C4STOR Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Sliter no jæveli. Kjøpte et Abit AN7 HK her om dagen. Tenkte jeg skulle prøve det siden "alle andre" har nf7 Angrer som en hund nå siden jeg kun får en RAM brikke til å virke. Har i alt 2x2100 apacer og 2x2700 Twinmos. Får kun HK'et til å virke med den ene av Twinmos brikkene i DIMM 1. Har prøvd å bytte brikker i alle tenkelige kombinasjoner (og med 3 slots og 4 brikker så blir det jo en del. TOmlene blør nesten ) Høres litt usannsynlig at det er minnet det er noe galt med. Virker heller som HK'et som er kresent. Eller så er det rett og slett jeg som gjør noe galt All tips og hjelp tas i mot med takk. Håper jeg får fiksa det i helga ellers går HK'et rett i retur så får jeg vel krype til korset å skaffe et nf7 jeg også Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Kanskje en slot er deffekt? Lenge siden du kjøpte det? Endret 31. januar 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Hei! Sånn som det der har jeg det med Asus kortet mitt også. Dvs. hvis det får Corsair XMS 3200LL så er det fornøyd, men med alt annet jeg har prøvd så vil det bare ha en brikke. Kjøpte egentlig TwinMos opprinnelig, men da ble det plutselig svart, og en og annen gang fikk jeg høre Memory test failed fra den derre speech reporter funksjonen. Du har ikke noen som kunne låne deg noe kvalitetsminne for å prøve om det blir bedre? Du har selvfølgelig siste biosversjon? .. Jeg måtte bare spørre. Endret 31. januar 2004 av larskrru Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Har siste bios versjon ja. Kjøpte kortet for 2 dager siden. Får boota med 2 brikker nå, men bios'n ser ikke den siste brikken (selv om jeg med skjelvende stemme har prøvd å overtale bios'n om at brikken faktisk er der ) Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Sett RAM timings i BIOS lavere og prøv igjen. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Ver 1.3 er siste bios ver så vidt jeg vet. Hovedkort selges ofte med gamle bios'er. Bare ikke sett timingene for slapt heller.. jeg må faktisk ta ut batteri / bruke resett jumper hvis jeg setter timingene for slapt. Samme om jeg kjører på med 2 2 2 i for høy hastighet, da blir det også svart selvfølgelig. Auto har jeg gode erfaringer med. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Ver 1.3 er siste bios ver så vidt jeg vet. Hovedkort selges ofte med gamle bios'er. Bare ikke sett timingene for slapt heller.. jeg må faktisk ta ut batteri / bruke resett jumper hvis jeg setter timingene for slapt. Samme om jeg kjører på med 2 2 2 i for høy hastighet, da blir det også svart selvfølgelig. Auto har jeg gode erfaringer med. Jepp, måtte resette biosen når jeg satte timingen ned. Får kjøpe ny ram da. Kanikke være hk det er noe galt med. Rart at både dimm 2 og 3 ikke skulle virke Lenke til kommentar
Piggsvinet Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hadde et hovedkort som var sånn en gang, det kan hende det ikke er tablefritt, det vil si at ramslotta står i rekkefølge altså 1,2,3,4 ramslottene er nummerert. Prøv å sette rammen fra nr 1 til nr 4 eller omvent Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Tok minste motstands vei. Kjøpte en ny 3200 512Mb brikke Tror det er Twinmos som har skylda, så jeg kjøpte en Corsair brikke Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) jeg får ikke kjørt dual med mitt NF7-S V2. når jeg prøver å sette rammen min i slot 2 og 3 så piper bare pcen og ikke noe bilde, men det er ikke noe must uannset da. jeg tjener bare noen prosent med dual uannsett! Men jeg får kjørt i slot 1 og 2 og bare 2 og bare 1 oxo Endret 31. januar 2004 av Blade_ Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Ver 1.3 er siste bios ver så vidt jeg vet Nyeste BIOS til AN7 er 1.4 Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Nyeste BIOS til AN7 er 1.4 Ja. Og jeg liker mulighet om å fjerne den stygge logoen (for å se POST meldinger)... Forresten, har noen sett i 1.3 BIOS-en en feil? Husker ikke nøyaktig hvor den er, men det er noe med ONBOARD S-ATA. Jeg tror at de har skrevet ONBAORD S-ATA. Heh, feil staving i BIOS.... EDIT: Har lagt bilde ut på nett.... http://home.broadpark.no/~bjoka/BIOS.jpg Endret 31. januar 2004 av jokab Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Dæven, hvorfor har ikke mitt kort ONBAORD S-ATA??? Jeg har bare vanlig s-ata:D Fikk i det minste med en CPU der multiplieren ikke er låst. YAY! Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hei! Trodde ikke den BIOS'en var offisiell jeg, beklager. Fant dere den her?: ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/bios/an7/an714.exe Har dere funnet noen endringer? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 BIOS release 1.4 for AN7 V1.0 Release information: [ENGLISH] 1. Please use flash utility AWDFLASH v8.24F to update AN7 BIOS. 2. Change default RTC year to 2004. 3. Update SiliconImage 3112 controller ROM to version 4.2.43. 4. Add CPU fan fail warning option. 5. Add AGP frequency on the fly option. 6. Save CPU default ratio to uGugu. 7. Add SATA ROM control option. 8. Fixed mouse power on fails to function when using certain mouse. 9. Enhance compatibility with harddisk WD400AB. 10. Synchronize FanEQ temperature settings with OC Guru. 11. Reduce the time it takes to resume from STR state when using Windows 98 and Windows ME. 12. Add "Full screen logo show" option. 13. BIOS compile date: 01/06/2004 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå