Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Erikoi: Har samme kortet som deg; hvilken bios brukte du? Og hvordan fant du ut hvilken kjerne du hadde (r360) ; av med kjøreren?

 

VeXx: Takk for flott guide :thumbup: Men leste på en annen side at skulle det være noe poeng (ytelsesforbedring) å flashe, måtte kjernen være r360 og IKKE r350. Hos meg (Sappihre) rapporterer ATItool kjerne til å være r350; er det pro-biosen som styrer dette?

 

Takk for svar, og ja, har faktisk lest hele tråden (2 dager..hehe.)

 

Ps. VeXx: Tråden din er kopiert (og oversatt til engelsk) på et annet, utenlands forum..

Trodde første det var motsatt, sry :love:

Hei Roger_h99 . Jeg bytta ut orginalvifta med en Vga Silenser . Rensa gpu og der sto det R360 . Orginalvifta var for øvrig festet med sorte plastikkfester . Kortet mitt er produsert i April 2004 . Prøvde først Sapphire sin bios men fikk voldsomt med artifacts i windows . 3Dmark03 var bare en grøt av farger . Leste meg fram til at Club3D.9800XT.128MB.Hynix.bin var å anbefale for Sapphire 980Pro kort . Det fungerer utmerket . Før flashing rapporterte Ati tool kjernen som R350 og etter

flashing R360 .

Lenke til kommentar

Takk for svar, har oxo bestlit en VGA Silencer.

Får kortet opp i 415/370 m/ stock kjøling, men håper det er mer å hente med bedre kjøling. Skal slenge på noen ramsinks etterhvert. Blir ikke noe flashing før dette er på plass.

 

P.s Målte 3Dmark03 ytrelse med siste ver. Catalystv (4.7); ca 5-10% bedre score enn med ver. 4.5.

 

mvh roger

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt meg et PowerColor R9800 Pro 128MB. Da jeg tok av kjøleren for å sette på en VGA Silencer, så jeg at kjernen var R350. I manualen til kortet står det Revisjon D.

 

Lester her "9800 pro -> 9800XT Flash Guide" på side 3 "Identify your ..." at det kun er R360 kjerner som lar seg flashe til XT...

 

På en annen side ser jeg ingenting om at det ikke går å flashe en R350 kjerne her i denne tråden...

 

Går det å flashe en R350 kjerne??

Lenke til kommentar
This mod [Flashing, red. anmrk.] is also only for people with R360 cores. There is no benefit doing this to a R350 cored 9800Pro and infact you are more than likely to encounter rendering errors should this mod be implemented. Getting around those errors will still result in you ending up with the same performance as a stock R350 9800Pro.

 

Kilde & link: se i min post over.

 

mvh roger

Lenke til kommentar

noen som har en bra bios til et powercolor 9800pro 128mb med hynix minne?

 

funker det å flashe tilbake til pro bios hvis man ikke er fornøyd med resultatet?

noen flashrom'er kan være sære og nekte siden original-bios'en kanskje er en eldre biosrelease enn xt-bios'en

Lenke til kommentar
This mod [Flashing, red. anmrk.] is also only for people with R360 cores. There is no benefit doing this to a R350 cored 9800Pro and infact you are more than likely to encounter rendering errors should this mod be implemented. Getting around those errors will still result in you ending up with the same performance as a stock R350 9800Pro.

 

Kilde & link: se i min post over.

 

mvh roger

Så da går det altså ikke å flashe mitt PowerColor R9800pro 128MB da...

 

Var jo det som var hele poenget med å kjøpe R9800 pro... Trodde kortene som ble solgt nå nesten kun var med R360 kjerne jeg...

 

Bare for nysgjerrighetens skyld...

 

Er det noen her som har kort med R350 kjerne som har flashet?? Hvordan gikk det??

Lenke til kommentar

Da var 'prosjekt flash' i boks ;

 

Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis 128 MB er nå et 9800XT.

(hadde, som jeg også trodde, en R360 kjerne på kortet., & Hynix 2.8 minne)

 

Bios: Club3D Hynix.

 

3Dmark03:

PRO @ 412/370: 6.241

XT @ 412/370: 6.535

 

Har ikke ramsinks enda, så har ikke testet max oc, men får core opp til ca 445 før det blir artifacts. btw, bruker en VGA Silencer Rev. 3.

 

Men så til spørsmålet: etter flasingen får jeg mulighet til [/b]temperaturmåler i systray, via ATItool. Er dette normalt ? Trodde det var bare de 'ekte' XT kortene dette var mulig med.. Har jeg et XT PCB ??

Lenke til kommentar

Som beskrevet tidligere i tråden går det an å laste ned modifiserte bioser med forskjellige klokkefrekvenser.

 

Det betyr jo at det bør være mulig å modifisere en original R9800pro bios til å heve spenningen på minnet til det som tilsvarer XT-nivå?

 

Dette ville i så fall være interessant å prøve ut. Fikk skyggefeilene i troll-testen i 03, og feil i grafikken tåler jeg ganske enkelt ikke. Flashet tilbake da...det som imidlertid er interessant er at jeg ikke kunne klokke en eneste mhz mer på minnet med xt-bios enn med original. Er det noen som kan dokumentere at minnespenningen på disse kortene styres av bios?

Lenke til kommentar

Muffinmann:

Har prøvd dette med et lite prog. som heter ' biosedit', men ikke mulighet der for å stille spenningen på minnet. Det som går er å velge enten PAL eller NTSC som video-ut format, samt å sette frekvensen på hhv gpu og minne. (var også noe annet fikkel der som jeg ikke forstod hva var :no: )

 

Artifacts: har du prøvd noen andre bioser? Har også lest at 3dMark03 gir noen skyggefeil på den ene testen. Se om du får samme feilene i spillene du spiller, jeg tror ikke det.

 

Min 3dMark03 score gikk opp ca 300 poeng etter flash, alt annet likt, det er grunn god nok for meg :p

 

Innrømmer at jeg gjerne skulle vist hva som egentlig skjer når man flasher, mulig man bare øker spenningen på minnet, og da oppnår man vel det samme hvis man klarer å gjøre dette med en PRO bios.

 

Edit: 2 poster til å vi har 1000! GG.

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg leste guiden til vexx i starten av tråden og ble såpass overbevist at jeg sporenstreks gikk til butikken for å kjøpe meg et powercolor 9800 pro kort.

 

Jeg oppdaget dessverre gjennom ati tool at kortet ikke lot seg overklokke mer enn 379,5 core og 357,3 mem uten artifacts, så nå lurer jeg bare på om det er noe mer man kan gjøre for å nå målet på 412/370?

 

Jeg har ikke byttet ut vifte/lagt inn ekstra kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...