muffe Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hva er det beste programmet for programmering i PHP, HTML og CSS med syntax highlighting. At det har et oversiktlig brukergrensesnitt osv. er ingen ulempe. 1st Page 2000 er jo genialt, men støtter ikke PHP. Noen tips? Tar imot forslag til både Windows og Linux. Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 I Linux liker jeg å bruke KATE, mens i windoze liker jeg Jedi Editor, dette er kun enkle editorer, og begge mangler alt som heter dilldall, men de har syntaxsfremheving for vanvittig mange språk, og er begge to svært oversiktlige, og siden jeg er Delphi-geek i utgangspunktet så liker jeg spesielt Jediedits "tabbed pages". I tillegg kjører jeg apache webserver lokalt, med php og MySQL for å teste sidene, og har lagt til hurtig-tast funksjoner som jeg bruker til previewing, ikke komplisert, men det virker, alltid. Men selfølgelig, de tøffeste her inne vil ikke ta i sånne verktøy, de skal ha editorer som har både code-completion, innebygget preview og kan koke kaffe på samme tid (multitasking ju knåv). Lenke til kommentar
memix Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Jeg liker veldig godt programmet Ultra-edit...det blir syntaxen lyst opp...programmet legger også ved ei fil der du kan legge inn mere syntax kode du vil at skal bli lyst opp Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 html-kit er veldig bra, tror det har highlighting for 90% av alle web-språk.. og det er veldig brukervennlig Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 jeg bruker emacs i linux, og emacs gjennom putty i windows Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Bruker PHP Coder og er fornøyd. Syntax Highlighting. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Zend Studio!! http://www.zend.com/store/products/zend-studio.php Har brukt det siden jeg begynte med PHP og jeg forguder det programmet. Det gjør alt så mye enklere og effektivt Anbefales! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Enda et forslag: http://www.textpad.com Du kan hente ned en drøss med syntax definisjoner på sida deres. Bruker dette selv til PHP, CSS, HTML, C og Java. Endret 31. januar 2004 av Slettet-rXRozPkg Lenke til kommentar
PT Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hvis du vil spytte i litt penger, så kan du jo kjøpe Dreamweaver. Funker ypperlig til det meste Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) /me bruker DreamWeaver (selv om det er mange som har DW, betyr ikke det at alle har brukt 5k på det...) EDIT: Dette var forresten _ikke_ en oppfordring til pirat-virksomhet. Endret 31. januar 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 dem som bruker linux kan kose seg med quanta! I windows er editplus den beste i mine øyne Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Bruker EditPlus, er bare genialt. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 bruker selv crimson editor til html/php/css Lenke til kommentar
PT Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 bruker selv crimson editor til html/php/css Jeg har selv prøvd crimson, men det var ikke så veldig bra etter min mening. Var litt uoversiktlig, men det er nå smak og behag. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Har vi ikke diskutert dette før?? Som vanlig så anbefaler jeg html-kit til windows fordi den * Har god syntax-highlight * Jobber transparent mot ftp-servere (savner dog mulighet til å gjøre det samme mot en ssh server) * Har mange gode plugins for PHP og MySQL Til *nix anbefaler jeg Quanta+ fordi * Har god syntax-highlight * Gjør funksjonene dine sammenleggbare * Har et godt prosjekt-styrings-verktøy som gjør at du kan ta ned en lokal kopi og teste på for så og laste opp evt. oppdateringer. (Noen som brukte win 9x sin koffert?) Men søk i forumet. Jeg har ikke lest noen nye forslag i denne tråden. Savner også begrunnelser til at folk velger et program fremfor et annet. Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 PHPEdit er en veldig veldig god editor. Den er gratis også, tror jeg. Men beware, hvis du nærmer deg mer enn 2000 linjer med kode i én fil, så får den fort problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå