Gå til innhold

Død cpu?

muv

Anbefalte innlegg

Hei.

Flytta i dag hw'en inn i et annet kabinett. Maskinen startet opp, men jeg fikk ikke skjermbilde.

Da jeg skulle ta av vannblokka på cpu, satt cpu bomm fast på blokka, så den ble dradd opp av sokkelen (P4). Dette er andre gang det har skjedd :wow:

Har tatt ut og inn cpu og skjermkort (rammen har jeg ikke rørt i det heletatt), men til ingen nytte :cry:

Er det noen mulighet for å hindre at cpu fester seg så godt på blokka? Bruker jeg kanskje for mye kjølepasta? (bruker as3)

Er det stor sansynlighet for at jeg har drept cpuen min? Har lite lyst å bruke de 1500kr jeg ikke har, på ny cpu.

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg vet hva jeg holder på med :yes: Men lurer på om en cpu kan bli ødelagt av det. Pinnene under ser helt fine ut, ingen tegn til skader. Jeg bruker Artic Silver 3. Btw. hardiskene startet ikke opp. En jeg kjenner sier at hans hardisk ikke startet, da cpu'en hans var ødelagt. Så det er vel mest sansynlig cpu, eller kanskje hk.

Lenke til kommentar
:no: Sikker på at du ikke har brukt termisk lim? Da sitter det godt og du må bruke "Arctic Silver Thermal Compound" for å få det fra hverandre. Mulig du har ødelagt enten sokkelen i hovedkortet eller pinner på prosessoren...

jeg og tenkte på dette.. høres jo helt sykt ut at prosessoren følger med kjøle ribba\blokken ut ifra socketen sin. (Spesielt hvis socketen er låst)

ellers er det bare å begynne testingen, med minst mulig komponenter. (kunn CPU, RAM, Hovedkort, HD og skjermkort) har selv opplevd at kortslutning til andre drever har ført til ingen skjermbilde. Sjekk alle kabler!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...