Gå til innhold

Liten linux distro?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Debian

hmm, kom til å tenke på etterpå at Slackware kanskje ikke er så lett å installere over nettverk. Jeg har ikke så mye peiling på akkurat Slackware, kanskje xeon kan svare deg nærmere på om det fungerer eller ei. Men debian vil nok fungere iallefall. Du hadde forresten funnet floppy-imagene lett ved å bruke google. Men versågod her har du jo linken så :love: og god natt.

Lenke til kommentar

Slik jeg tolker det så har du _ikke_ lan eller internett tilgjenelig?

For tror Sim tolket det dithen at du skulle ha en som kunne startes fra disket så innstlaeres fra nettet. Men om den ikke har net så er ikke det noe poeng.

Du får ikke noe desctop fra noen disketer (logisk nokk), men du kan jo se på noen av disse.

Eller jeg kan ta helt feil og sim har svart på det du trenger.

Lenke til kommentar

Svarte så vanskelig det skal være å lese poster riktig av og til .. *slår seg selv i hodet*.

Beklager så mye. Det er egentlig ganske begrenset når du bare har en diskettstasjon. Du har ikke mulighet til å sette i en CD-ROM, eller få nettverk på maskinen ? En annen løsning kan være å sette harddisken inn i din PC og installere OS på den da.

Lenke til kommentar

Sett harddisken inn i en annen maskin, Last ned en hvilken som helst ditstro til harddisken. Lag en riktig bootdisk og bruk denne til å installere direkte fra harddisken. Installasjonsfilene må da selvsagt ligge på en egen partsisjon.

Ellers så har dette spørsmålet vært tatt opp før, og så vidt jeg husker finnes det "komplette" distroer som passer på en diskett. Søk litt i forumet...

Lenke til kommentar
Sett harddisken inn i en annen maskin, Last ned en hvilken som helst ditstro til harddisken.

Pass bare på at denne distroen ikke er bygget for en nyere arkitektur (Mandrake vil f.eks. ikke fungere på en 486), eller at oppstarten krever mer minne enn den gamle maskinen har osv osv. Jeg vil tro Debian er et ganske trygt valg.

Endret av slime mold
Lenke til kommentar

FreeBSD kan installeres via parallell eller seriell forbindelse til ei anna FreeBSD-maskin.

FreeBSD kan også installeres via floppy, tilogmed via 5 1/4" - disketter, som ikke trenger å ha hd-kapasitet en gang

http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1...diff-media.html

Men du må regne med å måtte trenge _mange_ disker.

Harddisk-trikset er mye lurere. Husk å sette den som primary master når du installerer, hvis ikke må du gjøre endringer i /etc/fstab for at operativsystemet skal kunne montere harddisk-partisjonen.

Lenke til kommentar

Det er en bærbar PC så harddisktrikset til stasjonær vil fungere dårlig! Men vet om noen som har bærbar med DVD rom så jeg tar med meg harddisken og en DVD med Mandrake Linux og fyrer inn den :yes:

Har vært Slackware på maskina før , med CD spilleren for til ****** og da blir det plutslig ørtent med muligheter :no:

Nettverk med ISDN er ikke humor heller på 200MB om det var så mye for debian?

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke kan få lånt et pcmcia lan-kort? Min erfaring er at de funker uten spes. drivere eller noe. Hvaslags ISDN kort har du til laptopen din? har "et par" eicon diva pcmcia liggende, men eicon er kjipe. gidder ikke lage drivere. Nå kom jeg på det. Jeg skulle maile dem og klage!

Lenke til kommentar

Nå skal du høre: Fikk ikke opp lokket til Acer maskinen! Skruene var så jævlig fast at det vridde skrutrekkeren ;)

Så jeg får ta valget om FTP install av Debian. Har Xircom Credit Card ISDN kort. Er ikke noen ny modell da diskettene var til Windows 95 (kjøpt nytt i 96-98 tror jeg), men de har drivere for Windows XP og.

Tror om dette funker bra til Linux? skal prøve hvertfall..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...