jaengevik Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hei, jeg har en server. Men hvordan setter eg opp ftp på den? Hva trenger eg! Send meg linker og råd. På forhånd takk. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 kan noen forklare hva en ftp server er og hvilken nytte de har? Lenke til kommentar
jaengevik Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 En ftp er bare en server som man lagrer hjemmesider på, eller deler ut mp3. osv... Lenke til kommentar
Kei Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 last ned Bullet proof FTP server du og prøv deg ut der det ligger en guide på www.ocshoot.no... Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Du nevner ikke hvilket operativsystem (OS) maskinen kjører, men forsøker likevel. ProFTPD fungerer i allefall glimrende hos meg! Gratis og finnes for de fleste OS. Lenke til kommentar
prismejon Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 FTP står for File Transfer Protocol og er måte å overføre filer via datamaskiner. Den ene maskinen opererer som server (tjener) og den andre maskinen kobler seg til denne (kalles da klient). Serveren trenger programvare (f.eks. Serv-U) som gjør at man kan velge hvilke mapper/filer som skal deles, hvem som skal ha tilgang til de og gjøre maskinen klar for å ta imot klienter. Klientene trenger programvare (f.eks. FlashFXP eller CuteFTP som gjør det mulig å koble seg opp mot en tjener, og utføre operasjoner (kopier filer osv.). Lenke til kommentar
maedox Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Den guiden er jo mangelfull da. Står jo ingenting om port-forwarding i firewall, NAT-router osv. Jeg bruker selv ServU FTP-server. Funker veldig bra. Enkel å sette opp, og fint oversiktlig system. jaengevik: Hva slags internett-linje har du. T.F.T: FTP står for File Transfer Protocol. Som navnet tilsier er de spesielt rettet mot å overføre enkle og ofte store filer. I forhold til webservere (HTTP) som er rettet mot nedlastning av websider og mange filer samtidig til samme maskin. FTP-servere brukes ofte av store firmaer som nVidia for å tilby nedlasting av drivere og programmer. Lenke til kommentar
jaengevik Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 På serverren er det win98 pentium 2. Hastighet inn :1400kb/sec men bare isdn ut! Er det for dårli å ha isdn ut?? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Er ikke for dårlig til at det ikke fungerer. Kan fungere på et 14.4 modem for den saks skyld, men hastigheten blir jo ikke særlig å skryte av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå