Dataspesialist Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg får denne meldingen hele tiden: BOOT DISK FAILURE, PLEASE INSERT SYSTEM DISK når je starter opp pcen. Setter i Windows cden og alt starter opp. Hver gang jeg starter pcen må jeg ha cden i. Jeg har resetbiosen, formatert, herjer med jumperen på harddisken, men ingen nytte. Kan noe hjelpe meg med dette problemet? Lenke til kommentar
Snask Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 høres ut som du har en diskett i og at cdrom skal boote før floppy Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Du har sjekket at du ikke har noen diskett / CD i maskinen, som snask peker på? Jeg har vært borte i noe sånt en gang. Da var det slik at maskinen til en jeg kjenner tryna, vi hadde Ghost image som vi la inn. Maskinen startet om og bootet et par ganger, før bootsector plutselig var borte. Jeg prøvde med en bootdisk der jeg kopierte NTdetect.com, boot.ini og ntldr på. Da startet maskinen. Vi prøvde flere ting men i løpet av kort tid ville den ikke boote. Jeg lastet ned et test verktøy for harddisken fra harddisk produsenten. Det avdekket at det var noe hw feil med disken. Etter å ha byttet disk var problemet borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå