alka07 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 kjøpte meg pc deler fra webshop og skulle sette dem sammen ' cpu gikk greit vifta gikk greit hovedkortet ingen problemer minne no problem så var de dar små ledningene hdd lead power sw osv de har jeg putta og har putta all strøm som skal til hovedkortet men ingenting skjer og når jeg prøver å ta ut hdd lead greia lyste det ført både grønn og rød i hovedkort nå lyser det bare rød har sjekket litt rundt i guiden men det hjalp ikke noe stort hovedkortet er nf7-s 2.0 version noen som vet hvordan man kan vite om hovedkortet er defekt??? håper på svar Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 altså du får ikke posta? Har du prøvd en reset av BIOS? Ellers er avstandsstykkene mellom HK og HKplata ofte synderen, altså at de kan være i feil hull og dermed kortslutter HK. Prøv gjerne å kjøre helt barebone. Dvs. kun CPU, HK, GPU og RAM og se om du kan poste da. I såfall kobl til et nytt komponent av gangen, gode gamle eliminasjonsmetoden. Har du mulighet til å få prøvd komponentene i en annen PC? Lenke til kommentar
alka07 Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 takker for litt hjelp fikk nå starta pc en etter å ha tat ut skruen men nå har enda en problem kommet etter jeg starter maskinen maskinen starter opp 5 sekunder så kommer det høy lydd fra speakeren viftene til cpu slutter hovedkortet vifte slutter da tar jeg ut bare strømmen ut da hva kan den problemen komem av? Lenke til kommentar
alka07 Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 glemte noen info lurer på hvordan jeg kan restarte bios? andre jeg får grønn og rød lyss ved siden av de små lednigne hva viser det rikig eller feil?? skal det noen kabler til cmos? har ikke mulighet for å putte komponentene i anenn pc takker for svar Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Det hadde vært svært mye lettere å hjelpe deg hvis du hadde latt være å skrive alt i èn setning. Bruk komma og punktum - ellers blir det bare et virrvarr å prøve å skjønne helt klart hva du mener..............please. CMOS skal ikke ha noen kabling nei........... EDIT: Har du Abit kort, så skal det vel lyse både rødt og grønt hele tiden mens strømmen er påslått og PC'n er bootet og på. (Ihvertfall er begge mine Abit- kort slik). BIOS kan ikke restartes, men resettes. Dette kan du gjøre ved å se i manualen for hovedkortet ditt. En hette skal flyttes mellom 3 stk. pinner på HK'et ditt. Alternativt er det også mulig å ta ut batteret en liten stund - før du setter det inn igjen - men å shortcutte pinsene er det vanlige man gjør. Endret 31. januar 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
alka07 Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 hovedkortet starter jeg får på både grønn og røde i hovedkortet. skjermkortet fungere minne er inne men ingenting i monitoren har prøvd nå i 2 skjerm hva kan være problemet Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 hovedkortet starter jeg får på både grønn og røde i hovedkortet.skjermkortet fungere minne er inne men ingenting i monitoren har prøvd nå i 2 skjerm hva kan være problemet Kan jo være det er varmen, sikker på at du har montert kjøler riktig? Btw, kan du ta det jeg quoter til en gang til på norsk? (no offence, men jeg forstår ikke noe av det) Lenke til kommentar
alka07 Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 jeg hadde montert viften feil til cpu håper ikke det skadet cpu ( vær veldig forsiktig med det, men etter å ha tatt den ut putta riktig vei fungerte den. nå virker viften hele tiden gir bra luft kjøling, viften til hovedkortet går som det suser og viften til skjerkortet raden 9600xt går som det suser men ingen reaksjon på monitoren får snart hodepinne av hele greia. Vil maskinen starte uten minne ( har minne inne men tenkte litt). takker for alle forslag som kommer Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Nå lurer jeg på hva som er problemet..Får du ikke bilde på monitoren? Lenke til kommentar
alka07 Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 yes får ingen bilde i monitoren. hvordan kan jeg vite om hovedkortet eller cpu eller minne er ødelagt?? har lest manualet grønn og rød lyser alle viftene fungere skjermen er festa til skjermkortet men ingen bilde. i powersupply finnes noen connect som er ledig skal de på noen steder i hovedkortet. Lenke til kommentar
alka07 Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 ga feil bilde hovedkortet får power alt går som dets user fra speakeren får jeg lyder men ingen reaksjon i bilde Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Har hovedkort intregert skjermkort? Har du eksternet skjermkort? Kan være en av de to overkjører den andre... Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg fikk heller ikke bilde ved første forsøk. Men dette ordnet seg etter reset av BIOS. Har du gjort dette? Hvis dette ikke hjelper kan det være at kortet trenger en oppdatert BIOS for å virke. Det må i såfall returneres til butikken da det blir vanskelig å få til uten skjermbilde. Lenke til kommentar
alka07 Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 takker for alle forslag angående reset jeg tok ut batterien venta 2-3 minutter putta den tilbake betegnes det som reset? fungerte ikke vil nevne at hovedkortet er nf7-s 2.0 demo version fra komplett kan det være noe feil i det hvordan vet jeg at hovedkortet kan være ødelagt( tror ikke den er ettersom alt går i hovedkort som det skal gå) vis noen her hatt samme feilen med denne hovedkortet fra komplett trenger råd Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) jeg tok ut batterien venta 2-3 minutter putta den tilbake betegnes det som reset? Ja. kan det være noe feil i det hvordan vet jeg at hovedkortet kan være ødelagt Tja, det kan jo godt hende at det er noe feil på kortet - enda større sjanse for det er det jo når kortet er et demokort...........og du kan nok ikke selv være helt sikker på å finne ut om kortet er defekt eller ikke - det er ikke alltid så lett. Da må man ihvertfall ha litt peiling, eller man må ha så mange "reservedeler" at man kan bytte ut èn og èn del for å teste. Endret 2. februar 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Var en annen fyr som hadde problemer med Demokort, og han fikk da fortalt fra nettbutikken at de ikke pleide å sjekke alle returkort. Kan være et defekt kort som ble retunert uten å bli sjekket. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Kan være et defekt kort som ble retunert uten å bli sjekket. Alt er selvfølgelig mulig - det er vanskelig å vurdere........... Lenke til kommentar
AHT Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 takker for litt hjelp fikk nå starta pc en etter å ha tat ut skruen men nå har enda en problem kommet etter jeg starter maskinen maskinen starter opp 5 sekunder så kommer det høy lydd fra speakeren viftene til cpu slutter hovedkortet vifte slutter da tar jeg ut bare strømmen ut da hva kan den problemen komem av? Hvilken skrue er det du har tatt ut? Sitter her med samme HK, men har kun rødt lys på HK. Da jeg trykker på powerknappen kommer det et klikk og et lite lysglimt i den grønne lampa også, men det skjer ingen ting. Ingen ting som starter eller noe... Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå