Cappo Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Joda, jeg er en av de som ville legge Geforce 3 Ti500 på hylla til fordel for PowerColor Radeon 9800 Pro 128MB til bare 2095,- fra Komplett. Åpnet pakken blid og fornøyd, sjekket kortet. Ingen synelige skader, det er bra. Putter kortet i. Klassiske feil med skjermkort pipingen kommer. (1 lang, 2 korte.) "Svarte!" tenker jeg, kan det være noe galt allikevel da? Tar ut kortet, reseter BIOS, putter det i igjen for å forsikre meg om at det er ordentlig i. Nei, fortsatt like svart. Putter kortet i film PC'en min for å se hva som er galt. Nei.. Like svart der også gitt. Ting begynner å se mørkt ut nå. Heldigvis har vi flere PC'er her i huset. Inn med kortet. Booter opp. Ahh.. Bilde! Takk og lov. Så da er det hovedkortet som krangler. Noen som vet om det fungrer på Abit KR7A-Raid eller om det er en tapt sak? Har ikke oppdatert BIOS siden jeg fikk kortet for 2 år siden, men på BIOS oversikten ser det ikke ut til at den nyeste BIOS retter på et problem tilsvarende mitt. Har også sett folk med samme problem som meg, men med Abit KT7A, som faktisk er et litt nyere kort enn mitt. Der fantes det desverre ingen løsning. Noen som har flashet dette hovedkortet som kjører Raid? Blir Raid-array borte som Abit sier kan skje? Er eneste håp å åpne lommeboka igjen og investere i et billig Abit NF7/NF7-S v2.0 eller eventuelt et Abit AN7, AMD Athlon XP2500+ og 512MB TwinMOS PC3200 /m Winbond? Endret 31. januar 2004 av Cappo Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Jeg har et tilsvarende problem med to ganske andre komponenter. Når jeg prøver visse TNT2-kort på mitt MSI KT400, kommer det 0 bilde. Har ikke peil på hva det er, se om du finner noen jumpere på 9800'et og les manualene for både hovedkortet og skjermkortet. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 du har funnet ut av hva den pipinga betyr da... Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Jeg har et tilsvarende problem med to ganske andre komponenter.Når jeg prøver visse TNT2-kort på mitt MSI KT400, kommer det 0 bilde. Har ikke peil på hva det er, se om du finner noen jumpere på 9800'et og les manualene for både hovedkortet og skjermkortet. Joda, takk for forslaget. Men jeg er ikke så n00b at jeg ikke har gjordt dette allerede. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 du har funnet ut av hva den pipinga betyr da... Mener jeg nevte det i den første tråden ja. Award BIOS sin piping, 1 lang og 2 korte, som jeg hadde her, betyr at det er noe med skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå