auduuun Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Det jeg lurte på, var om noen hadde erfaringer med å returnere en harddisk til produsenten? Min Seagate (60Gb, 2 år gammel) spinner ikke opp, så jeg får ikke starta pc'en med den harddisken i. Datorbutiken vil ikke gi garanti på denne, men produsenten har 3 års garanti, så det vil være mulig å sende den dit for å få en ny. Men lønner det seg? mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
Holy-cow Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Datorbutiken må ta den imot. Stå på ditt, ta en tur på forbrukerradet.no og les litt Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Det jeg lurte på, var om noen hadde erfaringer med å returnere en harddisk til produsenten? Min Seagate (60Gb, 2 år gammel) spinner ikke opp, så jeg får ikke starta pc'en med den harddisken i. Datorbutiken vil ikke gi garanti på denne, men produsenten har 3 års garanti, så det vil være mulig å sende den dit for å få en ny. Men lønner det seg? mvh, Audun Løvdahl Hvis du skal sende den ut av landet, så må du huske å ta kontakt med tollvesenet for utførselspapirer. Med verdi etc. Hvis du ikke gjør det, så må du betale moms for erstatnings disken. Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Oki.. Takk for tips så langt! Men jeg lurer fremdeles på, er det noe vits i å reklamere på harddisken? Vil det koste mye å sende den ut av landet? Seagate betaler jo frakt (men ikke ev. toll) til Norge, men ikke herfra og dit. Ingen erfaringer? mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Er det noen som kort og greit kan forklare hva jeg må ordne med tollvesenet, og hvordan? Har aldri gjort dette før, og det er visst ingen i min krets som har erfaringer med dette fra før. mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
Maxmix Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 De du har kjøpt disken av er forpliktet til og sende den inn for deg, eller gi deg adresse og telefonnr. til importøren for disken.. Stå på ditt,og si at det er en reklamasjon,ikke garanti Lenke til kommentar
ae82turbo Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Reklamasjon er vel etter kjøpsloven og garanti fra produsenten. Spør etter et RM nummer. (kontakt de du skal sende den til) Hvis ikke butikken vil ta i mot disken, snakk med importør. Det skal skrives en proforma invocie ved retur av varer. Skriv rep av vare. Da vil den komme tilbake uten tollgreier. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det jeg lurte på, var om noen hadde erfaringer med å returnere en harddisk til produsenten? Min Seagate (60Gb, 2 år gammel) spinner ikke opp, så jeg får ikke starta pc'en med den harddisken i. Datorbutiken vil ikke gi garanti på denne, men produsenten har 3 års garanti, så det vil være mulig å sende den dit for å få en ny. Men lønner det seg? mvh, Audun Løvdahl Hvis du skal sende den ut av landet, så må du huske å ta kontakt med tollvesenet for utførselspapirer. Med verdi etc. Hvis du ikke gjør det, så må du betale moms for erstatnings disken. Tull og tøys. Jeg har sendt mange defekte harddisker til nederland og har aldri kontaktet tollvesenet for sånt. Man fyller ut verdi på pakken i det man sender den, men du trenger ikke å betale moms på det du får i retur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå