schmelck.no Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Vet det er en hel del "hvilken mus er best" tråder her, men bare lurer på noe (litt) annet... Det er mange her som sier at man burde stikke å prøve forskjellige muser før man kjøper. Hvor i Oslo er det mulig å få prøvd mange forskjellige muser? Og bare for å spore litt av... Jeg fikk prøve MS intelli 3.0 hos en kamerat, men den passet ikke så bra i hånden min, følte liksom at hånden skle litt "av" når jeg skulle prøve å holde den. Kameraten min liker å holde musen "mellom" fingrene (dårlig forklart), litt slapt, men jeg liker å holde hele musen i hånden og ha et fastere grep. Fikk også prøvd MX300 av en annen kamerat, følte at den passet bedre i hånden fordi jeg trengte ikke å anstrenge meg for å holde musen med et fast grep. Til dere som har prøvd mange muser, hvor stor forskjell er det på størrelsen og ergonomien på MX300 MX310 og MX500? jeg har brukt denne trackballen siden 98 eller noe, og er veldig fornøyd med trackball, men har blitt mast på av alle mine nye klassekamerater om at jeg må begynne å spille CS, og da funker ikke trackballen så bra lenger ;-) Som dere kan se på bildet av musen min så har den en litt spesiell form, noe som gjør meg litt usikker på hva slags mus jeg egentlig vil ha... Perfekt mus (for meg vel å merke): min trackball, bare med optisk sensor under ;-) Hva blir den nærmeste løsningen? Takk for all hjelp! Endret 12. februar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hørtes nesten ut som en kinky beskrivelse Du kan jo ta deg en tur ned på komplett i sentrum, mange databutikker i Oslo. Der får du prøve hvor mange mus du vil Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Har vært på komplett mange ganger, men det pleier jo å være rimelig lang kø, og så føles det litt dumt å lage kø og spørre om de kan pakke opp en mus bare for at jeg skal få prøve den, gjør de det forresten? Er ikke noen andre steder, typisk elkjøp osv, som kanskje har noen på "utstilling"? hehe, ja beskrivelsen kan kanskje tolkes litt kinky, men sånn er jeg bare ;-) Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 På noen datasjapper og de fleste elkjøp og expert som har litt datautstyr har som oftest muser som står fremme på små matter, som du kan prøve så mye du vil Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Elkjøp og liknande butikkar har typisk ein heil del mus på utstilling, ja. Elkjøp har jo òg ei 30 dagars returordning, så om du fer fint med musa, kan du jo levera henne tilbake om du ikkje er nøgd. Den Trackman Marble-saken som du har er forresten så optisk som den kan få blitt, så eg skjønar ikkje heilt kva du meinte med den perfekte musa? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 De fleste butikker har mang utstillet, men har spesiellt god erfaring med Spaceword i Storgata. Der kan du teste særdels mange mus (ikke kofferttenking nå) Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hey Its me! husker du meg Lenke til kommentar
PT Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hvis du bor i Bergen kan du ta turen innom absolutt data på minde. Der pakker de sikkert opp en mus eller to så du kan få prøve de. Er sjelden noe kø der, så det bør gå bra... "Musen til kameraten min funker ikke. Han har prøvd min mus, og den funket helt fint" Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Ok, takk for svar! Ganske: jeg vet at musen er optisk, men mente en "vanlig" optisk mus som ikke har noen form for trackball, men som scanner underlaget/musematten :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå