diversity Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Har nå lett etter linux nedlastingsside som ikke er tysk, og som ikke har 1425367 sider med info om hvordan installere. Er det noen her som har info eller linker på norsk eller engelsk som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 www.linuxiso.org du laster ned den distroen du vl ha, brenner iso filene ut på en cd(bruk nero hvis du har) så putter du inn igjen cden så kan du installere(ps det kan skje mye rart under instalering, mitt ville ikke virke) Lenke til kommentar
diversity Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 funker det å bruke deamontools? Lenke til kommentar
bkak Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Nei, det må legges inn via cd siden det er et helt annet operativsystem, med mindre du planlegger å kjøre vmware. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) øh.--- neida.. sikkert ikke.. Edit: men hva med den installasjonen på 22 mb som står via ftp.. hva er det? Endret 30. januar 2004 av bakemesterharepus Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Du brenner den på en cd, og starter maskina med den. Når du så har valgt hvilke pakker du vil installere og slik, laster den ned disse fra internett. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 ftp.uio.no har også mirrors lokalt i Norge, det glemte jeg å nevne. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 maskinen vil ikke boote til den på 22 mb.. er det bare til å brenne den rett ut på cd? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 maskinen vil ikke boote til den på 22 mb.. er det bare til å brenne den rett ut på cd? ...som en 'image' selvsagt. Ellers får du jo ikke bootsectoren på riktig plass på cd-rom'en. Og BIOS'en må også settes til å boote fra cd-rom. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) hvordan gjør man det? lager som image? Edit: Skjønte det Endret 3. februar 2004 av bakemesterharepus Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 hvordan gjør man det? lager som image? Imagen er jo ferdiglaget av de som gir ut distroen - du skal bare brenne det. Nøyaktig hvordan du gjør det er jo avhengig av hva slags brenneprogram man bruker. Hvis du sitter på Wintendo kan man f.eks bruke Nero. Du velger man logisk nok 'File>Burn image' eller 'Recorder>Burn image' avhengig av versjonen du har Lenke til kommentar
diversity Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 men det gikk ikke.. det kom bare opp en _ som blinket.. og så kom det vanlige win 2000 startup.. må man formatere først? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 men det gikk ikke.. det kom bare opp en _ som blinket.. og så kom det vanlige win 2000 startup.. må man formatere først? Nei, formatering kan du gjøre under install av linux. Men du må sette BIOS'en til å boote fra cd-rom som jeg skrev over. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) den booter fra cdrom.. den finner cden, men jeg har installasjonen som tar 22 mb,, har dette noe å si? Edit: har win 2000 nå, nå kom det opp at den mangler filer i system32 mappen.. Endret 3. februar 2004 av bakemesterharepus Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Det er helt utrolig hvor mange ganger jeg leser poster om installering av Linux, og hver gang (altså, [i]hver gang[/i]) er det akkurat samme problemene. Og det er ikke få av dem heller. Akkurat de samme problemene, akkurat de samme løsningene, hver gang. Står ikke dette i FAQen? Og for å svare på det siste spørsmålet ditt: dette har du spurt om tidligere, og det er allerede svart på lengere oppe i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå