@b Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Fra maskina med win2k, finner jeg alle andre maskiner i nettverket, men fra den med 98 finner jeg ikke noen av de andre maskinene. Når jeg går inn på Andre maskiner -> Hele nettverket, så får jeg melding om at jeg ikke har tilgang. Den har tråløst nettverkskort, hvis det har noe med saken å gjøre. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Du må dele noe på 98 maskina for at det skal funke Lenke til kommentar
@b Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Du må dele noe på 98 maskina for at det skal funke Det har jeg gjort. Jeg deler fra begge maskinene. Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Legg til IPX/SPX på begge maskinene (i innstillingene for netverkstilkoblingene). Og så krysser du av for å kjøre NetBios gjennom ipx i egenskaper for IPX/SPX på win98 maskina.... Fant ut at det er det eneste som gir stabil deling mellom 9x og NT baserte windows... Lenke til kommentar
Aanes Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Ikke tilgang er greit å fikse : Se til at du har en bruker på w2k maskinen som har samme brukernavn/passord som den som er "pålogget" win98 maskinen. Pass også på at Microsoft nettverk klienten er installert på win98 maskinen. Det gjør at du får "innloggings" bilde på win98 maskinen når den har startet opp. Da får du valgt brukernavnet du ønsker å bruke.. Enkelt å greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå