Br?stopp Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg har sendt e-post i flere år, men har aldri opplevd t mottaker ikke få vedlegget. Når jeg sender til meg selv, så kommer vedlegget. Er det en eller annen instilling i Outlook, Norton eller Zone Alarm som ikke er riktig innstilt? På forhånd takk! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Er jo en sikkerhetsinstilling, det eneste jeg kan tenke som kan være feilen. Tools - Options - Security: Ta vekk haken på "Do not allow attachments to be saved or opened that could potentially be a virus." Du finner selv ut hva det er på norsk, hvis du har norsk system. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Verktøy - Alternativer - Sikkerhet Ta bort haken der det står Ikke tillatt å lagre eller åpne vedlegg som kan inneholde virus Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hvilken innstilling i Outlook mailformat er det du kjører på? HTML, RTF eller vanlig tekst? Hvis ikke Zalo's tips ordner biffen, og det viser seg at du bruker HTML- eller RTF- format når du sender mail, så sett innstillingen tilbake til "vanlig tekst"- format. Da skulle det gå bedre. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Om trådstarter er helt nøyaktig, og dette gjelder Outlook, og ikke Outlook Express, så må litt hardere midler til Dette er et program som ordner for deg i registeret og implementeres i Outlook etter installasjon. Det programmet fungerer for noen Outlook 2000, alle 2002 og 2003. Etter installasjon finner man valgene under: Verktøy - Alternativer - Attachment security and options Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 30. januar 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Takk for tilbakemeldingene. Jeg vet ikke om jeg ble særlig klokere. Det er ikke jeg som har problemer med vedleggene. Det er de jeg sender til. Jeg har forsøkt med filvedlegg, og bilder som er limt direkte inn i tekstfeltet i E-posten. Ellers så finner jeg ikke haken for "Ikke tillatt å lagre eller åpne vedlegg som kan inneholde virus" i verktøy>Alternativer>sikkerhet. Nå kjører jeg altså med Outlook 2003, og ikke Outlook Express. Forøvrig har jeg alltid brukt HTML som formt uten problemer. Flere forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 kjello2's forslag så jeg ikke før jeg besvarte. Jeg skal sjekke det programmet. Glemte å nevne at jeg også kjører The Cleaner som starter når maskinen booter. Dette programmet sjekker trojaner m.m. og er såpass nytt for meg at jeg ikke kjenner det skikkelig. Men uansett skulle vel ikke dette være avgjørende om mottakeren skal få vedlegget eller ikke. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Ok, Outlook 2003 kjenner jeg ikke til. Lykke til! Lenke til kommentar
ponke Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 kjello2's forslag så jeg ikke før jeg besvarte. Jeg skal sjekke det programmet. Glemte å nevne at jeg også kjører The Cleaner som starter når maskinen booter. Dette programmet sjekker trojaner m.m. og er såpass nytt for meg at jeg ikke kjenner det skikkelig. Men uansett skulle vel ikke dette være avgjørende om mottakeren skal få vedlegget eller ikke. Om alle mottakerne har Outllook (og har problemer) så er det DE som må fikse noe, da er det egentlig lite du kan gjøre, spesielt om du ikke har noen problemer med e-poster fra deg selv! Jeg mente at du kunne lagt inn det programmet på deres maskin(er) og fikset det, i alle fall om det gjaldt filvedlegg ala .mdb, .exe., for disse er "sensurert" på et nivå som ikke kan redigeres/ordnes på noen annen måte enn vha registerendringer/dype inngrep på tidligere nevnte programmer. Ønsker deg lykke til Mhv kjello2 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Sorry, men da er jeg blitt enda litt mer sikker på at jeg har rett i mitt første forslag. Jeg er klar over at det ikke er du som har problemene - og at det er de andre som ikke får vedleggene. Enten gjør du som jeg foreslo i min første post, eller du fortsetter å ha samme problem med mail- mottakerne dine. Hva koster det deg å prøve (switche til vanlig tekst - sende noen mail med vedlegg i - høre hvordan det gikk med mottakerne dine)? Endret 31. januar 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Nå er feilen funnet. Det var min SMC Barricade som tydeligvis hadde hengt seg opp. En svenske-resetting (av og på med strømmen) var det som skulle til. Utrolig at jeg ikke fant ut av dette før nå. Takker alle for assistanse i denne forbindelse. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) Om trådstarter er helt nøyaktig, og dette gjelder Outlook, og ikke Outlook Express, så må litt hardere midler til Dette er et program som ordner for deg i registeret og implementeres i Outlook etter installasjon. Det programmet fungerer for noen Outlook 2000, alle 2002 og 2003. Etter installasjon finner man valgene under: Verktøy - Alternativer - Attachment security and options Mvh kjello2 Etter jeg la inn SP1 på Outlook så fikk jeg samme problemet som er nevnt i tråden. Får ikke åpner vedlegg da ded er usikkre. Prøvde linken din og fikk opp de valgene der jeg kan velge hva som er sikkert og usikkert. Etter jeg har gjort endringene der og restartet Outlook 2000 som den ber om så går innstillingene tilbake til å blokka allt usikkert uansett. Flere forslag ? PS: Min outlook 2000 er norsk om det har noe å si .. Endret 5. februar 2004 av Wabby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå