Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ignorere i net send - mulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Er det mulig å ignorere net send meldinger fra klienten/datamaskinen jeg sitter på? Evt. lage en autoreply e.l ?

(Har selvfølgelig søkt på forumet, men akkurat dette sto det ikke noe om, bare hvordan man sender)

mvh,

Mats Taraldsvik

control panel->adminstartive tools>services

velg messenger

properties-> disable der det står automatic.

og stop tjenesten.

aldri en slik melding igjen

:cool:

Lenke til kommentar
Viss du har dei rette rettane på systemet, er det ikkje noko problem å skriva «net stop messenger» i Kjør for å stoppa meldingane.

det vil kun stoppe det for den sesjonen, innlegget ovenfor viser korrekt for å slå det helt av :)

Hva mener du? "sesjonen"? Betyr det at jeg ikke trenger rettigheter?

Lenke til kommentar
Hei!

Er det mulig å ignorere net send meldinger fra klienten/datamaskinen jeg sitter på? Evt. lage en autoreply e.l ?

(Har selvfølgelig søkt på forumet, men akkurat dette sto det ikke noe om, bare hvordan man sender)

mvh,

Mats Taraldsvik

et søk på MR. Google

"stop net send"

viktig å bruke på windows pcene på skolen.

Lenke til kommentar

Tips: dersom man har mulighet for å legge ting til i "oppstart" på start-menyen, kan man enkelt lage en .bat -fil som gjør det. Opprett et tekstdokument, skriv inn "stop net send". Lagre. Endre filen til f.eks. netstop.bat, og legg inn snarvei til den i "oppstart". Husk at filen må lagres på eget område. På den måten stoppes net send hver gang man logger på (under forutsetning at man har rettigheter til å gjøre det).

Lenke til kommentar
Tips: dersom man har mulighet for å legge ting til i "oppstart" på start-menyen, kan man enkelt lage en .bat -fil som gjør det. Opprett et tekstdokument, skriv inn "stop net send". Lagre. Endre filen til f.eks. netstop.bat, og legg inn snarvei til den i "oppstart". Husk at filen må lagres på eget område. På den måten stoppes net send hver gang man logger på (under forutsetning at man har rettigheter til å gjøre det).

Ja, det var jammen lurt... Jeg skal forsøke...

Lenke til kommentar
ganske offtopic egentlig, er det mulig å bruke en bat fil til å slå av en win2k pc?

shutdown -f eller -a eller noe mener jeg det var i XP. Men i win2k har den ikke noe som heter shutdown.

Hvis jeg ikke husker feil fra VK1 IKT så går det fint ann å kopiere en shutdown.exe fil fra en Win XP maskin over på 2000 maskinen din og bruke den på samme måte som i Win XP.

Og da kan du selvfølgelig bruke kommandoen i bat-filer ( så lenge du har kopiert filen til rett mappe %windir%\system32\ ? )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...