Gå til innhold

Socket ? Forvirringer

scoot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså, jeg skal ha AMD64 utover våren, og jeg lurer på en ting.. Hvilken socket ? Billigst ? Best? andbefalt ? evt, prisklasse ? :dontgetit:

billigste og beste valg at av AMD 64 socket er socket 754. men hvis du absolutt skal ha AMD 64 fx cpu'er så er socket 940/939 det beste, men gir deg ikke mye mer ytelse og langt dårligere pris/ytelse da disse cpu'ene ligger på rundt 7.000.-kr

ville anbefalt AMD 64 3000+ da denne er lite dårligere enn 3200+ som koster endel mer, når det gjelder hovedkort, så venter jeg også på dette, at det skal komme både PCI express og det ene og det andre. som kommer i mars/april visstnok. akkurat nå tror jeg MSI k8t neo-fsr og Epox (socket 754) skal være gode.

Lenke til kommentar

Snart skal alle Athlon64 typer (også FX) gå over til socket 939. Det er nok lurest å vente, siden socket 754 skal bli faset ut. Athlon64 FX er nå på socket 940, men siden denne sokkelen krever ECC/REG DDR-RAM, skal også denne CPU'en over på socket 939. Så vent til våren med Athlon64.

Lenke til kommentar
Snart skal alle Athlon64 typer (også FX) gå over til socket 939. Det er nok lurest å vente, siden socket 754 skal bli faset ut. Athlon64 FX er nå på socket 940, men siden denne sokkelen krever ECC/REG DDR-RAM, skal også denne CPU'en over på socket 939. Så vent til våren med Athlon64.

ja det stemmer, men socket 754 kommer nok til og vare MINST ut året...

Men som du sa, lønner seg og skaffe seg socket 939 da alt går over på dette og dessuten skal ha dobble minne kanaler.

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...