IntelAmdAti Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 -------------------------------------------------------------------------------- 1.Etter en time i et offentlig svømmebasseng har du fått i deg en halv liter urin. 2.I løpet av en gjennomsnittlig dag kommer du indirekte i kontakt med 15 peniser, f.eks. ved å ta i dørhåndtaket. 3.En gjennomsnittlig persons inntak av fast-food inneholder 12 kjønnshår. 4.I løpet av ett år svelger du 14 insekter mens du ligger og sover. 5.I løpet av ett år håndhilser du på 11 kvinner som nylig har onanert og glemt å vaske hendene. 6.I løpet av ett år håndhilser du på 6 menn som nylig har onanert og glemt å vaske hendene. 7.De fleste vasker ikke hendene i det hele tatt etter de har vært på toalettet. Tenk på det neste gang du spiser peanøtter fra skålen på bardisken. 8.Under en gjennomsnittlig bryllupsmottagelse har du en hundredels sjanse for å smittes med munn-herpes fra noen av de andre gjestene. 9.Du innånder daglig en liter av andre menneskers anale gasser. 10.Tannleger anbefaler at man oppbevarer tannbørsten 2 meter unna toalettet for å unnvike partikler som "spres" når du trekker ned i do. 11.Du tilbringer seks måneder av ditt liv på toalettet. 12.Å bite negler er som å slikke toalettskålen ren. 13.Hver dag svelger en gjennomsnitts person nesten 1 liter snørr. 14.Dersom du presser ut alle bakteriene du har i dine innvoller, blir dette nok til å fylle en kaffekopp. 15.Om du er helt tørr i munnen så kan du ikke smake noe som helst. Maten trenger fuktighet og spytt for at tungen skal virke. 16.Alle mennesker mister 600 000 hudpartikler hver eneste time 17.I gjennomsnitt finnes det nesten 5 millioner bakterier på hver kvadratcentimeter av kroppen. 18.I løpet av livet produserer et gjennomsnittsmenneske over 23 000 liter spytt. Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 too much information Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Fra Itpro? Mener jeg leste de der... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Derfor sitter jeg helt alene på rommet mitt hele tiden der det bare kommer inn 100 prosent deinfisert luft! Hvis jeg skal ha mat er det kun dyr jeg slakter selv! Jeg har rør som går langt oppi nesa, rævva og urinrøret der alle slags ekskremeter kommer ut! Pluss at jeg bader hvert 5te menutt for å bli kvitt alt av løse ting! Så nesten alt du sa der gjelder ikke for meg Lenke til kommentar
levlex Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 9.Du innånder daglig en liter av andre menneskers anale gasser. blærk!!!!!! Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Den med tannbørsten var jævlig. *flytte på tannbørsten sin* Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 nå vett du hvorfor damer alltid maser om å legge ned do lokket... Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 det er nok flere ting du sier her som ikke stemmer. blant annet det med 12 kjønnshår i gjenomsnittlig fast food mat og 14 insekter i gjenomsnitt mens du ligger og sover. hva mener du med at etter en time i offentlig svømmebasseng får du i deg en halv liter urin? det er vel så mange der ute som drikker vannet de svømmer i på offentlige bad? Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Det verste er at når jeg tenker litt over det så er det VELDIG mange steder hvor tannbørster ligger mindre enn to meter fra dassen. Spooky shait det her, ja. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hvor skulle disse 12 kjønnshårene kommer fra? Da kan jo ikke MCDonalds ansatte gjøre annet enn å klø seg på balla, og passe på og dra med seg en god neve kjønnshår som de putter i burgeren i såfall. Bare tull. Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Må jo skjønne litt av humoren i dette da, må ikke ta alt alvorlig, og tenke nøye på hvor alle hårene osv kommer fra..... Artig, men dog litt ekkel lesning Endret 1. februar 2004 av CarinaE Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Fetslig... NOT. Troverdig...TVILSOMT. La oss se på disse påstandene utifra hhv. en vitenskapelig og humoristisk innfallsvinkel: 1.Etter en time i et offentlig svømmebasseng har du fått i deg en halv liter urin. Vitenskap: Denne urinen må komme fra et sted. Hvis vi forutsetter at vannet byttes ut og renses etter hvert, hvilket det gjøres i alle offentlige bad, betyr dette at hver badegjest må biddra med mer enn en halv liter urin/time. Dette er et gjennomsnitt. En må så huske på at små barn, som en gjerne antar er mest troende til å gjøre sitt fornødne i vannet, har vesentlig mindre urinproduksjon enn voksne, samtidig som de ofte utgjør en stor andel av de badende. Videre er en halv liter urin ganske mye å late fra seg, selv for voksne. Følgende må stort sett alle som skal i svømmehallen holde seg i et døgn før de skal i svømmehallen for så å tisse i basenget. Hvis vi for enkelhets skyld forutsetter at alle gjør fra seg og drikker like mye urin og at basenget ikke renses (altså HELT på jordet...) kan vi regne litt på hvor mye vann du skal drikke for å få i deg for å konsumere en halv liter urin. La oss regne med et baseng på 400 kubikmeter, et kjapt overslag tilsier at et vanlig 25 meters baseng er i denne størrelsesordenen. La oss så anta gjennomsnitlig 100 besøkende pr/time, og en konstant urinkonsentrasjon. 100 mennesker konsumerer 50 liter urin. Svømmebasenget rommer 400.000 liter. Vi har da en konsentrasjon på 1/8000. For å få i seg 1/2 liter må en da drikke 4 kubikkmeter vann i løpet av en time. Den observante leser vil se at dette betyr at svømmebasenget vil drikkes tomt hver time. Følgelig må det fylles på 400.000 liter vann pr time. Dette vannet må varmes opp ca 25 Kelvin. Vann har en varmekapasitet på 4, 19. Vi må altså utføre et arbeid på 4,19J/gK * 25K * 400.000.000 g = 41,9 GJ. Bemerk målenhet og prefiks; gigajoule. Dette skal altså tilføres i løpet av en time, vi finner da effekten på varmeanlegget, forutsatt 100% virkegrad, som fremdeles er veldig optimistisk. Effekt=arbeid/tid. P=41,9 GJ/1time = 11,64 MW. Det er 11,64 megawatt. I løpet av et år, forutsatt 12 timer daglig åpningstid og 65 dager uten drift, blir dette 11,64 Megawatt * 12timer/dag * 300dager = 41,9 GWh. Til sammenligning ligger årsproduksjonen til Altakraftverket på 625 GWH. Vi overlater det som en oppgve til leseren å gange ut den totale energibruken i alle landets svømmehaller. Til slutt la oss nevne at urin i seg selv er helt sterilt, og i mindre mengde egentlig ikke skadelig å drikke. Og nevnte jeg at du skal drikke 4 kubikkmeter vann i løpet av en time? Humor: Når ble det morsomt å drikke urin? Nuf said... (Jeg hadde tenkt å skrive tilsvarende svar til de andre påstandene, men det blir vel i grunnen for langtekkelig...) Endret 3. februar 2004 av dostojevski Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 *ta av seg hatten for svaret til dostojevski* Du er ikke så dum du! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 [en doktorgrad] Wicked, man. Du er pro, seriøst... *ta av seg hatten for den o'store herr D.* bfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå