c4 Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Tok av kjøler, og så på minnebrikkene? ja nettop Lenke til kommentar
Exorchist Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hei! Kjøpte nylig connect 3d radeon 9800 pro 128mb fra databutikken.com. jeg ser at kortet har hynix minne (HY5DU283222A), og lurer så på hvilken bios jeg skal bruke? kortet kommer opp i anngitte hastigheter, men med litt artifacts. Hjelper sikkert med spennings-økningen som XT-bios gir. takker for all hjelp! mvh simen Lenke til kommentar
capy Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) tenkte jeg skulle dele min erfaring med flashingen. selv har jeg et Hightech Excalibur Radeon 9800 Pro IceQ, så for meg virket det naturlig å prøve ut HIS.9800XT.128MB.Samsung.bin først, men da flashingen var gjennomført oppdaget jeg en del små striper på skjermen i forskjellige farger. jeg flashet tilbake til min orginale bios og hentet ned Powercolor.9800XT.128MB.Samsung.04.04.bin, flashet og restartet. denne gangen virket alt som normalt. jeg gikk inn i Windows, og "det nye" skjermkortet ble lagt til. så kjørte jeg 3d mark 2001 se uten noe problemer. men når jeg skal overklokke kortet, så kommer jeg ikke like langt som med 9800pro biosen. kortet har hele tiden blitt kjørt på 1.8 volt. kan det være biosen jeg valgte (powercolor) som ikke passer til skjermkortet (HIS), eller er disse feilene bare å regne med? før kunne jeg i alle fall kjøre 450/390 mens nå får den artifacts rundt der, gjerne litt lavere, og så klokker den ned speeden til under defult (bruker ATI Tool). Endret 24. juni 2004 av capy Lenke til kommentar
just Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Hei, prøvde nettopp å flashe mitt PowerColor 9800PRO med følgende bios: Powercolor.9800XT.128MB.Samsung.04.04 Selve flashingen gikk bra, men det var voldsomt med arifacts i 3dmark03, og med ATITool. Har testet core og mem klokking en stund med ATITool med vanlig PRO bios, og det går helt uten artifacts på hastigheter godt over minimun for XT. Hvilke av de 2 gjenstående biosene anbefaler dere å bruke? Powercolor.9800XT.128MB.Samsung.E-Die.bin eller Powercolor.9800XT.128MB.Samsung.05.23.bin Litt surt å se kortet mitt tilbake til PRO versjon igjen np som jeg har fått smaken på dette... PS. Finnes det PowerColor kort med annen minne enn Samsung? OPPDATERING: Har prøvd med alle 3 PowerColor biosene som ligger på siden det er linket til, jeg får ingen artifacts i det Windows starter opp, men med en gang jeg trykker "Scan for Artifacts" i ATITool, popper de opp over hele...Noen som vet hva som kan være galt? Spilte Far Cry med original bios klokket til 412/370 fint i flere timer tidligere idag, så kortet takler det.... Endret 26. juni 2004 av just Lenke til kommentar
skoTner Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Har ett Sapphire 9800PRO 256MB kort... Tror ikke det ligger BIOS til dette kortet der? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Har ett Sapphire 9800PRO 256MB kort... Tror ikke det ligger BIOS til dette kortet der? Joda, den er nok der den også, let litt så finner du den, eventuelt google Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hei, prøvde nettopp å flashe mitt PowerColor 9800PRO med følgende bios: Powercolor.9800XT.128MB.Samsung.04.04Selve flashingen gikk bra, men det var voldsomt med arifacts i 3dmark03, og med ATITool. Har testet core og mem klokking en stund med ATITool med vanlig PRO bios, og det går helt uten artifacts på hastigheter godt over minimun for XT. Hvilke av de 2 gjenstående biosene anbefaler dere å bruke? Powercolor.9800XT.128MB.Samsung.E-Die.bin eller Powercolor.9800XT.128MB.Samsung.05.23.bin Litt surt å se kortet mitt tilbake til PRO versjon igjen np som jeg har fått smaken på dette... PS. Finnes det PowerColor kort med annen minne enn Samsung? OPPDATERING: Har prøvd med alle 3 PowerColor biosene som ligger på siden det er linket til, jeg får ingen artifacts i det Windows starter opp, men med en gang jeg trykker "Scan for Artifacts" i ATITool, popper de opp over hele...Noen som vet hva som kan være galt? Spilte Far Cry med original bios klokket til 412/370 fint i flere timer tidligere idag, så kortet takler det.... Jeg har også Power Color 9800 PRO, jeg sliter med at jeg ikke får spilt noe særlig mer en 30 min før alt henger seg, så jeg lurte på om du kunne sende meg en link til orginal biosen, skal flashe tilbake... Mvh Hagmann Lenke til kommentar
tbend Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Har dere prøv å klokka ned til Pro hastighet med Xt bios? Lenke til kommentar
just Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg har også Power Color 9800 PRO, jeg sliter med at jeg ikke får spilt noe særlig mer en 30 min før alt henger seg, så jeg lurte på om du kunne sende meg en link til orginal biosen, skal flashe tilbake... Mvh Hagmann Tok du ikke kopi av original bios før du oppdaterte? Original bios finner du ved å gå inn hit. Om de fungerer aner jeg ikke, da jeg ikke har prøvd de selv, jeg tok backup av min originale bios før jeg begynte å flashe. Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg har også Power Color 9800 PRO, jeg sliter med at jeg ikke får spilt noe særlig mer en 30 min før alt henger seg, så jeg lurte på om du kunne sende meg en link til orginal biosen, skal flashe tilbake... Mvh Hagmann Tok du ikke kopi av original bios før du oppdaterte? Original bios finner du ved å gå inn hit. Om de fungerer aner jeg ikke, da jeg ikke har prøvd de selv, jeg tok backup av min originale bios før jeg begynte å flashe. Stemmer det, var så dum at jeg ikke tok kopi av orginal bios, kunne du heller maile meg din orginale bios? (med tanke på at vi har identiske kort) Mvh Hagmann Lenke til kommentar
Nemorzuz Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Men hvorfor går det ikke med 9800se har du prøvd, vet du om noen andre guides til en se da Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Greit, lastet ned den nyeste BIOS'en til Power Color 9800 PRO 128mb. Har også lastet ned alle verktøyene jeg trenger for og flashe, men når jeg prøver og flashe får jeg opp følgende feilmelding: Serial Rom "9800PRO.bin" File open error Error 0FL01: Press '1' to continue Så, spørsmålet blir hva har jeg eventuellt gjort galt, har lyst til og flashe tilbake fordi det er bare problemer etter og ha flashet kortet til XT. Jeg har også prøvd og klokke ned kortet til PRO hastighet selv om kortet er flashet til XT, dette hjalp heller ikke. Beskrivelse av feil som har oppstått etter flashing: Har hatt kortet flashet ca. 3-4 månder, men nå i det siste kan jeg ikke spille et hvilket som helst spill mer en 15 minutter før alt fryser seg. Det som skjer er at spiller hakker i ca. 1 sekund om gangen med 5 minutters mellomrom. Deretter får jeg en skarp pipelyd i høytalerene og alt fryser seg, og jeg må trykke på "svenske knappen". Mvh Hagmann Endret 1. juli 2004 av Ahagmann2000 Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Da har jeg flashet mitt Sapphire Radeon 9800PRO 128MB (hynix-minne) til et 9800XT! Funker fett, ingen artifacts! Det jeg gjorde: * Lastet ned ati winflash * Lastet ned riktig bios * Åpnet "ati winflash" og klikket SAVE. Lagret den originale biosen på harddisken. (som .bin-fil) * Etter det klikket jeg på LOAD IMAGE og valgte 9800XT-biosen. Deretter klikket jeg PROGRAM. Etter en liten stund med svart skjerm, kom bildet tilbake. Der stod det at jeg måtte restarte. Og her er jeg, med et 9800XT-kort! Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Jeg prøvde ATI Winflash, funket heller ikke, fikk opp følgende feilmelding: Cannot write to FW registry key Nå begynner jeg og bli irritert... Edit: Etter at jeg la inn driveren til kortet så fikk jeg kjørt winflash uten feilmelding, men etter at jeg hadde flashet så hadde jeg fremdels XT. Avinstallerte driverne og la de inn på nytt, men neida... fremdels XT Begynner og gå tom for ideer, forslag? Endret 2. juli 2004 av Ahagmann2000 Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg fikk problemer etter at jeg flashet. PC-en restartet seg i spill som f.eks Far Cry og Battlefield Vietnam. Fikk et tips av en bekjent om å sette opp volt fra 1.5 til 1.6 Nå funker det smekkgodt! Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Jeg fikk problemer etter at jeg flashet. PC-en restartet seg i spill som f.eks Far Cry og Battlefield Vietnam. Fikk et tips av en bekjent om å sette opp volt fra 1.5 til 1.6 Nå funker det smekkgodt! Vet ikke helt om jeg tør og gjøre det men... En annen sak som har oppstått nå er at fra tid til annen så får jeg opp no signal, check cabel på skjermen. Dette skjer selv om skjermen er koblet til skjermkortet, må slå av PSU og skjerm og slå de på igjen for at det skal funke, kan det være noe slags skade som kan ha oppstått over lengre tid? Mvh Hagmann Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Hei! Kjøpte nylig connect 3d radeon 9800 pro 128mb fra databutikken.com. jeg ser at kortet har hynix minne (HY5DU283222A), og lurer så på hvilken bios jeg skal bruke? kortet kommer opp i anngitte hastigheter, men med litt artifacts. Hjelper sikkert med spennings-økningen som XT-bios gir. takker for all hjelp! mvh simen Hei! Jeg har det samme kortet. Her finner du en link til en bios for kortet. Har ikke rukket å prøve den enda... http://koti.mbnet.fi/elixir/Radeon/XT/R360-128/ Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Ingen som vet hvordan jeg kan få flashet tilbake...? Mvh Hagmann Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) Har testet biosen nå og den funker fin fint... 3D Mark 03 testen kjørte fin fint, uten noe tegn til artifacts, på (420,19/381,38). Jeg fikk en økning på 200 marks, sammenliknet med Pro biosen på samme frekvens.. Ahagmann2000: Hmm.. Det virker nesten som noe er fysisk galt med kortet. Har du forsøkt med en annen diskett/Pro bios fra en annen produsent? Eventuellt sjekket kjøleren for støv etc som kan ha samlet seg opp og dermed hindrer luft gjennomstrømningen? Edit: Trykkleif.. Endret 4. juli 2004 av Galandrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå