Jaffe Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Jeg fulgte denne flashe-guiden og hadde 9800 pro@xt i et drøyt halvår (brukte Arctic-Cooling vifta på det). Når jeg skrur pcen på med skjermkortet nå er skjermbildet svart. Er skjermkortet ødelagt?Hvordan kan jeg eventuelt reparere det? Noen som vet? 5084808[/snapback] sett på pcen 5 min og se om kjøleribba er varm. Om det er biosen på kortet som er ødelagt kan du prøve å flashe med et PCI skjermkort! start opp med PCI kortet, gå inn i bios og velg at den skal bruke PCI som første skjermbilde, putt i AGP kortet Husker ikke kommandoen helt, men det kommer det opp en liste over kommandoer når du booter opp og skrive "flashrom" flashrom -show (husker ikke) sjekker om den finner R350 (Eller kjernenr) i listen som "0" om den viser,så lever nok kortet da kan du prøve å dumpe bios fra AGP...og se om den klarer å lese biosen 5371529[/snapback] Jeg har skrevet et guide om dette. Her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=279001 Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Har et Connect3D 9800Pro kort innkommende (erstatning for HIS 9800Pro som røk etter en dryppende BigWater radiator gjorde sitt). Jeg lurte på hvilken BIOS som vil fungere på denne? Fant en Connect3D 9800XT 256 BIOS her, men vi denne funke da kortet kun har 128MB? Lenke til kommentar
tmisund Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Har et HIS 9800 pro kort med 128 mb ram. Var inne på denne siden http://www.techpowerup.com/bios/ for å finne bios, men finner bare en XT BIOS med 256 MB ram. Jeg kan vel ikke da bruke denne BIOS'n på skjermkortet mitt? Børe jeg lete og teste om andre produsenters sine BIOS'er fungerer med mitt kort i stede? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå