meastp Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hei! Er det mulig å ignorere net send meldinger fra klienten/datamaskinen jeg sitter på? Evt. lage en autoreply e.l ? (Har selvfølgelig søkt på forumet, men akkurat dette sto det ikke noe om, bare hvordan man sender) mvh, Mats Taraldsvik Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 XPantispy!!! helt nede en plass står det noe som" disable messenger" eller noe i den retning... om du er usikker så står det aller nederst i vinduet en forklaring på hva det valget gjør.. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 'net stop messenger' tror jeg. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Som de andre sier så kan du stoppe hele tjenesten. Å reservere seg mot å motta fra enkelte andre er ikke en dokumentert funskjons som jeg har sett i alle fall. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Problemet er at dette er på skolen.. Windows 2000... Funker det fortsatt? Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Viss du har dei rette rettane på systemet, er det ikkje noko problem å skriva «net stop messenger» i Kjør for å stoppa meldingane. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) ok... men hvis jeg ikke har disse rettighetene, hva da? Går det an med "auto-reply" eller variabel i bat-script? Hva med å ta en "shutdown" på en annen pc med cmd ? Endret 30. januar 2004 av meastp Lenke til kommentar
vpaulsen Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hei! Er det mulig å ignorere net send meldinger fra klienten/datamaskinen jeg sitter på? Evt. lage en autoreply e.l ? (Har selvfølgelig søkt på forumet, men akkurat dette sto det ikke noe om, bare hvordan man sender) mvh, Mats Taraldsvik control panel->adminstartive tools>services velg messenger properties-> disable der det står automatic. og stop tjenesten. aldri en slik melding igjen Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Viss du har dei rette rettane på systemet, er det ikkje noko problem å skriva «net stop messenger» i Kjør for å stoppa meldingane. det vil kun stoppe det for den sesjonen, innlegget ovenfor viser korrekt for å slå det helt av Lenke til kommentar
meastp Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Viss du har dei rette rettane på systemet, er det ikkje noko problem å skriva «net stop messenger» i Kjør for å stoppa meldingane. det vil kun stoppe det for den sesjonen, innlegget ovenfor viser korrekt for å slå det helt av Hva mener du? "sesjonen"? Betyr det at jeg ikke trenger rettigheter? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 i sesjonen gjelder det så lenge du er innlogget, om du trenger rettigheter er jeg ikke sikker på atm. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Ok... Takk for raskt svar... Da prøver jeg det neste øk/it-time... er så frustrerende med de meldingene Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hehe, vet hva du mener. Er noen tullinger på skolen min som skriver net send * og tror de er veldig tøffe. Slår som oftest av net send på maskinen jeg sitter på. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Hei! Er det mulig å ignorere net send meldinger fra klienten/datamaskinen jeg sitter på? Evt. lage en autoreply e.l ? (Har selvfølgelig søkt på forumet, men akkurat dette sto det ikke noe om, bare hvordan man sender) mvh, Mats Taraldsvik et søk på MR. Google "stop net send" viktig å bruke på windows pcene på skolen. Lenke til kommentar
EC Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Tips: dersom man har mulighet for å legge ting til i "oppstart" på start-menyen, kan man enkelt lage en .bat -fil som gjør det. Opprett et tekstdokument, skriv inn "stop net send". Lagre. Endre filen til f.eks. netstop.bat, og legg inn snarvei til den i "oppstart". Husk at filen må lagres på eget område. På den måten stoppes net send hver gang man logger på (under forutsetning at man har rettigheter til å gjøre det). Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 ganske offtopic egentlig, er det mulig å bruke en bat fil til å slå av en win2k pc? shutdown -f eller -a eller noe mener jeg det var i XP. Men i win2k har den ikke noe som heter shutdown. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Tips: dersom man har mulighet for å legge ting til i "oppstart" på start-menyen, kan man enkelt lage en .bat -fil som gjør det. Opprett et tekstdokument, skriv inn "stop net send". Lagre. Endre filen til f.eks. netstop.bat, og legg inn snarvei til den i "oppstart". Husk at filen må lagres på eget område. På den måten stoppes net send hver gang man logger på (under forutsetning at man har rettigheter til å gjøre det). Ja, det var jammen lurt... Jeg skal forsøke... Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 ganske offtopic egentlig, er det mulig å bruke en bat fil til å slå av en win2k pc?shutdown -f eller -a eller noe mener jeg det var i XP. Men i win2k har den ikke noe som heter shutdown. Hvis jeg ikke husker feil fra VK1 IKT så går det fint ann å kopiere en shutdown.exe fil fra en Win XP maskin over på 2000 maskinen din og bruke den på samme måte som i Win XP. Og da kan du selvfølgelig bruke kommandoen i bat-filer ( så lenge du har kopiert filen til rett mappe %windir%\system32\ ? ) Lenke til kommentar
vpaulsen Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 i win 2000 ligger shutdown.exe og andre porg i en extra pakke. resource kit o.l Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå