Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som vet hvordan jeg finner orginal bios til mitt ati9800 hercules kort,disketten med orginalen er ødelagt,og jeg får artifacts med xt biosen :( gikk fint i 3måneder men så plutselig har det begynt nå så jeg får flashe det tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Til VeXx

Konge guide!!! :w00t:

Så til spm. mitt!

Har tenkt å flashe pro kortet ( Powercolor 9800 Pro) mitt til et XT, og lurte på hvilken bios er til å anbefalle? Siden det er 3 stykker på den nettsiden du skrev opp. Har ikke lyst å drite meg ut på mitt først forsøk.... :blush:

Det er godt mulig at noen andre har spurt dette før, men jeg har ikke giddet å lese gjennom alle posten på denne tråden... ;)

Mange takk på forhånd!!!! :green:

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle hjelpe andre noobier litt.

Jeg tastet faktisk "DIN-9800XT-Bios.bin" og fikk error in open "DIN-9800XT-Bios.bin" to ganger :D .Tast dir enter for å se hva biosen din heter ,min var HERC~1.bin.

Dette skyldes ganske enkelt den gamle begrensningen på 8+3 tegn i filnavn henger igjen. (slik det var i DOS)

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg harvet gjennom alle "relyene" på denne tråden, så mye mulig det står inni der et sted, men for oss uten diskett-stasj. Funker det å boote med en win98 cd eller.no , isteden for å bruke en diskett ??

Takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Hei ja! Får desverre sjekket tråden sjeldent da internetten hjemme er temp borte :(

Angående bruk av BIOS : Man kan igrunn bruke alle produsenters BIOS så lenge det er samme minnetype og antall minne på kortet :) Det finnes BIOSer til Hynix og Samsung minne, sjekk listen på siden jeg linker til ;) Endret av VeXx
Lenke til kommentar

Greit.

Nå har jeg fått nytt R9800Pro.

Kortet har R360 kjerne med Samsung minne, "411" heter minne brikkene 2,8Ns.

Spm er, hvilken bios er den beste for meg?

Minnet mitt er det "E-Die"?

Vil ha den bios som klokker best, eller gjør alle det likemye?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Greit.

Nå har jeg fått nytt R9800Pro.

Kortet har R360 kjerne med Samsung minne, "411" heter minne brikkene 2,8Ns.

Spm er, hvilken bios er den beste for meg?

Minnet mitt er det "E-Die"?

Vil ha den bios som klokker best, eller gjør alle det likemye?

Takker for svar.

Alle klokker like bra.... Det er kortet som sier stopp uansett hvilken bios du velger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...