Gå til innhold

tastatur mod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel, angående bilder, så er jeg ikke ferdig med alt enda, så kan ikke vise dere alt, men om en åtte timer elns så får jeg vel skru opp tastaturet(alle 35 skruene), og ta et bilde av det jeg har gjort hittil.

for de av dere som ikke klarer å vente med å vite hva jeg har gjort, så er det festingen av mine hjemmelagde knapper som er gjort foreløpig, samt forberedelser til håndleddstøtten...

så bilder kommer snart :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva med

FUBAR = Fucked Up Beyond Recognition

PIRI=Pult I Ræva Igjen

Tror du har misforstått litt. Hvis FUBAR= Fucked Up Beyond Recognition så hvor kommer da "A" i FUBAR fra. Nei, FUBAR= Fucked up beyond all repair. Altså klart for skraphaugen :D

Du har nok oxo misforstått.....

FUBAR betyr Fucked Up Beyond All Recognition og er hentet fra filmen "Saving Private Ryan"

Lenke til kommentar

ålreit, har nå tatt bilder(vel å merke igår), men jeg har ikke lenger mulighet for å legge dem ut på nett, da den siden jeg vanligvis bruker ikke funker lenger...

kan noen legge de på nett for meg???

ellers blir det aldri bilder.....

Lenke til kommentar

da får jeg forklare, da....

første er et overblikk av tastaturet. ingenting galt her, eller?????

andre er det eneste som viser til at tastaturet er moddet. her er det totalt 8 ledninger, men dette skal byttes med jacks senere.

tredje er hvordan det ser ut inni, etter å ha tatt av det første 11 skruene som holder lokket på plass...

fjerde er et overblikk av det dypeste indre i tastaturet, bak 24 skruer til, med de modifikasjonene jeg har gjort...

femte er nærbilde av deler av knappene jeg har mekka.

for å forklare knappene, så er det bare en tynn kobberledning med alufolie på enden. der er 8 slike, hvorpå der da er fire knapper, som fungerer ved kontakt mellom to av disse. 4 er limt på den gummi greien, som vist på bilde 5, og de andre 4 er teipet på den matte tingen du ser på bilde fire. når jeg trykker inn en tast, vil knappen lage en sluttet krets, og når jeg slipper knappen vil limet sørge for at kretsen brytes.

etter testing kan jeg si at det funker flott, og at det nesten ikke er merkbart på tastene...

btw: jeg har festet en knapp på: venstre ctrl, alt, høyre ctrl, del. skal da koble sammen de to ctrl knappene...

Lenke til kommentar

ovenfra? hvilken ovenfra? hvor?

har hatt engelsk stil hele dag, så er litt sløv...

anyway, grunnen til at jeg har laget knapper, er at om jeg skulle bruke de eksisterende knappene sine baner, vil jeg mest sannsynlig få en lukket krets med pcb'en i tastaturet, og kortslutte noe der. var litt dårlig forklart, men det jeg har gjort har jeg gjort slik pga sikkerhet...

Lenke til kommentar

En vanlig knapp som fungerer som en tast som f.eks. CTRL har jo allerede en funksjon. Slik jeg har skjønt det så har han gjort slik at en slik knapp i tillegg også kortslutter to kretser slik at han får belyst noe ved hjelp av en LED. Dette skjer altså når han bla. trykker ned CTRL- knappen. Kanskje litt dårlig forklart og avbildet fra hans side :/

Lenke til kommentar

"FUBAR is a acronym that originated in the military to stand for the words "I ***ed up beyond all repair"

dette er en stor missforståelse.. det betyr ikke Recognition men repair... å nå er jeg lei av å presisere dette for folk som har tittet på Saving Private Ryan der alt er hollywoodisert får å passe bedre ... dette er en gammel frase å ble vel brukt først (kjent) av en soldat som fikk sin m1 rifle overkjørt av en GMC lastebil å brukte dette utrykket får å få utlløp får sin frustrasjon (har ikke url til siden som omhandlet dette lenger men husker det som sto der ganske godt..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...