Gå til innhold

Ekstern skjerm bærbar


haug

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du har altså to bærbare, men vil ha begge displayene på en?

 

har ikke sett så mange bærbare som har inn-port på skjermkortet sitt, men en løsning er jo remote desktop (hvis du bruker windows) slik at du kobler deg til den andre maskinen med den første og kan fjernstyre programmene og bruke pc'en som vanlig...

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår deg riktig tror jeg at jeg kan ha en løsning på svaret, forutsatt at du må kjøre nettverk mellom de 2 maskinene. Kan jo eventuelt ha en tvinna TP kabel mellom de 2. Det burde sikkert være mulig, selv på en båt.

 

Løsningen er et program som heter MAXIVISTA, der kan du extende skjermen over på den lille skjermen du skal ha ute... Eller samme skjerbilde(tror også det fungerer)

 

Elller som allerede nevnt ovenfor, remote connection. Da enten windows sin Remote Desktop Connection, eller VNC(uavhengig av OS).

 

Men er redd ingen av disse løsningene er optimale hvis det er snakk om video overføring og slikt. Men f.eks GPS eller liknende burde sikkert fungere.

Krever 100Mb nettverks forbindelse.(ellers går det smått...)

 

Link: maxvista

Link: Din side omtale

 

 

EDIT:

 

Leste desverre ikke så nøye igjennom postene... Med en defekt maskin.. funker det nok neppe... hehe.. Sorry.

Endret av markusol
Lenke til kommentar
Kanskje spørsmålet var litt uklart. Ønsker å få opplysninger om det er mulig å bruke en skjerm ( kun skjerm) som plukkes fra en defekt annen bærbar PC som ekstern skjerm. Evt om det må noen spesielle driverkort e.l.

han ønsker å bare bruke skjermen fra en annen defekt maskin...har lest at du trenger et spesielt signal-kort el. til dette, og at dette fort blir veldig dyrt.

Endret av darkfish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...