Druber Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg kjører Fedora Core 1 og vil gjerne få mountet min harddisk. Dette er en "Western USB 2.0/Firewire 250GB 7200RPM Ekstern, WDXC2500JBRNE, 8MB cache" modell. Harddisken er formatert med Fat32 filsystem. Jeg har klart å mounte den ved å bruke usb. Derimot ønsker jeg å få koblet til ved hjelp av firewire siden jeg ikke har usb 2.0. Har den koblet til med firewire de gangene jeg booter opp WinXP, og synes det er klønete å bytte ledninger hver gang jeg skal velge å boote opp fra det ene eller det andre OSet.. Er det mulig å få mountet denne harddisken med firewire til Fedora Core 1, og i så fall hvordan? Alle svar blir gledelig tatt i mot... Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Hva skjer når du plugger den i? (dmesg) Hvis du har SBP-1 support i kjernen, skulle disken dukke opp som /dev/sd*. Da skulle det bare være å skrive: mount -t vfat /dev/sd* /mnt/mointpoint Endret 30. januar 2004 av anderlin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå