Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvor mye neon lys skal tåle/levetiden, med tanke på av/på slåing av pc. Kjøpte 6" ThinBlue neon fra microplex for en tid tilbake. Etter og ha hatt dem inne i kabinettet en stund, så sluttet det ene å virke. Jeg tok det ut og la det til siden. Saken ble glemt fra min side (noe jeg sikkert ikke skulle ha gjort med tanke på retur rett og sånn). Har om dagen la forøvrig det siste neon lyset også inn årene.

Jeg prøver å slå av pc'n hver natt pga av støy. Det vil si at jeg slår på pc'n når jeg står opp om morgenen og den står på til jeg skal legge meg. Burde ikke slike ting tåle dette. Synes de hadde litt for kort levetid. Kostet meg tross alt over 300 kr. Kan det ha vært en feil med lysene? Uannsett så er det vel i seneste laget å sende dem tilbake nå.

Noen som har hatt liknende erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var innom Microplex og snakket med dem for et par måneder siden. Jeg fikk byttet ut et 6" blå neonlys-sett fordi det ene lyset sluttet å virke etter et par dager.

Jeg fikk nytt 6" neon-kit og spurte samtidig hvor lang levetid man kunne forvente. Espen sa at man kunne forvente en levetid på 2-3 måneder i gjennomsnitt. Og etter at de var sluttet å virke, måtte man dessverre kjøpe et nytt sett, siden det ikke er mulig å bytte ut noe pære eller lignende.

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-03-13 21:38 ]

Lenke til kommentar

2-3 månder ja. Kunne vært lengre, men nå er det vel en gang slik da. Får sende mail til microplex å høre med dem. Hvis det ikke er mulighet til å få nytt, så er det bare å køpe da.

har foresten katkode lengre levetid enn neon? Noen som vet det?

Lenke til kommentar

hei..

Jeg kjøpte neon lys på torsov?(tror det skrives slik)

Det er blått ca 5" og de har jeg hatt lenge.. har vel hatt de i over 8 mnd nå.

Kjøpte dem egentlig til bilen ,men fikk sotte dem inn i pc'n da.. gir oxo et bra lys.. ikke for stert og ikke for lite...Er veldig fornøyd med de!

så 2-3 mnd høres lite ut.

Lenke til kommentar

Quote:

Spaz skrev (2002-03-13 21:37):

Espen sa at man kunne forvente en levetid på 2-3 måneder i gjennomsnitt. Og etter at de var sluttet å virke, måtte man dessverre kjøpe et nytt sett, siden det ikke er mulig å bytte ut noe pære eller lignende.

Hørtes da skummel dyrt ut spør du meg! Det virker også litt merkelig at det ikke skal vare lengre enn to-tre måneder...

Lenke til kommentar

Cold catode lysa tåler VELDIG lite bevegelse når de er på.

En kammerat monterte bygde forsterkerene i hattelylla på bilen. Hadde to stk rør som lyste på dem. Etter noen dager, og noen ganger i høy fart over fartshumpene var begge to døde.

Kjøpte et nytt, varte bare noen dager det oxo.

Lenke til kommentar

Quote:

Kanskje ikke kjøre dem rundt, men noen har det med å la sinne gå utover PC-en når de blir drept i CS på lan.

MEN hvem har sagt at man ikke skal ha PC i bilen...jeg har det

Hehe :grin: Jeg har ro i sjelen, og klarer å beherske sinnet mitt (begrense skaden til bordet iallfall).

Quote:

Jeg har send mail til micropleex og spørt om levetiden på disse. Poster når jeg får svar fra dem.

Høres bra ut :wink:

Lenke til kommentar

Her er mailen fra microplex:

From: Daniel Bakken [mailto:[email protected]]

> Sent: 15. mars 2002 19:09

> To: [email protected]

> Subject: Kald Katode

>

>

> Hei!

>

>

>

> Tenkte jeg skulle kjøpe meg Kald Katode når jeg fikk råd men hvor lang

> levetid har disse?

Hei!

Omtrent som en vanlig lyspære.

> Jeg har hørt at vis man dem beveger seg mye når de er på

> så ryker de, stemmer det?

Du bør ikke utsette dem for slag og støt (samme gjelder forøvrig for vanlige lyspærer).

--

mvh/Regards

Hans Petter Faale

Microplex Norge AS

http://www.microplex.no/

Lenke til kommentar

Når det kommer til sinne kan du jo prøve å slå rett inn i skjermen (forutsetter at du IKKE har lcd :wink:) Du får VONDT i hånda.. Eller du kan gjøre som min bror.. Lånte han ikke 19" min (han har 15") Han slo hånda nesten ut av ledd i et STEINBORD, og ødela diverse treverk på rummet sitt (hissig fyr :wink:)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-19 17:29, haakon_d skrev:

Når det kommer til sinne kan du jo prøve å slå rett inn i skjermen (forutsetter at du IKKE har lcd :wink:) Du får VONDT i hånda.. Eller du kan gjøre som min bror.. Lånte han ikke 19" min (han har 15") Han slo hånda nesten ut av ledd i et STEINBORD, og ødela diverse treverk på rummet sitt (hissig fyr :wink:)

Hva har det egentlig med saken og gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg har en blå Kald Katode i min maskin. Jeg kom til å kakke litt borti den da jeg styrte med ledningene som var av en merkelig grunn, pakka inn i beskyttelsesplasten. Da lyste det ett kort sekund. :grin:

Har og montert en 16A bryter til lyset, så jeg kan slå det av når det ikke er vits å stå på, men nå lyser det litt svakere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...