Gå til innhold

Montering av prosessor og kjølevifte

Temm

Anbefalte innlegg

Har idag fått alle delene til min maskin, og har begynt og sette de sammen. Har montert CPU'n på HK uten problemer. Men når jeg nå skal montere viften må jeg si jeg fikk litt problemer. Jeg får den rett og slett ikke til å passe. Mulig det bare er jeg som ikke tar i hardt nok, men jeg har hørt diverse historier om folk som har knust kjernere og lignende så jeg tør ikke bruke så mye krefter. Leser i manualen som fulgte med HK, men jeg kan ikke si jeg ble noe klokere.

Jeg har følgende:

AMD Athlon XP2500+

Abit NF7-S v2.0

Glacialtech vifte

Neon som har noen erfaringer/tips å komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal passe den kjøleren, men ja det er litt motstand ved å montere en kjøler. Det er det samme på intel sine også.

Men du må være forsiktig så du ikke knuser core'en, du skulle kjøpt deg shims?

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MESAIII

Kobbershims gjør det enklere å montere kjøleren riktig, samt stabiliserer kjøleren etter at den er montert. Dette beskytter prosessoren bedre mot skader som kan oppstå ved feilaktig montering av CPU kjøler og kan også bidra til bedre varmeoverføring.

Lenke til kommentar
Skal passe den kjøleren, men ja det er litt motstand ved å montere en kjøler. Det er det samme på intel sine også.

Men du må være forsiktig så du ikke knuser core'en, du skulle kjøpt deg shims?

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MESAIII

Kobbershims gjør det enklere å montere kjøleren riktig, samt stabiliserer kjøleren etter at den er montert. Dette beskytter prosessoren bedre mot skader som kan oppstå ved feilaktig montering av CPU kjøler og kan også bidra til bedre varmeoverføring.

i hvertfall kjøp en shim som passer da.. : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CAS01P den passer nokk til amd.

Edit: glemte å si att du må også file denne litt. står på microplex. passer ikke så bra på barton Cpu`er

Endret av AMPFILER
Lenke til kommentar
Bruk makt! *NESTEN* alle datadeler tåler litt!

Det er ganske my makt som skal til noen ganger..

jeg har monter CPUvifte flere ganger.. Det minst hyggelige å gjøre inni dataen..

Det har iallefall alltid gått bra hos meg :)

:D

Swein, du får et smil av meg. For "NESTEN" komentaren.

Lenke til kommentar
Bruk makt! *NESTEN* alle datadeler tåler litt!

Det er ganske my makt som skal til noen ganger..

jeg har monter CPUvifte flere ganger.. Det minst hyggelige å gjøre inni dataen..

Det har iallefall alltid gått bra hos meg  :)

:D

Swein, du får et smil av meg. For "NESTEN" komentaren.

Meg og :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...