jeg dro kabelen ut med ett eterfulgt knekk. jeg skjønte ikke hva det var i all agresjon jeg hadde. nå fikk jeg ivertfall inn ata kabelen og satt strømkabelen til diskettstasjonen.

da jeg skulle starte maskinen var LEDène i fronten på men ingenting startet...

snart hørtes fresing med ett etterfulgt smell og transistor deler som fløy veggimellom inni kassen. og en blå/hvit røyk ble pumpet ut av viften og dekkte stua.

 

det viste seg til at strømkabelen til diskettstajon hadde blitt festet til opp/ned.

og det skjedde fordi festene på strømkabelen var knekt. :blush:

 

diskettstasjonen døde men måtte seff ta med seg strømforskyningen og og en hardisk som måtte dø en sakte død... (varte ett par dager etter uhellet. og jeg hadde tilfeldig vis en gammel strømmforskyning som midlertidlig bruk). :thumbs:

HAHAHAHAHAHAHHA den fikk jeg totalt lættis av..

 

Vel.. første feil jeg gjorde var at jeg syns de fine jumper-switchene på et gammelt ASUS 486 hk var så kule tenkte jeg skulle klokke litt, dro alle opp, så hørte jeg bare en BZZZZT lyd, og det kule displayet foran på pcen viste 99MHz, og det stod der i et kvart sek, den maskina har aldri virket. etter det, var bra maskin på den tia, cdrom, 16BIT crative lydkort, 500 mb disk etc, var omkring 1990-1993 den pcen var fra..

 

andre ting jeg har gjort.. JA, flashet feil bios, slik at hovedkortet sa at jeg maks kunne ha en 450 mhz.. ble trist, men fikk flashet den tilbake igjen.. Tråden er på forumet et sted, søker nå, ja fant den et sted

 

annen tabbe:

 

http://forum.overklokking.no/index.php?sho...=0entry422940

 

haha, føreste posten min på forumet her.. jaja er jo 2 år sia.. kunen aldri falle foran øya mine og lage en slik tråd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En jalla kjøler spratt av mens jeg var i stuen. Hører et brak fra rommet mitt, å løper inn og ser at termometeret viser 109 C . 1900+ død

Og her om dagen klusset jeg det til da jeg skulle flashe biosen på mitt gamle hk, msi k7t266a pro-2, som nå ikke vil boote. ( hvis noen vet hva jeg skal gjøre send en pm )

Lenke til kommentar

jeg blåste opp 4000 kr, ved å flytte en liten rød bryter bak på en chieftech PSU, hvordan skulle jeg vite at en PSU satt til å motta 115 volt ville sprenge hvis den fikk 230, sheesh. Prøvde btw å skru den på etterpå, og da smalt det enda en gang gitt. Det gjør fortsatt vondt å snakke om det. :cry:

men etter et halvt år hadde jeg nok til å skaffe meg en ny! :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...