Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Er det vanskligt og modde spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Half-Life SDK

 

Half-Life er jo et spill som lar seg modifisere. Du kan jo ta en titt på kildekoden de tilbyr. Tror ikke det er så lett dersom du ikke har erfaring med programmering. Du kan jo kanskje begynne med noe enklere som å lage maps i et spill du liker.

 

WorldCraft 3.5 er den nyeste editoren til Half-Life og er meget enkel å lære. Dersom du ikke har noen interesse av å mappe i Half-Life har jeg full forståelse for det, :p .

 

Personlig venter jeg på HL2 hvor jeg tror det blir en drøm å mappe. Du skal visstnok kunne "programmere" en del fra editoren så man trenger ikke kunne all verden for å gjøre sitt eget map litt unikt.

Lenke til kommentar
Half-Life SDK

 

Half-Life er jo et spill som lar seg modifisere. Du kan jo ta en titt på kildekoden de tilbyr. Tror ikke det er så lett dersom du ikke har erfaring med programmering. Du kan jo kanskje begynne med noe enklere som å lage maps i et spill du liker.

 

WorldCraft 3.5 er den nyeste editoren til Half-Life og er meget enkel å lære. Dersom du ikke har noen interesse av å mappe i Half-Life har jeg full forståelse for det, :p .

 

Personlig venter jeg på HL2 hvor jeg tror det blir en drøm å mappe. Du skal visstnok kunne "programmere" en del fra editoren så man trenger ikke kunne all verden for å gjøre sitt eget map litt unikt.

Hva må man kunne for og modde?

c++?

java?

eller noe annet?

:ermm:

Lenke til kommentar

modde spill.. vidt begrep.

 

Vel, jeg holder på med dette..

 

Modder til BF1942,

Det går ut på noen forskjellige ting,

mapping, lage maps til spillet ved bruk av feks et map program (ganske enkelt)

moddeling, lage modeller i feks 3ds max som man ved hjelp av en coder får inn i

selve spillet,

coding, å konfigurere spillets konfigurasjonsfiler (i mitt tilfelle .con filer)

skinning, å texturere modeller (ved hjelp av feks photoshop, i mitt tilfelle .dds filer)

 

sikkert endel mer og forskjellige teknikker man bruker til de forskjellige spill.

 

Normalt så spesialiserer man seg innen et område og joiner et modde crew.

Ikke roter med alt slik jeg gjør :thumbs:

 

Må legge til at man får lastet ned MDT som er programmer som hjelper det med

dette.

Endret av talgmar
Lenke til kommentar

For at mod'en din skal ha noe sjangs så bør du få tak i flere folk, å lage en mod helt alene vil ta utrolig mye tid, men det kommer jo også ann på hvor stor mod du skal lage, hvis du skal lage en total konversjon av et spill (som eks. half-life som noen nevnte) vil det ta deg mye tid alene. Se på det slik;

 

*20-40 nye våpen skal lages.

*20-40 våpen skal skinnes.

*300-1000 prefabs skal lages.

*De skal så igjen skinnes

*Kjøretøyer.

*De skal også skinnes.

*Annet GFX som hud's og slikt.

*Lyder.

*Musikk.

*10++ nye maps.

*100000-300000 linjer med kode skal skrives (kommer ann på hvor mange nye funkjsoner du skal ha osv.)

*Lage en webside for å få promotert mod'en.

*Skaffe PR gjennom nyhetssider ogl.

*Skaffe sponsing av spillservere slik at mod'en kan spilles når den er klar.

 

Dette er hva jeg kommer på akkurat nå, er sikkert noe jeg har glemt.

Lenke til kommentar
For at mod'en din skal ha noe sjangs så bør du få tak i flere folk, å lage en mod helt alene vil ta utrolig mye tid, men det kommer jo også ann på hvor stor mod du skal lage, hvis du skal lage en total konversjon av et spill (som eks. half-life som noen nevnte) vil det ta deg mye tid alene. Se på det slik;

 

*20-40 nye våpen skal lages.

*20-40 våpen skal skinnes.

*300-1000 prefabs skal lages.

*De skal så igjen skinnes

*Kjøretøyer.

*De skal også skinnes.

*Annet GFX som hud's og slikt.

*Lyder.

*Musikk.

*10++ nye maps.

*100000-300000 linjer med kode skal skrives (kommer ann på hvor mange nye funkjsoner du skal ha osv.)

*Lage en webside for å få promotert mod'en.

*Skaffe PR gjennom nyhetssider ogl.

*Skaffe sponsing av spillservere slik at mod'en kan spilles når den er klar.

 

Dette er hva jeg kommer på akkurat nå, er sikkert noe jeg har glemt.

Hva er prefabs?

Lenke til kommentar
For at mod'en din skal ha noe sjangs så bør du få tak i flere folk, å lage en mod helt alene vil ta utrolig mye tid, men det kommer jo også ann på hvor stor mod du skal lage, hvis du skal lage en total konversjon av et spill (som eks. half-life som noen nevnte) vil det ta deg mye tid alene. Se på det slik;

 

*20-40 nye våpen skal lages.

*20-40 våpen skal skinnes.

*300-1000 prefabs skal lages.

*De skal så igjen skinnes

*Kjøretøyer.

*De skal også skinnes.

*Annet GFX som hud's og slikt.

*Lyder.

*Musikk.

*10++ nye maps.

*100000-300000 linjer med kode skal skrives (kommer ann på hvor mange nye funkjsoner du skal ha osv.)

*Lage en webside for å få promotert mod'en.

*Skaffe PR gjennom nyhetssider ogl.

*Skaffe sponsing av spillservere slik at mod'en kan spilles når den er klar.

 

Dette er hva jeg kommer på akkurat nå, er sikkert noe jeg har glemt.

Hva er prefabs?

Prefabs er Prefabrikerte ting som mapper'ne setter inn i sine maps.

 

ting som:

 

*stoler

*bord

*vasker

*toalett

*høyttalere

 

osv. , daglige ting som hjelper på å heve kvaliteten på en bane/map.

Lenke til kommentar
For at mod'en din skal ha noe sjangs så bør du få tak i flere folk, å lage en mod helt alene vil ta utrolig mye tid, men det kommer jo også ann på hvor stor mod du skal lage, hvis du skal lage en total konversjon av et spill (som eks. half-life som noen nevnte) vil det ta deg mye tid alene. Se på det slik;

 

*20-40 nye våpen skal lages.

*20-40 våpen skal skinnes.

*300-1000 prefabs skal lages.

*De skal så igjen skinnes

*Kjøretøyer.

*De skal også skinnes.

*Annet GFX som hud's og slikt.

*Lyder.

*Musikk.

*10++ nye maps.

*100000-300000 linjer med kode skal skrives (kommer ann på hvor mange nye funkjsoner du skal ha osv.)

*Lage en webside for å få promotert mod'en.

*Skaffe PR gjennom nyhetssider ogl.

*Skaffe sponsing av spillservere slik at mod'en kan spilles når den er klar.

 

Dette er hva jeg kommer på akkurat nå, er sikkert noe jeg har glemt.

Hva er prefabs?

Prefabs er Prefabrikerte ting som mapper'ne setter inn i sine maps.

 

ting som:

 

*stoler

*bord

*vasker

*toalett

*høyttalere

 

osv. , daglige ting som hjelper på å heve kvaliteten på en bane/map.

/Begynner å bli en pinlig lang quote\

 

Thanks GecCo!

Lenke til kommentar
Half-Life SDK

 

Half-Life er jo et spill som lar seg modifisere. Du kan jo ta en titt på kildekoden de tilbyr. Tror ikke det er så lett dersom du ikke har erfaring med programmering. Du kan jo kanskje begynne med noe enklere som å lage maps i et spill du liker.

 

WorldCraft 3.5 er den nyeste editoren til Half-Life og er meget enkel å lære. Dersom du ikke har noen interesse av å mappe i Half-Life har jeg full forståelse for det, :p .

 

Personlig venter jeg på HL2 hvor jeg tror det blir en drøm å mappe. Du skal visstnok kunne "programmere" en del fra editoren så man trenger ikke kunne all verden for å gjøre sitt eget map litt unikt.

Kan man lage maps til Cs med det? :roll:

Lenke til kommentar
WorldCraft 3.5 er den nyeste editoren til Half-Life og er meget enkel å lære. Dersom du ikke har noen interesse av å mappe i Half-Life har jeg full forståelse for det, :p .

Pirke pirke.. Det er Valve Hammer editor 3.5 og ikke worldcraft. navnet ble byttet mellom V3.3 og 3.4. Dessuten er V3.5 bare en Beta og mangler ekstremt mye funksjonalitet, så den siste Hammer versjonen er 3.4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...