Gå til innhold

Kabinettvifter til Chieftec Miditower?

Sven_O

Anbefalte innlegg

hva bør jeg kjøpe, og hvordan burde jeg plassere viftene for å få god luftstrøm gjennom et Chieftec Dragon midi kabinett, det er en vifte montert i sidedøra som blåser inn i kabinettet.

tenker litt på støynivå, men har en Volcano 11+ CPU vifte så tar det ikke altfor tungt, så lenge de ikke overdøver denne på 3500rpm :p

[edit] fixe linken

Endret av Sven_O
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har noenlund samme problem, så jeg henger meg på denne tråden:

Jeg har ingen(!) kabinettvifter fra før... Har merket at det blit _litt_ varmt rundt harddiskene etterhvert, og har nå, for at min dyrkjøpte harddisk ikke skal ta kvelden for tidlig, bestemt meg for å investere i noen kabinettvifter.

Synes egentlig at jeg har nok støy fra pc'n allerede, så dette er en faktor. Ser jo at 120mm er det beste valget når dette skal tas hensyn til, men i chieftech-kabinettet er det jo plasser for 80mm-ere.

Hva er den beste løsningen?

Lenke til kommentar

"Synes egentlig at jeg har nok støy fra pc'n allerede, så dette er en faktor. Ser jo at 120mm er det beste valget når dette skal tas hensyn til, men i chieftech-kabinettet er det jo plasser for 80mm-ere."

Du kan hvis du er litt flink forstørre hullene til 120mm.. sage litt og borre litt.. eller bare kjøpe en bra vifte i 80mm størrelse..

Lenke til kommentar
"Synes egentlig at jeg har nok støy fra pc'n allerede, så dette er en faktor. Ser jo at 120mm er det beste valget når dette skal tas hensyn til, men i chieftech-kabinettet er det jo plasser for 80mm-ere."

Du kan hvis du er litt flink forstørre hullene til 120mm.. sage litt og borre litt.. eller bare kjøpe en bra vifte i 80mm størrelse..

Jeg kan jo prøve... ;)

Noen forslag til gode 80mm/120mm-vifter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...