Guffen007 Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Jeg lurer om jeg burde kjøpe ny data nå eller vente,til nye vare kommer på markedet?? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 det spørs kva du sitter med nå Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 La oss si at du venter en måned eller to for å kjøpe "nytt". Da kommer det nye og bedre varer om en måned igjen. Slik fortsetter det. Skal du kjøpe ny pc (evt. komponenter) er det ikke noe i veien for å kjøpe idag (eller vente litt). Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 tja..i mai faller prisene på P4 med opptil 50%. :smile: i April kommer 2.4GHz P4. i juni kommer P4 med 533MHz FSB. nye amd chipper kommer om noen uker..dvs palomino med mindre core. 0.13 [ Denne Melding var redigert av: Anubis på 2002-03-13 21:56 ] Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Ikke så lenge til Thoroughbred kommer ut eller GF4 ti 4200. Hadde jeg vært deg, hadde jeg venta til dette var splitter nytt. For når jeg skal kjøpe, skal det være nytt så lenge som mulig. :smile: Lenke til kommentar
Joar Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Det kommer alltid noe nytt og bedre. Du kan vente til krampa tar deg... - Hvis du har lyst på (trenger) noe nytt så er det bare å kjøpe. Hvis du ikke trenger siste skrik, så er prisnivået på et akseptabelt nivå. Men for all del ikke kjøp en "ferdig maskin" på "Elkjip" (eller en annen butikk..) Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Jeg hadde venta, hvis jeg hadde en maskin som jeg kunne leve med et par mnd. til. Thoroughbred er verdt å vente på tror jeg. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 men blir ikke den AMD prosessoren sinnsyk dyr? hva er poenget med å kjøpe den til 3000-5000tusen når man får XP1800 til 1400? Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Jeg hadde venta til jul :razz: Da får man som regel litt penger, pluss at De nye prosessorene til AMD kommer! Claw/Sledgehammer! Desse er verdt å vente på spørr du meg! Å da har sikkert GeForce5 kommet også (nVidia som slipper nye produkter hver 6 måned) :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: On 2002-03-13 22:12, sosohal skrev:Ikke så lenge til Thoroughbred kommer ut eller GF4 ti 4200. Hadde jeg vært deg, hadde jeg venta til dette var splitter nytt.For når jeg skal kjøpe, skal det være nytt så lenge som mulig. :smile: Det er alltid stiv pris for det aller nyeste. Når f.eks thoroughbred kommer er den meget dyr i forhold til hva den kommer til ¨å være 1-2 mnd senere.. Da må han vente en stund, det spørs hvor lenge man gidder å vente. Jeg vil si at man får bra med pengene for en p4 1.6ghz atm.. + abit sd7 533 Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Aldri noen vits i å vente.....! Kommer jo hele tiden noe nytt Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 jeg må si meg litt enig med kjellis, men jeg ser ikke helt vitsen med å kjøpe nå, det er jo nesten på slutten av denne perioden for denne gang. Jeg ville ha ventet et par måneder til neste produkt-slipp, slik at prisene på nåværende utstyr kan synke litt mer (sansynligvis :smile: Det er slik jeg har gjordt stort sett hele tiden, jeg ser ikke helt vitsen med å kjøpe en maskin til 20k, hvis du kan kjøpe den for 9k 6mnd seinere (for eksempel ass). Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: On 2002-03-13 22:12, sosohal skrev:Ikke så lenge til Thoroughbred kommer ut eller GF4 ti 4200. Hadde jeg vært deg, hadde jeg venta til dette var splitter nytt.For når jeg skal kjøpe, skal det være nytt så lenge som mulig. :smile: Det er absolutt ikke økonomisk da. Du MÅ ikke ha det beste hvis du ikke har behov for det. Kjøper du det nyeste grafikkortet koster det kanskje 5000, og det er ikke engang laget spill som utnytter det fullt ut. Kjøper du ett litt dårliger som er 3-4 mnd koster det kanskje 1500, og er fullgodt for å kjøre de nyeste spillene mer enn tilfredsstillende. Du må kanskje kjøpe grafikkort dobbelt så ofte, men da har du faktisk spart 2000 for annen hvert kort du kjøper (1500 * 2 =3000. 5000-3000 = 2000). See? Kjøper du det beste hele tiden så er det enten fordi du har alt for mye penger, eller bare for å skryte til alle vennene dine. Jeg har 650MHz maskin, har lyst på 2GHz, men trenger det ikke. Maskinen min er mer enn rask nok til å kjøre XP og alle programmene og spillene jeg bruker. Derfor venter jeg til jeg MÅ oppgradere maskinen før jeg kjøper nytt. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg har 650MHz maskin, har lyst på 2GHz, men trenger det ikke. Maskinen min er mer enn rask nok til å kjøre XP og alle programmene og spillene jeg bruker. Derfor venter jeg til jeg MÅ oppgradere maskinen før jeg kjøper nytt. Kansje det, men jeg pleier å selge pc etter ca 6 mnd, da får jeg en veldig bra pris fra "Elkjøp" handlene folk, så kan jeg handle enda bedre til samme pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå