Gå til innhold

Post dine største tabber her ved OC!


Malvado

Anbefalte innlegg

Tenkte at vi kunne lage en litt detaljert tråd hvor vi poster konfigurasjonen vi hadde ved uhellet :

 

Eksempel :

 

Barton 2500+ @ 2,5Ghz , V2.20 : Post men ødelagt pga manglende kjøling : Mist Silenttwin

 

Geforce 4200 @ 340gpu 700ddram : For høyt klokket , nektet å starte, Brent.

 

Dette er bare et enkelt eksempel, forhåpentligvis så kan vi sammle inn litt data så vi kan finne ut litt mere av hva som er di riktige marginene...

 

Håper dette blir godt mottat (om det da ikke allerede finnes en tråd en eller annen plass, men desverre så liker ikke søkemotoren meg...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fzIYXMah

Hmm, vel, jeg skulle bare teste rivatuner på mitt _flunkende nye_ 9600XT kort og bare skulle se hvor høyt innstilingene gikk. Så jeg satte alt på max og trykka test. Ved et eller aent uhell så kom begge sliderne på 0hz og skjermen ble svart. Shit tenkte jeg...

Lenke til kommentar

De to eneste gangene jeg overklokket dreit jeg meg ut. Jeg satte opp FSB fra 166 til 180 eller no, og begge gangene endte det en feil på harddisken som gjorde at jeg måtte legge inn XP på nytt. Det var forøvrig på et MSI KT4V og en XP2600+ Thoroughbred.

 

I bios er det mulighet å stille MP opp fra 12 til 14 og 15, men da legger den seg på 5 og 6 tror jeg. Kanskje jeg burde oppdatere bios. :roll:

Lenke til kommentar
De to eneste gangene jeg overklokket dreit jeg meg ut. Jeg satte opp FSB fra 166 til 180 eller no, og begge gangene endte det en feil på harddisken som gjorde at jeg måtte legge inn XP på nytt. Det var forøvrig på et MSI KT4V og en XP2600+ Thoroughbred.

 

I bios er det mulighet å stille MP opp fra 12 til 14 og 15, men da legger den seg på 5 og 6 tror jeg. Kanskje jeg burde oppdatere bios. :roll:

Du får nok korrupt data når klokker med det kortet,

det mangler AGP/PCI lock og da klokker du også bussene for høyt.

Lenke til kommentar

Hadde fått nytt hovedkort dagen før, slo på maskina og gikk rett inn i BIOS for å klokke litt da eg plutselig legger merke til at vannpumpa ikkje går. Uten å tenke meg om slår eg av maskina samtidig som BIOS lagrer innstillingane.

 

(Enda et)Nytt hovedkort kom et par dagar etterpå..

Lenke til kommentar

jeg holdt på og overklokke en duron cpu i et selvlagd kabinett.

Noe ble feil så jeg tok av cpu kjølern og pusset på den, og satte den fra meg og startet pc`n igjenn. Så får jeg ikke skjermbilde og blir irritert.

Noen her som har sett toms hardware video der de tar av kjølerne på en cpu?

Ja, det begynnte faktisk og ryke. Halle kjernen på cpu`n ble brennt bort.

_UNLUCKY_ :D

Lenke til kommentar
jeg holdt på og overklokke en duron cpu i et selvlagd kabinett.

Noe ble feil så jeg tok av cpu kjølern og pusset på den, og satte den fra meg og startet pc`n igjenn. Så får jeg ikke skjermbilde og blir irritert.

Noen her som har sett toms hardware video der de tar av kjølerne på en cpu?

Ja, det begynnte faktisk og ryke. Halle kjernen på cpu`n ble brennt bort.

_UNLUCKY_ 

 

unnskyld at jeg spørr men HVORFOR tok du av kjølern? :thumbs:

 

 

kan liksom ikke finne noen god grunn :D

 

fred ut!"!

 

jeg har enda ikke klart å brent noe eller knukket noe!!!! woho :cool:

Lenke til kommentar

Strengt tatt ikke OC, but here goes anyway:

 

Skulle sette en HD inn i et eksternt USB2-kabinett og glemte å koble fra strømmen først. Uten at jeg merketdet, holdt jeg en chip på HDen bortpå strømforsynginen i det åpne kabinettet. Det sa PANG og lukta svidd, og HD sa takk for seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...