verwooks Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Har akkuratt fått tilkoblet ADSL i huset mitt. En montør var her og gjorde det for meg. (var ikke tilstede akkurat da) Jeg har koblet opp riktig på modemet, og instillingene på nettverket er satt til DHCP enablet. Jeg får ikke renewet IP adresse. Og viktigest av alt, DSL lampen lyser GULT(gulgrønn aktig). Ikke GRØNT. Har prøvd følgende: Bytte kabler. Kikket på splitteren, alt er i orden der ENET lampen lyser GRØNT som tyder på at ethernet nettverket er i orden Byttet nettverkskort, (samt uninstallert driverne også ja) Er det noe mere jeg kan prøve her? Support har ikke åpnet i helga :\ Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Og viktigest av alt, DSL lampen lyser GULT(gulgrønn aktig). Ikke GRØNT. Hva slags modem har du? Du har vel prøvd og restarte det? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Har prøvd å restarte det ja. Altså ta ut kontakten og sette den inn igjen. Er ingen restart knapp liksom. Speedstream modem Lenke til kommentar
Snorre_TM Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Har du fått bekreftet at linjen er klar til bruk? Virker som om problemet er at linja ikke er klar ennå, eller at det er et problem som ISP må ordne opp i. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Har prøvd å restarte det ja. Altså ta ut kontakten og sette den inn igjen. Er ingen restart knapp liksom. Speedstream modem Hmm, på alle de jeg har sett av disse modemene så skal det lyse med samme farge som de andre lampene. Du kjenner ingen som har et eller annet ADSL.modem som du kunne fått lånt og testet? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Faren min mente at montøren sa at linja var klar til bruk. Kanskje ikke da? .. bah uansett får jeg ikke tak i noe support her i helga da ... :\ Og må tilbake til den sure Gardeskolen igjen til uka. DOH! Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Har prøvd å restarte det ja. Altså ta ut kontakten og sette den inn igjen. Er ingen restart knapp liksom. Speedstream modem Hmm, på alle de jeg har sett av disse modemene så skal det lyse med samme farge som de andre lampene. Du kjenner ingen som har et eller annet ADSL.modem som du kunne fått lånt og testet? Skal spørre litt rundt om de andre ADSL modemene. Men kan jeg f.eks. låne et modem fra en kamerat som har Telenor ADSL da? De bruker jo det derre PPPPoe greiene, eller hva man kaller det. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Men kan jeg f.eks. låne et modem fra en kamerat som har Telenor ADSL da? De bruker jo det derre PPPPoe greiene, eller hva man kaller det. PPPoE ligger i software på PC-en så modemene skal fungere. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 DSL lampa på mitt modem lyser gult....tror det er meningen. (Bluecom, Zyxel 600 modem). Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 I følge manualen så står det følgende: "DSL lampen skal lyse grønt: Hvis lampen lyser gult er det ikke forbindelse mellom modemet og nettverkskortet/nettverket" Men det er jo forbindelse mellom modemet og nettverket, for ENET lampen begynner å lyse når jeg kobler dette til. Og det blinker i begge lampene når jeg prøver å renewe IP adresse. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Og det blinker i begge lampene når jeg prøver å renewe IP adresse. Da er det nok et problem med tilgang vil jeg tro, du har passert datoen for oppkobling som du fikk av Bluecom? Det hender montørene kobler opp utstyret før dato og da kommer du ingen vei, antagelig feil innstillinger for tilgang enten hos TN eller hos Bluecom. Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hei. Jeg jobber for Bluecom Support . Hvis du har et speedstream modem , og DSL lyser gult , er det feil på modem . Du må ringe det inn , så sender vi deg et nytt . Du kan låne Modem av kamerat med Telenor . Det er ingen forsjell på Modemer fra Bluecom og Telenor , og Bluecom kunder som hadde oppkobling før Juni 2003 har Telenor modemer hjemme . Lykke til ! Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 DSL lampa på mitt modem lyser gult....tror det er meningen. (Bluecom, Zyxel 600 modem). Ehhh....på tide å få nye briller. Det er LAN som lyser gult....hehe. Sorry Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 DSL lampa på mitt modem lyser gult....tror det er meningen. (Bluecom, Zyxel 600 modem). Ehhh....på tide å få nye briller. Det er LAN som lyser gult....hehe. Sorry Lan 100 M skal lyse gult på Zyxcel modemet. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Eller brunt... :0.... Men ******.. bluecom linja mi ble brutt fredag morgen.. Og jeg kommer fortsatt ikke på nett... Får ikke ip addresse lenger ........ ??!! Du bluecom support mann.. Sjakktrekk å ikke ha kundeservice i helgene? Når dere tar 800 kr/mnd bør dere vel ha råd til noen folk som kan fikse linjer i helgene.. Latterlig å ikke ha internett i 3 dager i strekk... !! Og forresten jeg jobba hele fredagen så jeg fikk ikke ringt inn.. Lenke til kommentar
betus Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Til Moshpit Har du prøvd å resette modem ved å ta ut powerkabel, vente 20-30 sekunder og så sette på power igjen? Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Jeg fikk også Bluecom for en stund siden og da lyste alle lamper osv. men ingenting fungerte. Prøvde alt og ringte så Bluecom support. De fortalte meg at det var noe feil med oppsettet av min linje og at det har skjedd mye i det siste (De sa at Telenor Networks satte opp det for dem og at de hadde gjort noe feil).. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Til MoshpitHar du prøvd å resette modem ved å ta ut powerkabel, vente 20-30 sekunder og så sette på power igjen? ehh.. det er det første man prøver når ting ikke funker dahh Men hvordan kan det være feil oppsett når den har funger prikkfritt og plutselig ikke fungerer lenger......... (regningen er betalt ja!) Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Eller brunt... :0.... Men ******.. bluecom linja mi ble brutt fredag morgen.. Og jeg kommer fortsatt ikke på nett... Får ikke ip addresse lenger ........ ??!! Du bluecom support mann.. Sjakktrekk å ikke ha kundeservice i helgene? Når dere tar 800 kr/mnd bør dere vel ha råd til noen folk som kan fikse linjer i helgene.. Latterlig å ikke ha internett i 3 dager i strekk... !! Og forresten jeg jobba hele fredagen så jeg fikk ikke ringt inn.. Det skjedde med meg her for etpar uker siden ,etter to år uten problemer. Viste seg at det var brudd på ei linje i sentralen.......men da lyste ikke DSL lampa mi altså.... Rgds Endret 1. februar 2004 av TommyL Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 3 dager er tiden Jara (telenor networks) bruker på å fikse en sak. Er ikke sikkert at de bruker så lang tid men som oftest hvis feilen bare berører en kunde. (dvs kun feil på linja hans til DSLAM, og eller videre) Bluecom kjøper linjer av telenor og bruker telenors utstyr i sentralen. Hørt rykter om at bluecom skal bygge ut eget nett? stemmer det bluecom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå