Gå til innhold

hvilket 754 kort

totten

Anbefalte innlegg

:yes:

skal kjøpe meg et nytt hovedkort til amd 64 3000.

Men hva slaks system er å annbefale

AMD 8151 chipset

SiS 755 chipset

Via K8T800 chipset

nForce 3 chipset

Vil ha et system som er stabilt selv litt overklokket.

Er dette bra Soyo SY-CK8 Dragon Plus hovedkort.

Hva ville dere kjøpt??

Endret av totten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Msi kortet som er nevnt over. Har ikke fått cpu en ebda men kan si av erfaring fordi jeg har hatt Abit kv8 Max3 før at Msi kortet er glimrende! Færre vifter og bedre layout. Fordi jeg sleit med på få skjermkortet på plass pga rambrikkene var i veien :(

Dette var Twinmos Pc 3200 og er relativt liten av størrelse. Men på Msi kortet derimot har jeg Corsair twinx og har god plass.

Så mitt råd er å gå for Msi kortet! Det er glimrende ihvertfall når det gjelder layout. Må også nevne at det var lettere å innstallere det med alle disse små ledningene til LED og så videre. Kortet hadde også støtte for sånn åpent kabbinett greie.

Glimrende kort!!!

Lenke til kommentar

Jeg har Gigabyte GA-K8VNXP (VIA K8KT800) som fungerer meget bra. :thumbup:

Har hatt en par MSI kort det siste året som det har vært noe tull med (et nytt MSI K7N2 DELTA-ILSR er på vei i posten etter reklamasjon på KT6 Delta). I følge forumet til MSI så er det veldig mange som har hatt de samme problemene. Så jeg begynner å tvile litt på kvaliteten til MSI. :thumbdown:

Ja, jeg har lest testen på Tom's Hardware som (merkelig nok) kårer MSI K8T Neo til klar vinner. Gigabyte GA-K8VNXP er best eller nestbest i de fleste testene der. Dessuten er AMD's Cool & Quiet som MSI får så mye pluss for med i de siste bios oppdateringene til Gigabyte.

Vær også oppmersom på at Athlon 64 er ganske kravstor når det gjelder minne. Kommer vist en oppgradert Athlon 64 CPU snart som ikke skal være så "vanskelig". Lest mere om Athlon 64, RAM & Soyo SY-CK8 Dragon her : Athlon64 Boards Found Lagging in Memory Support.

Endret av Trond B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...