Gå til innhold

Et litt større problem.


Jonnar

Anbefalte innlegg

Prøvde å overklokke pc'en. Endret litt innstillinger i BIOS og sånn, lagret innstillingene og pc'en skulle starte på nytt. Da kom d lange "beeps" fra høyttaleren før den tok helt kvelden.

Nå vil ikke pc'en boote i det hele tatt. Det virker ikke som om det blir sendt signaler til skjermen, og ingenting annet virker som det skal, og jeg er milevis fra å komme inn i BIOS igjen for endre tilbake til de originale innstillingene...

 

Hardware:

ASUS A7N8X-X hovedkort

AMD Athlon XP 2800+

DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5

 

Innstillinger som ble endret:

CPU External Frequency

CPU Frequency Multiple Settings

CPU Frequency

System Performance

CPU Interface

Memory Frequency

Memory Timings

 

Trenger seriøst hjelp her! Noen som har en liten idé? Kan jo ikke komme inn i BIOS engang...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bare pass på og ikke plugge i strømmen mens jumperen er flytta.. hehe.. da går e ille.. du kan jo ta ut bios batteriet og la det være ute noen minutter og så sette det inn igjen.. funker det..

Ikke for å ødelegge tråden, men det der er absolutt helt feil.

Har ikke hørt om noen som har fått hovedkortet eller andre komponenter ødelagt som følge av det. Har selv glemt å putte tilbake jumperen etter mislykket overklokkingsprosjekt. Ikke noe annet enn at pc'n ikke starter skjer.

Lenke til kommentar

A7N8X har også en kjent bug med at om du endrer for mange instillinger på èn gang, kan hele kortet låse seg for godt. Da er det ikke annet håp enn å levere tilbake til forhandler.

Sannsynligvis er det bare å flytte jumperen til reset-posisjon, og sette den tilbake igjen.

Da skal du klare å boote opp. Og de fleste nye hovedkort i dag, vil rett og slett ikke starte opp om du har jumperen på feil sted, så dette er ingenting å tenke på lenger.

Lenke til kommentar
alltid etter jeg overklokker og maskinen låser seg klarer jeg å starte den. er det jeg som overklokker for "lite"?  :ermm:

Jepp, du er for feig! :D Øk FSB med 70-80 mhz så kanskje du også får oppleve noen feil. j/k

he he.... klokker til dama i hovedkortet mittt begynner å gnelle.... må ha bedre kjøling. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...