Klette Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Jeg skal lage en drop down meny, med en entry per section. Finnes det en fin måte å sjekke om variablen allerede er lagt til i dropdownen? ( Gi meg beskjed hvis det er for dårlig forklart ) Lenke til kommentar
Klette Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Har en database med omtrent 1700000 entries. På hver entru er et field kalt f.eks "Cars" og et annen "Boats" og cirka 30 andre kategorier. Jeg vil ha disse i en dropdown uten at jeg må adde alle manuelt. Men med en enkel query kommer det jo tusenhvis av hver. Det jeg vil gjøre er å filtrere bort de kategoriene som allerede er lagt til i listen. Bedre forklart nå? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 vil du hente ut alle kolonnenavnene og legge demi en select-dropdown? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 ja, men uten duplicate entries Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 regner med du ikke har duplikate kolonnenavn? ta en titt på denne funksjonen: http://no.php.net/manual/en/function.mysql-list-fields.php Lenke til kommentar
Klette Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) | release | time | section | -------------------------------------------- | Audi | 1061442860 | sale | -------------------------------------------- | BMW | 1064448773 | reqs | -------------------------------------------- Slik ser tablen ut, jeg vil ha alle i "section" inn i en dropdown, uten dupes. ikke fieldsene i seg selv ( min feil, dårlig forklart ) Endret 31. januar 2004 av Klette Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 aaah... select distinct(section) from tabell! Lenke til kommentar
Klette Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 hah, var ikke værre Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå