Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Onsdag kveld bestilte jeg ukens digitalkamera-tilbud hos MPX, et Nikon Coolpix SQ til 1999 kroner. Torsdag morgen var det sendt, og jeg var positivt overrasket over hvor raskt det gikk.

I dag, lørdag, kom pakken til postkontoret mitt, og når jeg nå kom hjem og åpnet pakken var det et lite problem...

Pakken inneholdt det meste - batteri, cd'er, bruksanvisning, ledninger - men IKKE noe kamera eller dock/lader!!!

Hvordan er dette mulig?!

Trodde MPX var til å stole på.

Har prøvd å ringe de nå, men får beskjed om at de er åpen mellom 08 og 16 (og klokken er når 13).

Er spent på hva de gjør med dette :angry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No er vel ikkje MPX åpne på lørdag.

Den åpningstida dei referere til er nok mandag til fredag.

Men det er rart at produktet skal mangle i pakken.

Send ein mail til mpx og forklar situasjonen. Så får dei denne mandags morgon.

mvh

JanEirik

Endret av Jankee77
Lenke til kommentar

Har absolutt ikke tatt en spansk en nei.

Har nå vært i kontakt med posten og distribusjonfirmaet, og de har vekten på pakken flere steder på "reisen", så de kan evt. finne ut når og hvor tingene har forsvunnet - om det da i det hele tatt fulgte med når MPX sendte det.

Lenke til kommentar

YBD:

var det noko form for forsegling av pakken (oroginale kamerapakken ikkje postpakken)

Ser nokre muligheitar til kva som har skjedd her:

1) Ein spansk ein (Varen har vore returnert etter angrefrist men har fått plukka ut kameraet og mpx har ikkje oppdaga det, dårleg internkontroll)

2)kameraet har vore til service og blitt gjenglemt der.

3)Kameraet har vore pakka opp og sett på, og gløymt å bli pakka ned igjen.

3)Ein eller anna klåfingra person har hatt fingrane sine nede i pakken.

Men ring til mpx på mandag eller send ein mail no, jo tidlegare du får rapportert feilen dess lettare er for dei å få fikse den.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
YBD:

var det noko form for forsegling av pakken (oroginale kamerapakken ikkje postpakken)

Det var ingen forsegling av kameraesken. Postesken var derimot lukket med tape fra Torp distribusjon.

Jeg tror nok det er mest sannsynlig at dette er en intern glipp hos MPX ja, at kamera enten er returnert av en som har angret (men ikke la ved kameraet), eller at MPX har tatt det ut og testet det.

Uansett hva som har skjedd - dette er for dårlig av MPX :thumbdown:

Lenke til kommentar

Som de andre sier så er det stor sjangs for at det har skjedd en glipp hos Mpx under pakkingen. Og når du da sier at Embalasjen var hel og forseglet når du hentet den på postkontoret så styrker det bare teorien om feilpakking. Hvis du ikke får medhold så får kontakter du bare postens kontakt senter og får oppgitt hvor mye pakken veide når den ble innleverings registrert på terminalen og ankomstregistrert på postkontoret ditt. Og få da mpx til å veie opp det din pakke skulle ha veid. Da vil dere får en god pekepinne på hvor feilen ligger.

Har selv gode erfaringer med MPX.

mvh

Ole

Lenke til kommentar
Postesken var derimot lukket med tape fra Torp distribusjon.

Her ringer det muligens en bjelle, men er som sakt ikke helt sikker...

Burde ikke den pakken "kun" hatt teip fra MPX, eller vanlig brun teip. og liksom ikke teipet over med en ekstern part sin pakketeip? Kan du ikke venligst forklare med hva du mener med at den var teipet med TORP DIStr. teip. ?? Kanskje vært noen langemenn derfra oppi esken da ?

Alltid skummelt når noe ikke er i esken som det skal.

Men igjen minne alle om at, så langt det lar seg gjøre, flerr opp pakken, mens distributør er der, så du evnt. har vitner på at den faktiskt er tom, enten du gjør det posten, eller når de ringer i dørbjelle og står på trappen din.

Lenke til kommentar

Sikkert en beklagevis feil, bestilte meg sjøl et kodak kamera med mye tilbehør og det tok akkurat en dag fra dem sendte pakken til jeg mottok pakken, jeg bor da i kristiansund.. Så dem er lyn raske... Har kun positive ting og si om mpx og jeg tviler sterkt at et så stort firma hadde tatt en sjanse på å svindle deg for nokre par lapper.. for så å miste mange kunder, blir også litt feil å skreike høyt om dette da du ikke engang har vært i kontakt med mpx, enda..

Man kan heller ikke si at dette er dårlig av mpx da det er menneskelig å feile, kan være mange årsaker til at noe slikt har hendt...

RScue

Lenke til kommentar

Tror nok dette bare er ett uhell og at du vil få tilbake kameraet hvis du tar dette opp med de..

QUOTE (YBD @ 31/01/2004 : 18:07)

Postesken var derimot lukket med tape fra Torp distribusjon.

Her ringer det muligens en bjelle, men er som sakt ikke helt sikker...

Burde ikke den pakken "kun" hatt teip fra MPX, eller vanlig brun teip. og liksom ikke teipet over med en ekstern part sin pakketeip? Kan du ikke venligst forklare med hva du mener med at den var teipet med TORP DIStr. teip. ?? Kanskje vært noen langemenn derfra oppi esken da ?

Alltid skummelt når noe ikke er i esken som det skal.

Men igjen minne alle om at, så langt det lar seg gjøre, flerr opp pakken, mens distributør er der, så du evnt. har vitner på at den faktiskt er tom, enten du gjør det posten, eller når de ringer i dørbjelle og står på trappen din.

Mpx holder til i it-senteret Torp IT, så dette er sikkert derfor den har denne tapen.

Lenke til kommentar

Tror ikke du trenger faa panikk nei,min erfaring er at mpx er en av de mest,kansje til og med mest service innstilte Nettbutikkene vi har i landet.

Jeg har vert uheldig med noen produkter,og har aldri opplevd maken til service verken for eller siden naar jeg skulle ta det opp med de.'

Tross alt er det naar en skal sende en retur og saann at man kan skille de gode fra de suverene :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...