Gå til innhold

Har jeg dårlig ytelse på systemet mitt?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har netopp gåt til inskaffelse av et Asus Radeon 9800 XT 256 MB skjermkort. Men jeg syns ikke ytelsen lever opp til forventningene mine, og lurer på om noen kan gi meg en tilbakemelding på hva dere syns.

I 3D mark fikk jeg 5893 poeng på den siste testen. Vet 3D Mark ikke er allverden, men er alikevel en pekepinne.

I Anarchy Online fikk jeg også dårlig ytelse, mens systemer som er lavere får bedre framerate.

Mitt system:

2 x LCD skjermer på 1280x1024 oppløsning (kan være at jeg kjører to skjermer som drar ned?)

AMD XP 2400+

1,5 GB DDR400 Corsair

Epox 8RDA3+

Kjører de nyeste driverne på alt.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er nok prosessoren din som holder deg igjen.

prosessoren? tuller du?

Jeg synes 3D Mark scoren din virket helt normalt(så lenge det er snakk om 2003 versjonen :)), og nå vet jeg ikke hva FPS du får i Anarchy Online, men jeg vil anbefale at du prøver litt andre programmer også.

Er du sikker på at ikke nettverks forbindelsen din gjør anarchy online hakkete?

det er stor forskjell på FPS, og det som vises på skjermen når det er snakk om Online spill, alt blir hakkete med modemsforbindelse uannsett :).

Lenke til kommentar

Cpu'en din hold, men din score i 3dmar03 er mindre en min og e har Connect3d 9800 pro 128mb :no: . korsn innstilinger har du på skjermkorte ytelse/kvalitet? noe er de som treker ned! vor lenge har maskin stått på og vor mye ram brukte du når du kjørte testen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

i f.eks 3dmark 01 hadde cpu vært flaskehals

i 03 så går det kun på skjermkort

jeg ligger på 5700 med mitt 9800pro...

Lenke til kommentar
Det er nok prosessoren din som holder deg igjen.

prosessoren? tuller du?

Nei, jeg gjør ikke det. Den prosessoren er en flaskehals i systemet hans.

Nåja, som eg har sakt før, det er skjermkortet som er den viktigste delen, ikke cpu'en.

Men joda han ville hatt litt mere med en xp3000, kan tenke meg ca 1000 poeng mere. Men tror du han hadde merket noe forskjell i bruk, nope?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...