Apathy Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Har nå brukt ATItool og tweaket 9800pro kortet mitt så jeg har 7338 3dmarks med Pro bios Det er fremdeles ca 70 3dmarks bak tilsvarende hastighet med XT bios, så det er ett eller annet annet enn minne instillinger her Skal prøve samme minneinstillinger med XT bios`en og se hva som skjer Edit: Der skjedde det jammen noe gitt 7675 3dmarks 906 CPUmarks Endret 7. oktober 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
tazie Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) hei, jeg har et sapphire radeon 9800 pro atlantis ultimate edition 128 mb (langt navn) jeg prøvde akkurat og overklokke det men opplevde en del artifacts i div benchmarks, bl.a 3dmark 03. jeg brukte den eneste biosen som var fra sapphire... noen andre som har prøvd med dette kortet? mvh fredrick pettersen jeg har oxo extra kjøling, så jeg tviler på at det er et varmeproblem. Endret 6. oktober 2004 av tazie Lenke til kommentar
rakanishu Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Bare ett spørsmål. Jeg har ett Sapphire 9800 PRO som jeg nettopp monterte VGA-silencer på. Jeg la merker til at det sto R360 på kjernen og bestemte meg derfor for å prøve og finne ut av denne flashinga. Minnet er av typen Hynix, men vet ikke latency. Jeg har prøvd, GeCube 9800 XT 128MB og Sapphire 9800 XT 128MB bioser, men begge gir korrupt bilde. Er det noen som har funnet en bios som fugerer for dette kortet, eller er dette ett veldig vrangt kort? Bilde av kortet: Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Ikke noe prob. med det kortet der, har det selv og brukte Club3D biosen. Hvis du ikke finner den, så send meg en PM med mailadressen din, så mailer jeg deg den. mvh r. Edit: bios lagt ved. 9800XT.bin Endret 6. oktober 2004 av roger_h99 Lenke til kommentar
rakanishu Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Takker, ikke noe korrupt bilde nå. Regner med at det ikke har noe å si at det står 256MB i drivernavnet. Jeg fikk ikke klokket like høyt med denne biosen som den orginale, men skal teste den litt uansett. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Står nok 256 bit og ikke MB tenker jeg..Fint at den virket på kortet ditt Hvor mye du kan klokke kommer nok mest ann på kjølingen din. mvh r. Lenke til kommentar
rakanishu Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Aha, kan hende jeg har blingset litt da. Men har samme kjølingen nå som jeg hadde før flash så syns det er litt rart. Lenke til kommentar
whom Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Bare ett spørsmål. Jeg har ett Sapphire 9800 PRO som jeg nettopp monterte VGA-silencer på. Jeg la merker til at det sto R360 på kjernen og bestemte meg derfor for å prøve og finne ut av denne flashinga. Minnet er av typen Hynix, men vet ikke latency. Jeg har prøvd, GeCube 9800 XT 128MB og Sapphire 9800 XT 128MB bioser, men begge gir korrupt bilde. Er det noen som har funnet en bios som fugerer for dette kortet, eller er dette ett veldig vrangt kort? Jeg brukte har R350 kjerne med hynix minne, og flashet til XT med Samsung bios.. Dette har jeg testet på et annet hynix R350 kjerne kort også... Da er altså konklusjonen, at Samsung bios funker fint også med hynix minne på R350 kjerne, men funker ikke på R360 kjerne... Jeg kan faktisk clocke høyere (uten artifacts), ved bruk av samsung bios istedet for hynix bios) Dette er påvist på 2 forskjellige kort.... Rare saker saker Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Bare ett spørsmål. Jeg har ett Sapphire 9800 PRO som jeg nettopp monterte VGA-silencer på. Jeg la merker til at det sto R360 på kjernen og bestemte meg derfor for å prøve og finne ut av denne flashinga. Minnet er av typen Hynix, men vet ikke latency. Jeg har prøvd, GeCube 9800 XT 128MB og Sapphire 9800 XT 128MB bioser, men begge gir korrupt bilde. Er det noen som har funnet en bios som fugerer for dette kortet, eller er dette ett veldig vrangt kort? Jeg brukte har R350 kjerne med hynix minne, og flashet til XT med Samsung bios.. Dette har jeg testet på et annet hynix R350 kjerne kort også... Da er altså konklusjonen, at Samsung bios funker fint også med hynix minne på R350 kjerne, men funker ikke på R360 kjerne... Jeg kan faktisk clocke høyere (uten artifacts), ved bruk av samsung bios istedet for hynix bios) Dette er påvist på 2 forskjellige kort.... Rare saker saker Og du får ikke skyggefeil i 3dmark03? Lenke til kommentar
BS10 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg gjorde som det sto i guiden, men når jeg skal flashe så kommer det : Error 0fl01 Så kan jeg ikke gjøre mer. Jeg skrev Flashrom -p 9800xt.bin Merklige greier. Hva kan det være som er feil? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg gjorde som det sto i guiden, men når jeg skal flashe så kommer det : Error 0fl01 Så kan jeg ikke gjøre mer. Jeg skrev Flashrom -p 9800xt.bin Merklige greier. Hva kan det være som er feil? Du gjorde nok ikke akkurat det som stod i guiden.. Du glemte å angi hvilken enhet som skal flashes ( 0= AGP) mvh r. Lenke til kommentar
rakanishu Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Kjørte en 3Dmark03 med kortet mitt flashet til XT, da fikk jeg 6600 i score med standard XT-clock. Så prøvde jeg å flashe tilbake igjen og kjøre det som PRO, men med en clock på 424/370 og da fikk jeg 6500 i score. Er dette riktig eller deler 3Dmark ut ekstra poeng bare fordi det er ett XT kort? Jeg ville tro at ett PRO kort med høyere clock ville være raskere enn ett XT kort med lavere clock. Lenke til kommentar
BS10 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 jeg prøvde det me den 0 og.. Det komm nettopp det samme da. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 flashrom -p 0 (ikke stor o men null) "filnavn" Lenke til kommentar
monster11 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 prøv med ati winflash. winflash_1.0.0.16.zip Lenke til kommentar
BS10 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 ja prøvde med det. men det komme masse artifacs i doom 3.. Hva er feil Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 ja prøvde med det. men det komme masse artifacs i doom 3.. Hva er feil Doom3 presser skjermkortet og cpu'en maksimalt, og en del folk klager på nettopp feil i grafikken. Enkelte har også opplevd dette med vanlige hastigheter. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 ja prøvde med det. men det komme masse artifacs i doom 3.. Hva er feil Basert på det jeg har leste i dette forumet (også andre) ser det ut som den medfølgende kjøleren er for dårlig til å holde unna varmen på et pro@xt kort under doom3. Løsning? Vel, bytt kjøler, f.ks. til en VGA Silencer fra Artic Cooling. Men, se på bidet av kjernen over; legg merke til metallrammen (shimmen) rundt selve kjernen. Antageligvis er denne ørlite grann høyere en overflaten på kjernen (sett et bankkort på høykant og se om man ser 'luft' i mellom), ergo man får dårlig kontakt mellom kjøler og kjerne. Se også på org. kjøleren; den er litt høyere akkurat over kjernen. Jeg tok av denne shimmen (vær forsiktig) og vips; atifacts i Doom3 var vekk. Nå er det en stund siden jeg gorde dette; det er mulig det er kommet kjølere til dette kortet som passer på innsiden av shimmen. mvh r. Lenke til kommentar
lerun Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jepp, når man får artifacts er det som regel for lite kjøling inn i bildet. 9800pro produserer masse varme og denne må man få ut av kassa. Hvis man ikke har nok vifter i kabinettet fra før (bruke push/pull prinsippet), kan miljøet være litt for varmt slik at standard kjøleren på skjermkortet ikke har noen kall luft å jobbe med. Derfor er det viktig å ha et godt ventilert kabinett, eller gjøre som foreslått; skifte kjøleren på skjermkortet til noe annet. Lerun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå