Canute Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Fattern hadde/har en maskin som er klikk, så jeg stakk til startit og kjøpte deler til ham. Ettersom han bare skal bruke pc'n til typiske kontor ting tenkte jeg at jeg kunne kjøpe et hovedkort med innebygget lyd, lan og vga. Jeg kjøpte: AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz Tbred. MSI MS-6378 Hovedkort KLE133, ATA/100, VGA, lyd, LAN, m-ATX. Glacial Tech Silent breeze Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort. Pro Line, m/350W AMD/P4 Rammen hadde jeg fra før av. 386mb SDRam (256 + 128mb). Når vi først satte alt sammen, startet maskinen så vidt. Men plutseligt etter ca 5 sekunder, så skrudde den seg av. (Det kom en lyd fra PC Speaker, slik en lyd så kommer i alle de andre maskinene, et beep) Så prøvde vi oss frem av med viften, på med viften, av med viften og cpu'n, på igjen. Ingenting nyttet, ettervert, så klarte den ikke å starte en gang, det kom en bitteliten lyd, fra vifta tror jeg, og vifta gikk så vidt rundt, og stoppet etter et halvt sekund. Any ideas? Endret 30. januar 2004 av Zevz0r Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Tror ikke chipsettet på det eldgamle hovedkortet støtter thoroughbred cpu. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 DiKKy, joda, det skal den. I alle fall i følge startit. Får vel prøve å snu vifta... Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hadde det samme problemet selv med et MSI HK med alt innebygd. Det var hovedkortet som var defekt(typisk MSI)! Lenke til kommentar
Canute Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Å skifte vei på vifta nyttet ikke... Vet du om det var det samme HK'et Falcon? Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Kanskje det ikke nok støm i PSU'en... Og sjekk at ide kabler er satt i rett! (den røde 'tråden' skal oftes stå mot strøm kontakten på disken/cd'en...) Prøv å starte uten noen disker/cd eller annet. Kun HK. Nap ut evt kort som ikke trengs. Dvs du trenger kun skjermkort, men det var jo onboard på dette korte. test vifta på en annen pc og cpu også om muligt. prøv å ta ut en og en ram brikke. Prøv uten! Håpet det ordner seg og lykke til! Lenke til kommentar
Canute Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Joda, fattern gikk ned på startit og det var hovedkortet så var defekt. Men, på grunn av at det var defekt prøvde jo vi å fikse det med viften av osv... Så da ble selvsagt cpu'n knust. Og den fikk jo ikke tilbake igjen. Bare meg eller er det rimilig å sende regninga på en den nye cpu'n til msi? Ettersom det var på grunn av deres defekte hovedkort cpu'n ble knust. Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Det var da vitterlig du/dere som tok av og satte på igjen viften, ikke MSI, så det kreve MSI for ny CPU bli i mine øyne helt latterlig. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 ok, sikkert bare jeg som er sur da Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Det var ikke det samme kortet jeg hadde problener med (nForce2), men har hatt noen venner som har prøvd seg på dette hovedkotet som du har valgt, og det er utrolig mye feil med dem Jeg velger aldri mer "MSI" på hovedkort fronten, det finnes bedre merker der ute! Lenke til kommentar
ExuZ Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 jeg hadde et lignede problem da jeg bygde pc til meg og en venn. da skrudde jeg på pcen, og så spratt det en komponent fra hovedkortet av!! siden jeg hadde 2 identiske hovedkort så testet jeg med det andre, og da kom det bare en enorm røyksky (enorm sett med mine øyne, i forhold til resten av pcen) ut av samme koponenten som spratt av på det 1. hk. jeg snakket med support på norek, hvor de var veldig flinke til å etterligne pc speakeren, og bare tilfeldigvis kom over at det var rammen som var årsaken til det hele. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå