Gå til innhold

Western Digital Raptor 36,7 GB

Umbra

Anbefalte innlegg

Hvor mange GB viser RAID kontrolleren deres at hver harddisk har? Jeg mener at min viste 36,7 GB før jeg sletta det RAID volumet som jeg hadde og laga et nytt. Saken er i alle fall den at etter at jeg sletta RAID volumet og laga et nytt så skjedde dette:

1. RAID Kontrolleren viser at hver harddisk har 34,4 GB.

2. Ingenting skjer når jeg trykker F6 under installasjonen av operativsystemet for å legge inn RAID driverne.

3. Første gangen jeg laster operativsystemet etter at jeg har formatert får jeg beskjed om at det er feil med filsystemet og at jeg må kjøre en feilsøking. Etter at det er gjort så fungerer alt som det skal, men det skal jo ikke være slik...

Noen andre som har vært borti eller hørt om noe lignende før?

Endret av Umbra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har hørt om det der. Jeg satt å regna på det for en stund siden å fant ut at det måtte stemme, men jeg var veldig usikker siden jeg syntes å huske at kontrolleren min viste 36,7 GB. Nå er det ingen tvil om at jeg husket feil, takk.

Lenke til kommentar
HDD har mindre plass enn som oppført. Dette har noe med k=1000/1024 og gjøre.

Søk på forumet, og du vil finne.

Mer enn det vet jeg ikke. Har Raptor selv, akkurat like mye plass.

Joda i windows så er det mindre, men i raid oppsettet skal de vise 36.7GB, så her er det noe som ikke stemmer.

Virker som han ikke har slettet raid oppsettet.

Edit: Raid bios viser vel nøyaktig størrelse, akkuratt som bios'en på pc din. Har du en 200GB disk kobblet til, vises det i bios.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
Ja, jeg har hørt om det der. Jeg satt å regna på det for en stund siden å fant ut at det måtte stemme, men jeg var veldig usikker siden jeg syntes å huske at kontrolleren min viste 36,7 GB. Nå er det ingen tvil om at jeg husket feil, takk.

trudd faktisk d æ å! :( MEN, nei!!!

EDIT: Ka får dåkk i PCMARK2002 HDD SCORE?

(WD Raptor raid 0)

Endret av Alte-to
Lenke til kommentar

Nå har jeg sletta RAID volumet enda en gang, flasha hovedkortet med original BIOS'n å laga et nytt RAID volum.

1. RAID kontrolleren gjenkjenner fortsatt harddiskene som 34,4 GB harddisker.

2. Ingenting skjer når jeg trykker F6 under installasjonen av windows for å legge inn RAID driverne. Noen som vet hva som er galt?

Edit: Nå er Windows lagt inn, og sett bort fra F6 tasten som ikke ville fungere da jeg skulle installere operativsystemet, ser alt ut til å fungere som det skal.

Endret av Umbra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...