Gå til innhold

Minne anbefaling?


rikkmund

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

 

Lurer på om noen kan anbefale Ram til mitt oppsett som er:

 

Abit NF7(-S) v2.0

Amd Athlon 2500+ Barton

Geforce Fx 5900

 

Jeg har nå Apacer Tech. (512 MB PC2700 DDR SDRAM) som jeg ikke virker veldig fortrolig med. Systemet henger etter spilling osv. noe som aldri skjedde da jeg hadde Twinmos 512*2.

Skal ha 1024 igjen, men lurer da på om hvilke jeg burde gå for.

Tenkte selv på disse:

 

1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz DC CL2 5nS 2.5-3.1V Golden Dragon Series, GD3200-1000DC

el.

 

1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz ULD CL2 5ns CHS Dual Channel SPD 2,6-2,9, GL1GB3200DC

 

TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB

 

Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3500 433MHz DC CL2 4.5nS 2.5-3.1V Golden Dragon Series

 

 

Har ikke noen direkte planer om overklokking av Ram, men lurer på hva jeg kan merke av forskjell fra f.eks. no.name el. Twinmos til kjente merker som f.eks Geil.

Tenker da "fysiske" forskjeller.

 

Lurer også på om det er lurt å kjøpe 333MHz da jeg kan ha opptil 3GB med Minne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelen med å kjøpe original-brikker, er at de stort sett virker. Det kan være en del problemer med noname-brikker. Hvis du ikke skal klokke, men likevel vil ha god ytelse, bør du kjøpe brikker med mulighet til å sette lav timing (ned mot CL2). Geil, OCZ, Corsair regnes som veldig gode alternativer hvis du går for original-brikker.

Lenke til kommentar

Takker for svar

 

Da tenker jeg kanskje disse vil være det beste valget:

 

1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz ULD CL2 5ns CHS Dual Channel SPD 2,6-2,9, GL1GB3200DC

 

Eller burde jeg gå for Golden Dragon fra Geil?

 

Er faktisk helt grønn på Ram området....... :roll:

Men de virker bra med tanke på pris

Lenke til kommentar

Golden dragen har vaffel fetest design og kommer i den kuleste/sprøeste innpakningen hvis det har noe å si da. Ikke det at jeg har studert de andre brikkene så nøye, men da jeg mottok minnet mitt fikk jeg litt sjokk over hvor mye vekt de har lagt på utseendet til både brikken og ikke minst innpakningen.

Hvis det har noe så si da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...