Gå til innhold

Post dine største tabber her ved OC!


Malvado

Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Kokte min intel pentium 2.0Ghz..

Overklokka litt, fra 2GHz til 2.5Ghz med den vanlige
boxedvifta som fulgte med. Burde skjønt at cpu'n ble for varm
da den nærmet seg 80 celcius på load. Vifta må være jævlig
dårlig. Plutselig hang datan seg og
det ble svart. Der ble den ødelagt!

Kjøpte meg en 2.8Ghz like etterpå, må
kjøpe en bedre vifte enn den som følger med.

Så ikke kok cpu'n deres......
Lenke til kommentar
tja har vel vet borti mage av feilan da .. flippa den røde kanppen på pus over .. på skole maskin .. dagen etter hadde alle en tapbit over den knappen :roll:

 

har svid alle psi portan på et kg7 Hk di tålte ikke at cpu hadde en temp på 90Ccpu overlevde og er i bruk i dag (xp 1600) det var kjøle vifta som stoppet.

har og en xp 1400 som mangler et hjørne .. den funker å .. skadet når jeg satte på kjøler .. hørte en knase lyd men gad ikke bry meg og bare startet maskinen

har og drept en gammel åå husker ikke hva di datan heter .. jo tiki 100 eller noe i den duren .. kasta hele driten ut av vinduet fra 4 etg .. skole maskin lærer ikke blid etter på

Du kan gjerne holde deg LANGT unna min maskin

hva du mener .. det meste virker jo på et eller anna vis da ...

Hk virker jo men uten psi slotter

har aldri du ødelagt noe i din data da?? + det er jo folk her som har knust mer en meg

Joda, men "hørte en knase lyd men gad ikke bry meg og bare startet maskinen" og "kasta hele driten ut av vinduet fra 4 etg"....

vel tiki 100 er jo ikke akkurat noe super maskin da .. var ikke det i 96 heller .. noe ala comandore .. er det ikke noen som har hørt om tiki maskiner

 

den prosesoren vare vel egntilg sånn virker det så virker det .. og hvist ikke så var var det krise .. ikke noe poeng og se hvor ille det ser ut da

comandore?? LOOOOL!!!

 

Jeg veit mange uttaler det sånn, men du er den første jeg har sett som skriver det.

 

Commodore, gutten min, Commodore.

 

;)

Lenke til kommentar
en gang skulle jeg bytte ata kabel i mutterns pc og da var selvfølgelig strømkabelen til diskettstasjon i veien. jeg ga f** i å ta den ut fordi da måtte jeg legge pc ned, noe jeg ikke gadd. ;)

men til slutt var den så plagsom at jeg dro kabelen ut med ett eterfulgt knekk. jeg skjønte ikke hva det var i all agresjon jeg hadde. nå fikk jeg ivertfall inn ata kabelen og satt strømkabelen til diskettstasjonen.

da jeg skulle starte maskinen var LEDène i fronten på men ingenting startet...

snart hørtes fresing med ett etterfulgt smell og transistor deler som fløy veggimellom inni kassen. og en blå/hvit røyk ble pumpet ut av viften og dekkte stua.

 

det viste seg til at strømkabelen til diskettstajon hadde blitt festet til opp/ned.

og det skjedde fordi festene på strømkabelen var knekt. :blush:

 

diskettstasjonen døde men måtte seff ta med seg strømforskyningen og og en hardisk som måtte dø en sakte død... (varte ett par dager etter uhellet. og jeg hadde tilfeldig vis en gammel strømmforskyning som midlertidlig bruk). :thumbs:

HAHAAAA!! :dribble::D

 

Det morsomste jeg har lest på lenge. :)

Lenke til kommentar

jeg sko prøve å overklokke den gode gamle traveren til faren min får sånn 6 år siden :p

det var den gang en intel 486 dx4 på 100 mhz som var respektabelt på den tiden men den begynte å bli gammel og jeg syntes den trengte noen ekstra krefter så jeg fant ut at jeg skule klokke den :w00t:

fant fram manualene og begynte å lese hvordan stille cloks for en skikkeli bios var noe som ikke eksisterte da , jeg satte den på 166 mhz og maks volt ved hjelp av et utall jumpere som dekte h

alve hovedkortet , og da gikk hele skjiten til helvete og startet alldri igjen , det var den eneste pc en vi hadde på den tiden :D da var far min fornøyd da.

 

har om dagen sendte jeg en ølflaske i kabinettet slik at plexiglasset knuste , det var ganske så festli etter x anntall øl

Endret av eystein1234
Lenke til kommentar

Har aldri gjort noen tabber.

 

For en mnd`s tid siden satt jeg inn min 2.4celly som jeg hadde kjøpt for 300 inkl Hk, men brukte mitt "store" hk under testingen..

Målet var i bunn og grunn å sprenge heile Cellyen til himmels for å se hvor langt Hk engentlig klarte..

100fsb@[email protected]... Klokket da til 3325mhz og lengre ville den ikke komme uansett volt.. Gav max volt åsså men hjalp ikke. Hadde jo bestemt meg for å blowe den jævla cellyen, men klarte det aldri.

 

Den dag i dag står den en filserver som vi bruker på lan rundt om kring fult vellgående... De fleste andre er uvitende om at den har vært torturert... snufs.. :cry:

Lenke til kommentar

I den tid Duron 800 var et hett tema på overklokking.no satt jeg med en slik selv.

 

Hadde mye erfaring med overklokking (trodde jeg) så prøvde å sette ny rekord med fsb klokking.

Etter at dataen stoppa å fungere (mangel på volt) og utallige av\på , gikk jeg ned til kompisen og bestilte nytt hk+cpu+kjøler+ram.

Kom på 3000,- samlet, og dagen etter, kom kompisen opp(elns) og resetta duronen...som visstnok ikke var død...

Lenke til kommentar

Husker at jeg hadde hatt vannkjøling i ett par måneder og ventet på mitt R9800 NON-Pro. Hadde bare ett mx400 vannkjølt fra før så jeg var full av iver når jeg skulle sette i mitt nye "super-kort". SKulle ikke ha vannkjøling på GPU så jeg tok vekk kjøleren og festet vannslangen til CPU-blokka på nytt. Satt på en strips, men glemte å stramme den ordentlig... Resultatet var ett defekt R9800 kort som jeg hadde betalt helt selv med hardt opptjente penger faktisk :p

 

Men det ordnet seg da, har ett nytt ett i pc en nå :p

(skal ikke si hvordan)

Lenke til kommentar

har tidligere nevt et par uhell i følge overklokking, men d å Svi av et Hk når man rengjører en cpu vifte? :thumbdown:

hallo, tror det var clock gen som sa takk for seg+ ett par andre duppedingser, men at Cpu skal berge selv om hk kaster inn håndkleet?

 

ikke hvet jeg hva som skjedde. :hmm:

men det luktet i alle fall ikke bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...