haackon Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hallo. Jeg har lyst til å spille flash-spill. Hvor kan jeg laste ned Flash til Linux? Jeg bruker Mandrake 9.2 med KDE 3.1 Takker for hjelp Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 http://plugindoc.mozdev.org/linux.html#Flash Denne er ment for Mozilla (dvs. Mozilla, MozillaFirebird eller Netscape), men skal også fungere med Konqueror. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Evt. kan du se her: http://www.macromedia.com/ Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Fungerer også med Opera, men det krever litt knoting... husker ikke hva jeg gjorde tilslutt for å få det til å virke, men jeg husker at jeg strevde en god del. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Fungerer også med Opera, men det krever litt knoting... husker ikke hva jeg gjorde tilslutt for å få det til å virke, men jeg husker at jeg strevde en god del. I gentoo kjørte jeg bare installeren som anderlin linker til, og ba den innstalere til /opt/opera/lib/opera/ Da ble den innstalert til opera, noe som også viste seg å være unødvendig siden Opera (versjon 7.23) fant ut at jeg hadde innstalert den til Mozilla og importerte den automatisk. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Er det noe feil med opera 7.21 og flash? Hver gang jeg går inn på en flash-side krasjer opera? Annet: Hvordan kan jeg legge inn java slik at det automatisk funker med opera FOR ALLE BRUKERE av maskinen, og finnes det en plugin som fikser wma-streams? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Legg in java som root, då vert den instalert systembreit (system-wide) Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Er det noe feil med opera 7.21 og flash? Hver gang jeg går inn på en flash-side krasjer opera? Annet: Hvordan kan jeg legge inn java slik at det automatisk funker med opera FOR ALLE BRUKERE av maskinen, og finnes det en plugin som fikser wma-streams? Rett og slett fordi flash i linux sånn generelt er enormt ustabilt. Har ingenting med Opera å gjøre.. flash i win32-opera fungerer finfint. Trist, men sånn er det nå bare Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Rett og slett fordi flash i linux sånn generelt er enormt ustabilt. Har ingenting med Opera å gjøre.. Om Opera krasjer bare pga. en dårlig plugin har det vel masse med Opera å gjøre? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 det funker fint i mozilla da... Det jeg mente, var hvordan man fikk opera til å registrere at java-plugin er inne "system-wide". Har en fil j2re-1_4_2_03-linux-i586-rpm.bin Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Rett og slett fordi flash i linux sånn generelt er enormt ustabilt. Har ingenting med Opera å gjøre.. Om Opera krasjer bare pga. en dårlig plugin har det vel masse med Opera å gjøre? Den elendige pluginen er det Macromedia som har skrevet, og den er like ustabil i Mozilla som i Opera. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Den elendige pluginen er det Macromedia som har skrevet, og den er like ustabil i Mozilla som i Opera. Jeg har aldri opplevd at Firebird krasjer på en flash-side. Jeg har ikke greie på plugin-utvikling, men jeg tviler på at en plugin alltid må ta med seg resten av nettleseren når den krasjer. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 opera KRAJSER ikke... Den bare fryser i et minutt... I mozilla funker det derimot helt fint. Har 7.21, kan dette ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå