Gå til innhold

Trygt å bruke mp3-spiller ute nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på om det vil ha noe å si for spilleren at det er minusgrader ute...

Blir den ødelagt, f.eks?

Var nettopp en tråd om at en iPod ble ødelagt pga nettopp det. Kanskje.

 

RTFM, så ser du hvor mye kulde den tåler...

 

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det vil ha noe å si for spilleren at det er minusgrader ute...

Blir den ødelagt, f.eks?

Var nettopp en tråd om at en iPod ble ødelagt pga nettopp det. Kanskje.

 

RTFM, så ser du hvor mye kulde den tåler...

 

 

Edit: Skrivefeil

Den iPoden ble da vel frisk igjen etter en stund om jeg ikke husker feil, men uansett så tåler den en del, min ble brukt i -10C i vel 45minutter uten andre problemer enn at displayet ble sirup.

Lenke til kommentar

Batterier liker som oftest ikke alt for lave temperaturer - jo lavere temperatur jo dårligere batteri. Oppdager det ofte på mobilen min nå i vinterkulda - hjelper å legge den i bukselommen og ikke i jakkelommen. (yeah I 'm hot)

 

Andre komponenten er flash minne som også har et arbeidsområde, men det er slik at det virker eller så virker det ikke. Flesteparten av minusgradeproblemer ordner seg etter en stund.

 

Husk også at når du går inn igjen så danner det seg ofte kondens (vanndråper) inni enhver dingseboms - kan være lurt å vente litt med å bruke den, men det er også et problem som løser seg etter litt venting i 97% (tall ut av løse luften, overveldene flertall) av tilfellene.

 

Oppsummering: batteri = dårligere, kondens = dumt

Lenke til kommentar

når man har en flashbasert mp3spiller, så er det ikke like farlig som å ha en ipod ute i kulda. I en ipod så har man mekaniske deler som harddisk, lesearm og motor, så da er risky å ta den med uti kulda. En flashbasert derimot har ikke mekaniske deler, så er det er ikke så farlig som å ha en ipod uti kulda. Men når man går ut i kulda så har man mp3spilleren i innerlomma på jakka :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...