Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen, jeg lurer på om grunnen til at jeg ikke får flashet kortet mitt helt til XT (får brukt XT bios ved at jeg stiller bios inn på 410 360..) er at jeg har et Sapphire Atlantis 9800Pro Lite Retail og ikke Ultimate edition. Men kortene skulle jo vært helt like????. Fant en BIOS til Sapphire med 350 Core og 360 Core, den har fungert best, og den HIS biosen var helt på trynet(artifacts i startup fra IDE initialering oxo :thumbdown: )....

Lenke til kommentar

Jeg klarte ikke å ta backup av original bios til mitt Sapphire Radeon 9800 pro 128 mb kort.

Noen som kan skaffe meg originalen?

Jeg fikk masse artifacts i spill som FarCry og Pandora Tomorrow..

Eller annen hjelp?

Lenke til kommentar

Hmmmz....

Jeg har nå full kontroll og fin flyt og null artifacts ved å beholde XT bios men ved å klokke ned til 391,5/351.

Så det får vel være greit nok.

Har jeg noen andre fordeler av at jeg har uppet biosen?

Lenke til kommentar
Hmmmz....

Jeg har nå full kontroll og fin flyt og null artifacts ved å beholde XT bios men ved å klokke ned til 391,5/351.

Så det får vel være greit nok.

Har jeg noen andre fordeler av at jeg har uppet biosen?

Du har et 9800XT ? :)

Lenke til kommentar
Du har et 9800XT ? 

Ja vel har isåfall 9800XT bios på et 9800 kort. Selv om jeg måtte klokke litt ned er klokkefrekvensen høyere enn den var på 9800...

Men lurer jo på om det ellers har noe for seg?

Lenke til kommentar

Fikk store problemer med skjermkortet etter å ha flashet det. Dette er historien: Jeg flahet helt perfekt til XT. Prøvde et par spill, fikk plenty med artifacts. Flashet deretter tilbake til orginal BIOS. Får fortsatt artifacts i spill som Far Cry og thief 3. Hender jeg får i Windows fra tid til annen også. Hva skal jeg gjøre? Er kortet ødelagt for godt? :scared:

Lenke til kommentar
Fikk store problemer med skjermkortet etter å ha flashet det. Dette er historien: Jeg flahet helt perfekt til XT. Prøvde et par spill, fikk plenty med artifacts. Flashet deretter tilbake til orginal BIOS. Får fortsatt artifacts i spill som Far Cry og thief 3. Hender jeg får i Windows fra tid til annen også. Hva skal jeg gjøre? Er kortet ødelagt for godt? :scared:

Re-installerte du directx og skjermkortdrivere etter at du flashet kortet tilbake?

Lenke til kommentar

Skal flashe PowerColor 9800 Pro til XT nå, jeg lurer på hvilken XT bios jeg skal ha?

Det finnes to bioser! Hjelp...

Har prøvd med "Powercolor.9800XT.128MB.Samsung.04.04" biosen nå, men det kommer bare "Error 0FL01", er litt despirat.

Noen som kan si exsakt hva som skal skrives og hva som skal være på floppy disken?

Har dette nå:

9800xt.bin

FLASHROM

FLASHROM.ROM

HELP 2.23

De filene man egentlig skal ha er:

DOS4GW

FLASHROM

FLASHROM.ROM

DIN-9800XT-BIOS.BIN (som sagt, lurt å gi ditt eget navn på biosfilen, eks 9800xt.bin)

Hvorfor har jeg forskjellige? Har jeg gjort noe feil? Prøvede nettopp men jeg fikk error ting

Takker for alle fornuftige og raske svar, hehe

Lenke til kommentar
Skal flashe PowerColor 9800 Pro til XT nå, jeg lurer på hvilken XT bios jeg skal ha?

Det finnes to bioser! Hjelp...

Har prøvd med "Powercolor.9800XT.128MB.Samsung.04.04" biosen nå, men det kommer bare "Error 0FL01", er litt despirat.

Noen som kan si exsakt hva som skal skrives og hva som skal være på floppy disken?

Har dette nå:

9800xt.bin

FLASHROM

FLASHROM.ROM

HELP 2.23

De filene man egentlig skal ha er:

DOS4GW

FLASHROM

FLASHROM.ROM

DIN-9800XT-BIOS.BIN (som sagt, lurt å gi ditt eget navn på biosfilen, eks 9800xt.bin)

Hvorfor har jeg forskjellige? Har jeg gjort noe feil? Prøvede nettopp men jeg fikk error ting

Takker for alle fornuftige og raske svar, hehe

Bruk shappire-biosen, funka for meg. Det du ikke får opp på disketten er DOS4GW. Bruk flashrom v1.3 så ordner det seg nok ;)

Merkelig at flashrom v1.3 er den eneste versjonen som inneholder DOS4GW :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...