mobil_brukeren Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Hei.. Vi skal kjøpe nytt Dv vidio kamera.. det skal koste noe rundt 10000 men hvis det er noe som er drit bra og koster endel mer så si ifra om det for det... Takker for all hjelp jeg får.. Endret 31. januar 2004 av mobil_brukeren Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Ikke kjøp DVD kamera, de er ikke noe tess. Koster mye gjør de også. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Men det er jo dvd som er nytt ? Burde jeg ikke kjøpe det da? hvis jeg kjøper kasett så tipper jeg om ikke så lenge at det ikke finnes mer og da er det litt bortkasta penger.. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Der tar du nok feil. DV er en standard som er brukt i mange år, om ett par år så kommer det nok noe nytt og bedre på markedet, men DV vil fortsatt eksistere i flere år. DVD kameraer er forholdsvis nye, men har ikke slått ann enda og kommer heller ikke til å gjøre det. Det er flere grunner til dette. DVD er et format som komprimerer videoen mye mer enn DV formaet, resultatet blir dermed dårligere. Skal du redigere filmen i etterkant så vil resultatet bli mye dårligere enn orginalen enn hvis du hadde brukt DV film som kilde. Det er mindre plass på disse DVD platene enn en DV kasett, i tillegg er de dyrere også. Ikke bare er teknologien dårligere på viktige områder når det gjelder DVD kameraene, de er mye dyrere også. Både kamera og plater. Ikke før det kommer nye "DVD" plater om ett par år som har mye bedre plass og bildekvalitet vil dette bli standard. Da sikter jeg til BlueRay og de andre formatene som kommer i fremtiden. Disse har plass til ca 28GB (hvis jeg ikke husker feil) i motsettning til dagens DVD plater med 4,7GB (Single layer). Jeg ville kjøpt ett DV kamera var jeg deg. Hvis dette blir for "gammelt" for deg så ville jeg ventet 4 år på noe nytt, DVD kameraer er dessverre for dårlig for sent. Bare dumme familiefedre som ikke har peiling kjøper slike kameraer fordi det er det siste på markedet og dermed må være best Det er ditt valg, men tror du vil angre etter en stund hvis du kjøper ett slikt kamera. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 OKey etter og ha lest posten din trur jeg at jeg kommer til og kjøpe dv kamera... får endre topicen til nytt dv kamera.. Vet du om noen bra DV kamerar da? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hehe. Ikke kjøp Canon, de sliter med mye støy fra motordrevet som blir fanget opp av mikrofonen. Har selv ett Sony DCR-TRV 80, kanskje litt dyrere enn dy trenger. Mange skryter over Sony TRV 33. Det skal visst gi mye for pengene, sjekk det ut. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Hehe. Ikke kjøp Canon, de sliter med mye støy fra motordrevet som blir fanget opp av mikrofonen. Har selv ett Sony DCR-TRV 80, kanskje litt dyrere enn dy trenger. Mange skryter over Sony TRV 33. Det skal visst gi mye for pengene, sjekk det ut. synes du DCR-TRV 80 er bra a? koster 2000 kr mer enn TRV 33 så er det vert det? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Jeg er veldig fornøyd med mitt TRV80, men det har noen funksjoner som jeg aldri kommer til å bruke og kunne klart meg uten. Det er faktisk 4000 kr dyrere enn TRV33 i følge prisguiden. I ettertid så synes jeg nok ikke at det er verdt det. De største forskjellene er nok at: TRV80 har 3,5 tommer skjerm i motsetning til TRV33 som har 2,5. TRV80 har en avlang form, mens TRV33 har en stående. TRV80 har Bluetooth, det har ikke TRV33, men det er nok en funksjon jeg aldri kommer til å bruke. TRV80 har en 2 megapixel bildebrikke, mens TRV33 har 1 megapixel. Det høres jo veldig mye bedre ut med to, men den ekstra" megapixelen brukes bare når du tar stillbilder med kameraet. Stillbilder tatt med videokamera er kjempe dårlige, så dette er også en funksjon jeg ikke bruker. Videokvaliteten på de to kameraene er nok ellers like bra tror jeg. Ellers tror jeg kameraene har mye av det samme, 10X zoom, berøringsskjerm, digital og analog inn og ut, osv. Du får ihvertfall mer for pengene hvis du velger TRV33. Endret 31. januar 2004 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
sarc Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hehe. Ikke kjøp Canon, de sliter med mye støy fra motordrevet som blir fanget opp av mikrofonen. Velvel! Eg kan hugse opp til mange foruminnlegg som klager på lyden til TRV 33 og andre Sony-modellar. Det er vel kun Panasonic som styrer unna dette problemet. Men for all del, TRV 33 er sikkert eit godt kamera. Lenke til kommentar
knvd Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg er ikke enig i at alle Canon kameraer har mye støy. Sjekk denne testen av Canon MVX10i (eller Optura 300 som kameraet heter i USA): http://www.dvspot.com/reviews/canon/optura300-review/ Quote: "One of the most common camcorder questions I received last year was about motor noise. It may not be a big deal in noisy settings, like sporting events or birthday parties, but what about times where it's quiet? Nobody wants to hear the hum of the motor during filming. If it sounds like there's no motor noise in the test below, you're right. The Optura is dead silent. Way to go Canon. Lenke til kommentar
sarc Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Vil tru at Sony er minst like plaga med motorstøy som med Canon, les denne tråden: http://www.camcorderinfo.com/bbs/t15942.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå