Thomas :-) Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Fult i C: 0kb men funker bra, skyld på WINDOWS-UPDATE . bare i Windows/viktig som legg i C: pga FAT32. Jeg har bare 2 hardisker. 80gb det jeg dele C: 2,92gb og F: 77:08gb Og en andre harddisk G: 120gb Men jeg spør dere om KAN windows programme i D: eller? bare i C:? men må har FAT32? pga er C: som styr? Endret 30. januar 2004 av Thomas :-) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Du kan legge programmene hvor du vil Thomas, men du må ha litt ledig på c uansett. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Programmene kan du installere hvor du vil ja. Hvorfor så liten C partisjon? Hvis du har viruelt minne-fila på C: ville jeg flyttet den til F: for bedre plass og økt ytelse. Slik gjør du det i WinXP: (Start -> control panel -> system)/(win + break) -> advanced -> performance settings (øverst) -> advanced -> change knappen. Sjekk at 'no paging file' er avmerket for alle partisjoner utenom F: som skal stå på 'system managed'. Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Hvorfor så liten C partisjon? Fordi jeg vil litt plass i C: for bare Windows. Spar annen plasse i F: også. Og jeg hadde gjorde som (maedox) sa det, jeg har to "400mhz 256mb ddr sdram" = 512mb i C: , F: og G: samme "start 4mb - masikal 515mb" er det bra? men jeg fant ikke 'no paging file' er avmerket for alle partisjoner utenom F: som skal stå på 'system managed'. (kan du si på norsk? 'no paging file' og 'system managed') Endret 31. januar 2004 av Thomas :-) Lenke til kommentar
maedox Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 'no paging file' blir noe sånt som 'ingen sidevekslingsfil'. Uansett er det det nederste valget på den sida vil jeg tro. Du må nesten eksperimentere med hvilken størrelse som gir best ytelse. Noen mener 2,5 x RAM, mens Microsoft sier 1,1 GB når jeg har 768 MB RAM, og Adobe sier 1 GB. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 2,5 x RAM er vel en gammel retningslinje som gjalt da det ikke var vanlig å ha så mye RAM. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Mulig den er litt gammel ja. Synes det blir litt drøyt med 2GB virtuelt minne Fordeler selv mitt i 3 deler på 384 MB hver på tre disker, og det skulle vel holde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå