Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mitt klarer XT hastigheter med standard kjøler.. 

Mitt kort klarer å kjøre XT Hastighet med vanlig klokking, men når jeg flasher det får jeg allikevel artifacts.. :dontgetit:

Når jeg flasher mitt får jeg de "skyggefeilene" uansett BIOS... Kjører med 9800 Pro BIOS.

Lenke til kommentar
V[]bster' date='03/08/2004 : 02:20'] Får ikke drdflash til å faktisk ordne den dumme disketten (har prøvd 10 ulike disketter å 2 ulike diskettstasjoner)

Men når jeg sjekker disketten er den tom, hver gang.

:cry:

Hvis du bruker Windows , kan du bruke Ati Winflash . Funker fint , søk på Google.

Lenke til kommentar

4 spørsmål:

1. "1. Sjekket at skjermkortet kan overklokkes" <-- Hvordan gjør jeg det? Har Sapphire Radeon 9800PRO fra Ati.

2. Er det ikke risky å kjøre en flash som gjør at kortet blir bedre? Det er jo nesten som å overklokke en CPU, og da trenger den bedre kjøling. Jeg har det Ati-kortet som nevnt over: Bør jeg bytte ut skjermkort-vifta?

3. Hvilke BIOS-er bør jeg ha? Det er sånn 10000 poster i denne tråden, så jeg vet ikke om det har vært spurt om før. I så fall, beklager. Det ligger jo massevis av Sapphire-BIOS'er på den siden som han refererer i på 1. posten..

4. Er det usmart av meg å overklokke skjermkortet også spille Doom3? En kompis av meg sier at Doom3 bruker transistorene etc på en helt ny måte visstnok..

Takker for svar! :)

Endret av l33t_haxx0r
Lenke til kommentar
4 spørsmål:

1. "1. Sjekket at skjermkortet kan overklokkes" <-- Hvordan gjør jeg det? Har Sapphire Radeon 9800PRO fra Ati.

2. Er det ikke risky å kjøre en flash som gjør at kortet blir bedre? Det er jo nesten som å overklokke en CPU, og da trenger den bedre kjøling. Jeg har det Ati-kortet som nevnt over: Bør jeg bytte ut skjermkort-vifta?

3. Hvilke BIOS-er bør jeg ha? Det er sånn 10000 poster i denne tråden, så jeg vet ikke om det har vært spurt om før. I så fall, beklager. Det ligger jo massevis av Sapphire-BIOS'er på den siden som han refererer i på 1. posten..

4. Er det usmart av meg å overklokke skjermkortet også spille Doom3? En kompis av meg sier at Doom3 bruker transistorene etc på en helt ny måte visstnok..

Takker for svar! :)

1. Laster ned ATITool - atitool.ocfaq.com

2. Hvis kortet ditt klarer XT hastigheter og kansje litt mer er det ikke så farlig.

3. Sjekk hva som står på minnet på kortet ditt, står det "Hynix" velger du Sapphire HYNIX BIOS, står det "Samsung" velger du Sapphire SAMSUNG BIOS.

4. Hmm...Er ikke helt sikker, men noen som har testet det med overklokket skjermkort har ikke hatt problemer. :hmm:

Good Luck! :thumbup:

edit: skriveleif

edit2: er det bare operaen min eller er smilies'ene "skrokkete" ? :ohmy:

Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar

No errors for 117:32 minutes...

Tipper at den er ganske stabil da? Eller ser man det et annet sted? Og hvor ser jeg hvor mye den har vært oppe i ?

Må jeg kjøre MEM-sjekken like lenge?

Takk for svar! :)

edit: Eeeh, nå skjedde det noe veldig rart...

Hele maskina frøys, jeg kunne ikke bevege mus eller trykke på tastaturet, og skjermen drev og skrudde bildet av og på med forskjellige oppløsninger... ?!

Flasha litt i skjermen, bildet kom på, vanlig oppløsning, flasha litt igjen, kom på igjen, bildet var "klemt sammen" fra sidene.. Og sånn gikk det til jeg trykka på reboot.. :(

edit2: Fikk en melding når jeg åpna det igjen:

"ATITool did not exit properly. Crash because of too high overclock? Last working frequence was: Core: 378.00 Mhz - Memory: 337.50 Mzh"

her er loggen fra ATITools.. Any suggestions?

Endret av l33t_haxx0r
Lenke til kommentar
No errors for 117:32 minutes...

Tipper at den er ganske stabil da? Eller ser man det et annet sted? Og hvor ser jeg hvor mye den har vært oppe i ?

Må jeg kjøre MEM-sjekken like lenge?

Takk for svar! :)

edit: Eeeh, nå skjedde det noe veldig rart...

Hele maskina frøys, jeg kunne ikke bevege mus eller trykke på tastaturet, og skjermen drev og skrudde bildet av og på med forskjellige oppløsninger... ?!

Flasha litt i skjermen, bildet kom på, vanlig oppløsning, flasha litt igjen, kom på igjen, bildet var "klemt sammen" fra sidene.. Og sånn gikk det til jeg trykka på reboot.. :(

edit2: Fikk en melding når jeg åpna det igjen:

"ATITool did not exit properly. Crash because of too high overclock? Last working frequence was: Core: 378.00 Mhz - Memory: 337.50 Mzh"

her er loggen fra ATITools.. Any suggestions?

Det du kan gjøre er å sette core på 412 og mem på 365, så scanner du for artifacts. La det stå på i en halvtime + så er det garantert stabilt! (Hvis den ikke finner artifacts da) ;)

Lenke til kommentar

Prøvde det, men fikk panikk, for det kom masse dritt som flimring, grønne flekker osv opp på skjermen... Betyr det at jeg bør skru av å gi opp, eller skjer det alltid sånn, og jeg må bare vente til den blir stabil?

Forresten så for å være helt nøyaktig, er det dette kortet jeg har:

Sapphire Radeon 9800PRO Atlantis 128 DDR. denne vil jeg tippe..

Endret av l33t_haxx0r
Lenke til kommentar
Ah, forresten leste jeg bakpå kortet mitt nå.. Sto:

Samsung 328

Radeon 9800PRO Lite Retail

Hmm, hva kan dette bety? At det ikke går? :\

Jeg har samme kortet som deg men med Hynix minne . Er du helt sikker på at det ikke står et eller annet med HY************* på minnebrikkene på kortet .

Har flashet kortet mitt og det er helt stabilt uten artifacts. Brukte Ati Winflash og

Club3D.9800XT.Hynix.bin.

:hmm:

Lenke til kommentar

Et lite tips til de av dere som får artifacts. Jeg hadde et 9800 pro fra Powercolor som fint klokket seg opp til XT hastigheter, men så fort jeg la inn XT bios så fikk jeg masse artifacts, ikke bare i 3Dmark03, men også i Windows ved bruk av ATI-Tool. Ved å flashe til XT, så avinstallere alle drivere og ATI kontrollpanel, SÅ bruke drivercleaner for å fjerne alt som evt ligger igjen. Restartet og installerte driver på vanlig måte, og nå har jeg et XT kort uten artifacts!. Funker bra i Doom 3 også:)

Jeg har Hynix minne på mitt kort så brukte denne bios: Sapphire.9800XT.128MB.Hynix.bin

Håper dette hjelper andre også.

Lenke til kommentar

Okay, nå lurer jeg veldig på noe her, sorry for alle de teite spørsmålene :\

Jeg satte på morro skyld Core'en til 412 og Mem til 360 og trykka på "find artifacts".. Det som skjedde forrige gang jeg gjorde det står et par poster opp: Grønne flekker, flimmer, etc..

MEN!

Nå skjedde det ingenting.. I hvert fall ikke på en kort stund.. Forrige gang klikka alt i løpet av de første 10 sekundene..

Men når jeg trykka på "abort" i ATITools, og den firkanten begynte å snurre, så lagde det en veldig rar lyd fra skjermkortet mitt.. En sånn irriterende lyd med høy htz, som en "hundefløyte" :p

Hva kan dette bety?

Og forresten, snakka med en fyr i dag om dette med overklokking av skjermkort, han sa at det var rart at man ikke la inn BIOS'en først, for XT-BIOS'en åpna plass for mer voltage, og dermed mindre sjans for artifacts.. Er han helt på jordet? :p

Lenke til kommentar
Okay, nå lurer jeg veldig på noe her, sorry for alle de teite spørsmålene :\

Jeg satte på morro skyld Core'en til 412 og Mem til 360 og trykka på "find artifacts".. Det som skjedde forrige gang jeg gjorde det står et par poster opp: Grønne flekker, flimmer, etc..

MEN!

Nå skjedde det ingenting.. I hvert fall ikke på en kort stund.. Forrige gang klikka alt i løpet av de første 10 sekundene..

Men når jeg trykka på "abort" i ATITools, og den firkanten begynte å snurre, så lagde det en veldig rar lyd fra skjermkortet mitt.. En sånn irriterende lyd med høy htz, som en "hundefløyte" :p

Hva kan dette bety?

Og forresten, snakka med en fyr i dag om dette med overklokking av skjermkort, han sa at det var rart at man ikke la inn BIOS'en først, for XT-BIOS'en åpna plass for mer voltage, og dermed mindre sjans for artifacts.. Er han helt på jordet? :p

Virker som kortet ditt ble litt varmt ja!

Om ny BIOS gir mer spenning til f.eks. minnet, kan naturligvis minnet overklokkes høyere.

Men allikevel er det greit å teste FØR man flasher hva kortet kan klare. For XP-BIOS' standardinnstillinger innebærer høyere frekvenser for både minne og GPU som standard enn Pro-BIOSen. Det betyr at om kortet ikke klarer 412/360 FØR du flasher, kan du få problemer med å få flashet tilbake (om du ikke har et PCI-skjermkort liggende).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...