andesam Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Prøver å konvertere en DVD film til Xvid (ikke for å dele den i et P2P nettverk nei...), og jeg bruker Xmpeg 5.0 til dette. Men resultatet blir heller dårlig. Jeg konverte ca 30 sekunder av filmen for å teste hvrdan det ble. Det er litt vanskelig å forklare hvordan bildet så ut. Det var som om man skulle ha brukt Free Trasnform og Perspective i Photoshop (regener med at det er noen som vet hva jeg snakker om, hvis ikke er det bare å spørre etter mer detaljert forklaring), og at man hadde dratt den nederste linja en del til venstre. Og det som da ble skøvet ut på venstre siden kom inn på høyre siden. Jeg forstår det veldig godt hvis det ikke er noen som fatter noe. Men jeg sitter ikke hjemme i skrivende stund så jeg kan ikke legge ut noe bilde for å illustrere. Må også nevne at det var noe litt rart med fargene. Det var noen flekker som det var litt feil farge på. Men bortsett fra at bildet var litt deformert og litt rare farger var kvaliteten helt som normalt. Er det noen som har hatt et problem som kan høres ut noe som dette? EDIT: staveleif og merkelige formuleringer...hehe Lenke til kommentar
Blind Guardian Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 bruk Gordian Knot til å komprimere DVD filmen din over til XviD En guide som viser hvordan du skal gjøre det (bare skift ut divx med xvid) Lenke til kommentar
andesam Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Bilde Her er et bilde av hvordan resultatet blir... Noen som har noe peiling nå? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 virka ikke som det var mye respons å få her... Kanskje jeg skal gi opp xvid kodeken? Noen andre gode kodeker dere vil annbefale? Orker ikke Divx, for da MÅ man ha spyware på dataen...Hvertfall for å encode. Lenke til kommentar
Sivert Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Du kan komprimere xvid i Gordian Knot. Er bare og velge hvilken codex du vil a på bitrate siden. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Bruker Auto GK og DVD-Decrypter, urtolig enkelt, men alikvel avansert. Kan code til både DivX og XviD og resultatene er veldig bra! Forresten URL'en din virker ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå