Vapula Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hei, Litt knøvlat topic,men men. Skal montere opp to stk papst 80cm 12dB kabinettvifter, men mangler en port å sette den siste vifta i. Regner med at det er en grei måte å skøyte noen ledninger slik at jeg tar strøm direkte fra Psu. Hvilken? Jeg har en sånn "fire-pins ledning med ho og han(de som man gir strøm til f.eks cd-rom), denne er igjen koblet til en sånn kontakt som kabinettviftene bruker (den lille med tre pinner på). Det jeg er usiker på er siden denne kun har to tynne ledninger, mens papst-ledninga har tre tynne ledninger. Kan jeg bruke denne eller? Beklager for dårlig forklaring men prøver så hardt jeg kan. Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) du kan sette rød og svart (husker ikke fargene i farta..) ledningene fra vifta og sette disse på den gule og svarte på molex kontakten.. Gul ledning på vifta er turtallavlesning.. Hvilke farger er det på ledningen til vifta?? Edit: skriveleif Endret 30. januar 2004 av kensyv Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Eller du kan spandere 30 kroner på pc'n din...http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI3PS Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Hei, Papst vifte har: Hvit,Rød og Blå. Den Ho og han jeg snakka om har Rød og svart på de to tynne. Endret 30. januar 2004 av Vapula Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 blå,rødhvit : mener Blå og Rød er strøm, mens hvit er turtall! På 4pin's molexen er Rød 5volt 2*Svart 0volt (Grund) Gul 12volt Papst" Hvit =r Rød =7-15volt Blå =Jord Blir ikke helt korrekt, men jeg tror du forstår. LOZER rett meg hvis jeg er dum Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Pluss på vifta skal kobles til gul ledning på molex (psu), svart på svart. Hva som er pluss på vifta vet jeg ikke helt, men det har sikkert fler her svart på allerede Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Eller du kan spandere 30 kroner på pc'n din... http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI3PS For de late... (redigert quote slik at linken fungerer) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå